Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

24 mei 2018 | Thijs Jacobs

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details maken de beleving bij de Rotterdamse vleesspecialist compleet.

  ‘We laten niemand in de steak!’. Deze uitspraak van de With vertelt alles over het concept. Mooie stukken vlees (van zevende generatie slagersfamilie De Jong & Vader) voeren hier de menukaart aan en de kwaliteit ligt hoog. De drempel om binnen te stappen is daarentegen juist laag. De With kenmerkt zich door een ongedwongen sfeer, een randje Rotterdamse humor en goed gastheerschap.

Houtskoolgrill

Chef Olaf Oldenburg (Arzak** Spanje, Rijks) zwaait de scepter in de keuken. Hij is gespecialiseerd in gerechten van de houtskoolgrill en de Big Green Egg. ‘In de keuken staat een grill van twee meter breed. We kiezen bewust voor houtskool. Niets anders geeft zo’n smaak aan de gerechten. Daar kun je met gas niet tegenop’, vertelt mede-eigenaar Pim de Lange. ‘Maar we laten niemand in de steak. Op onze spannende kaart vind je ook genoeg vis en met de barbecue kunnen we groenten de perfecte garing geven.’ Waar het de chef vooral om draait zijn de bijzondere lichtrokerige smaken en specifieke grill accenten aan gerechten. ‘Dat spelen met vuur en de ongekende bereidingsmogelijkheden, prachtig!’. De With serveert dagelijks diner en borrelgerechten. En bij goed weer kun je op het zonovergoten terras aanschuiven voor een lunch aan de bruisende Witte de Withstraat.

Borrelen

De With zet ook met de drankenkaart in op kwaliteit. Van klinkende wijnen tot cocktails en een breed assortiment (speciaal)bieren. Voor de liefhebbers is er de “bartenders choice”, een smaaksensatie van alles behalve traditionele smaken. Bij de With is het naast goed eten dus ook heerlijk borrelen met vrienden, familie en collega’s. Het restaurant is geschikt voor groepen en er kan lang genoten worden: de With houdt de deuren namelijk tot gezellig laat open.

Rotterdam, Amsterdam, Parijs

De With is misschien een nieuwe naam in de straat, de gezichten erachter zijn bekend in het Rotterdamse horecaland. Het is een concept van de ondernemers achter Ter Marsch & Co®. De ambities van deze ondernemers reiken verder dan alleen Rotterdam. Zo krijgt Ter Marsch & Co Amsterdam een compleet nieuwe invulling en opent de locatie in Parijs binnenkort haar deuren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Chefs Culinair
Nieuwe docu-serie met Nederlandse sterrenchefs

De kook-tv-zender njam! lanceert op de Nederlandse televisie een unieke serie over Nederlandse sterrenchefs: De Sterrenkaart. De serie trapt af op zondag 1 maart met de eerste aflevering met Joris Bijdendijk, chefkok van het veelgelauwerde restaurant RIJKS. Mix van chefs In elke aflevering sta...

Bier Achtergronden
Alcoholvrij bier en speciaalbier voor tiende jaar op rij in de lift

De consumptie van speciaalbier en alcoholvrij bier laat voor het tiende jaar op rij groei zien. Pils blijft veruit de grootste biercategorie en is net zoals de totale markt stabiel ten opzichte van 2018. Consumenten variëren tegenwoordig veel meer in hun bierkeuze. Speciaalbier is in vele smake...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Drinks Marketing
Wat doe jij met Wereld Whisky dag?

Op vrijdag 27 maart vieren wij met z’n allen ‘Wereld Whisky Dag’. De dag waarop wij onze tulpvormige glazen uit de kast halen, halfvol schenken om vervolgens te proosten met elkaar. Overal op de wereld vinden er evenementen plaats, ook in Nederland dus. Dit evenement kun je zelf or...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: