Sushipoint en Bagels & Beans zijn best gewaardeerde Out of Home Formule

7 juli 2017 | Roy Spijker

Uit het GfK Formule Rapport 2017 blijkt dat SushiPoint, Bagels & Beans, AH to go en ISS Catering de best gewaardeerde Out of Home Formules zijn. Deze formules worden elk in hun eigen segment Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work als beste gewaardeerd door hun eigen gasten. In totaal zijn 77 formules gewaardeerd op de zogenaamde 7 G's: gemak, gastvrij, goedkoop, genieten, gezond, goed geweten en goed verhaal.

Dit jaar is het aantal formules uitgebreid en is de onderzoeksopzet aangescherpt. Door de 7 G’s leidend te maken binnen het onderzoek naar formulewaardering anticipeert GfK op het toenemende belang van onder andere de G’s gezond, goed geweten en goed verhaal in consumentenvoorkeuren.

SushiPoint best gewaardeerde formule in ’Fastservice’
SushiPoint wordt door haar gasten met een 7.31 binnen het segment Fastservice het beste gewaardeerd. Vooral op gemak, gezond en genieten beoordeelt de gast van SushiPoint erg hoog. Binnen dit segment behaalt Plaza food for All de tweede positie, gevolgd door Happy Italy.

"Het concurrentieveld binnen Fastservice is het afgelopen jaar duidelijk aan verandering onderhevig onder invloed van nieuwe spelers en consumentenvoorkeuren. Diverse nieuwe formules die zich positioneren op de makkelijke maar gezonde keuken vormen steeds vaker een referentie en bedreiging voor de meer traditionele formules in fastfood. Slim anticiperen op trends zoals maaltijdbezorging en fastcasual is cruciaal om je te onderscheiden” aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.

Bagels & Beans beste waardering binnen ’Coffee & Lunch’ segment
Bagels & Beans weet met een 7.33 de hoogste waardering binnen het segment Coffee & Lunch te behalen. De unieke combinatie van de hoge scores op genieten, gastvrij en gezond, maar ook op de overige G’s maakt Bagels & Beans erg aansprekend voor veel Nederlanders.De op een na hoogste waardering is voor HEMA, die in dit segment wordt gevolgd door Ikea.

"De groei van lokale koffie- en lunchaanbieders in de binnensteden maakt het voor de grotere formules steeds lastiger om écht onderscheid te blijven maken. Blijven innoveren en ultieme gastvrijheid is hierbij enorm belangrijk",  aldus van Eekelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: