Takeaway.com kreeg 87 procent meer bestellingen te verwerken

9 oktober 2019 | Thijs Jacobs
Takeaway.com kreeg 87 procent meer bestellingen te verwerken

Takeaway.com publiceerde zojuist een 'orderupdate' voor het derde kwartaal van 2019. De zaken gaan goed voor het Nederlandse bedrijf: er werd 'overall' 87 procent meer besteld in het derde kwartaal. Duitsland spant de kroon: daar werd maar liefst 136 procent meer besteld!

Verklaring van Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "Takeaway.com handhaafde zijn sterke ordergroei in de zomer. Terwijl we de groei blijven verkiezen boven de winst, is het bedrijf nu EBITDA-positief, zowel in Nederland als in Duitsland en voor het bedrijf als geheel."

Enkele cijfers:


- Takeaway.com verwerkte 41,6 miljoen orders in het derde kwartaal van 2019, een stijging van 87% ten opzichte van het derde kwartaal van 2018, gedreven door zowel organische groei als acquisities.
- In Oostenrijk is de merknaam veranderd van Lieferservice.at naar Lieferando.at om te profiteren van het spill-over effect van onze sterke naamsbekendheid in Duitsland.
- De uitrol van Scoober werd voortgezet met de uitbreiding naar vier extra steden in het derde kwartaal van 2019. Scoober is nu actief in 73 steden in tien landen. Het bedrijf zal blijven investeren in uitbreiding naar meer nieuwe steden, voornamelijk in Polen, waar onlangs McDonald's aan ons aanbod is toegevoegd.
- Op 5 augustus 2019 kondigden Takeaway.com en Just Eat plc een aanbevolen combinatie van alle aandelen aan, die zal leiden tot een van de grootste voedselleveranciers ter wereld, met schaalgrootte, strategische visie, toonaangevende capaciteiten, leidende posities in aantrekkelijke markten en een gediversifieerde geografische aanwezigheid. Momenteel wordt verwacht dat de aandeelhouderscirculaire van het bedrijf eind oktober 2019 zal worden gepubliceerd en dat de BAVA in december 2019 zal worden gehouden. Mits aan de voorwaarden wordt voldaan, waaronder de goedkeuring van de aandeelhouders en het overlegproces met de ondernemingsraad door Takeaway.com in Nederland, wordt de transactie naar verwachting rond het einde van het jaar afgerond.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
BAZOOKA opent in de Kauwgomballenfabriek.

Je moet maar durven, midden in de lockdown een horecazaak openen. Het team van House of Watt (Elsa Jonker, Thomas Reekers en Felix Bekkers) doen het. “Je kan ook op de bank gaan zitten, wachten tot het voorbij is en dan hopen dat je nog bestaat”, aldus Elsa Jonker, één van ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

Corona
Download: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Voor het werk mogen mensen wel de straat op. Het bezorgen van maaltijden is toegestaan mits de bezorger zowel een 'Werkgev ...

Mensen
JRE-Nederland gaat samenwerken met Maxxium, Ninaber van Eyben en Chef's Farm

Op 13 januari j.l. was Restaurant Villa la Ruche in Voorburg de locatie waar Voorzitter Marko Karelse met trots namens het bestuur de overeenkomst tekende met de nieuwe JRE Partner Maxxium. Vanuit Maxxium was Etienne Hoek aanwezig om de overeenkomst te tekenen. Uiteraard werd er getoost op een mooie ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Interview Longread
BookDinners: van reserveringsplatform naar online marketingpartner voor restaurants

Inmiddels is het platform van BookDinners bij veel restaurateurs bekend, maar niet iedereen weet dat de propositie van het bedrijf is verschoven. Niet alleen vanwege corona, vertelt Paul Wiertz van BookDinners: “Al in eind 2019 waren we bezig met ons nieuwe model, gericht op de ideale online g ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: