Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst

1 december 2017 | Roy Spijker
Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst

Sligro Good Group n.v. en Heineken Nederland b.v. delen mee dat, na een eerdere intentieovereenkomst en goedkeuring door de acm, finale overeenstemming is bereikt over de op 9 mei 2017 aangekondigde Strategische samenwerking op het gebied van logistiek voor bier en cider in Nederland en de verkoop Van de overige onderdelen van de Heineken drankengroothandel aan Sligro Good Group.

In deze samenwerking zal Sligro de logistieke activiteiten van Heineken voor de Nederlandse horeca gaan uitvoeren. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken gaat uitvoeren. Hiermee ontstaat een ‘one stop shop’ voor alle drank, food en non food bestellingen voor horecaklanten van Heineken en Sligro. De uitzondering hierop is het leveren van kelderbier. Dat zal Heineken volledig zelf blijven doen.

Heineken is in deze samenwerking dé partner van Sligro op het gebied van bier en cider. Daarnaast zijn de groothandelsactiviteiten van het overige food en non food assortiment waaronder frisdranken, waters, gedistilleerd, wijnen, thee en koffie, door Heineken verkocht aan Sligro. De samenwerking heeft een looptijd van 15 jaar. Partijen hebben besloten geen nadere mededeling te doen over de overnamesom en de waarde van de contracten. De Autoriteit Consument & Markt heeft reeds in september haar goedkeuring gegeven.

Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “Wij zijn er trots op dat beide marktleiders deze bijzondere samenwerking gaan realiseren. Er volgt nu een intensieve opstartfase en daarna een integratieperiode die drie tot vier jaar in beslag zal nemen. Om de gecombineerde food- en drankenleveringen mogelijk te maken zullen wij de komende jaren zo'n 80 tot 100 miljoen euro  investeren ten behoeve van één geïntegreerd ‘state of the art’ distributienetwerk. De synergieën verwachten we daarna in de volle omvang te kunnen verwezenlijken.”

Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: “Door deze samenwerking bundelen we de krachten van beide partijen met als doel om onze klanten nog beter te bedienen. 2018 zal vooral een overgangsjaar worden waarin de voordelen voor onze gezamenlijke klanten stap voor stap merkbaar en zichtbaar worden, met behoud van kwaliteit en maximale service. We kijken er naar uit om ons als Heineken Nederland volledig te richten op onze kerncompetenties: het brouwen, verpakken, verkopen en bouwen van prachtige bier- en cidermerken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

Corona
Download: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Voor het werk mogen mensen wel de straat op. Het bezorgen van maaltijden is toegestaan mits de bezorger zowel een 'Werkgev ...

Mensen
JRE-Nederland gaat samenwerken met Maxxium, Ninaber van Eyben en Chef's Farm

Op 13 januari j.l. was Restaurant Villa la Ruche in Voorburg de locatie waar Voorzitter Marko Karelse met trots namens het bestuur de overeenkomst tekende met de nieuwe JRE Partner Maxxium. Vanuit Maxxium was Etienne Hoek aanwezig om de overeenkomst te tekenen. Uiteraard werd er getoost op een mooie ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Interview Longread
BookDinners: van reserveringsplatform naar online marketingpartner voor restaurants

Inmiddels is het platform van BookDinners bij veel restaurateurs bekend, maar niet iedereen weet dat de propositie van het bedrijf is verschoven. Niet alleen vanwege corona, vertelt Paul Wiertz van BookDinners: “Al in eind 2019 waren we bezig met ons nieuwe model, gericht op de ideale online g ...

Wet- en regelgeving Interview
Let op: wijzigingen in de wetgeving voor de horeca

Op het kantoor van Catch Legal werken juristen aan allerhande kwesties die betrekking hebben op bestuursrecht en omgevingsrecht. Binnen dit domein vallen veel zaken die voor horecaondernemers van belang zijn, want bijna alles waarbij je te maken krijgt met de overheid, valt hierbinnen. Van verbouwin ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: