Restoranto trekt zakelijk publiek naar jouw lunch

Auteur: redactie
Branded Content 6 augustus 2018
Restoranto trekt zakelijk publiek naar jouw lunch

Klik. Swype. Klik. ‘Het is geregeld, onze lunch staat om 12:30 klaar. Ik heb trouwens ook alvast betaald!’ Het is maandagochtend en Ralph de Groot, een van de oprichters van de Restoranto applaat mij zien hoe hij via zijn telefoon zijn lunch vooraf bestelt bij een restaurant om de hoek.

“Tegenwoordig bestellen we taxi’s, vliegtickets en boodschappen met onze telefoon. Maar als je een korte lunchpauze hebt, wacht je toch vaak minstens 20 minuten voor het eten op tafel staat. Millennials gaan 4 keer per maand uit eten, en 47 procent van hen zou graag vooraf elektronisch bestellen in een restaurant. Wachten is niet erg, en is vaak zelfs erg gezellig. Maar op drukke dagen past dat gewoon lastig in je dag.”

Maar werkt het ook echt?

Restaurant Bij de Bruin herkende dit probleem, en zei direct ja toen de jongens van Restoranto langskwamen. “We zitten op een plek in Rotterdam vlakbij veel kantoren. Voor veel mensen is de lunchpauze, zoals Ralph aangeeft, te kort om buiten de deur te eten. We ontvangen positieve reacties van onze vaste gasten die nu vaker langskomen, voor hen werkt Restoranto echt drempelverlagend.”

Op de vraag of deze restauranteigenaren Restoranto zelf ook gebruiken, antwoorden ze lachend: “Jazeker, toen ik laatst naar de bioscoop ging vond ik het ideaal om direct na de film aan tafel te kunnen.”

Hoe werkt Restoranto dan precies?

Het concept is simpel. Restoranto plaatst je menu in de app, en vanaf dan kunnen gasten in jouw restaurant bestellen. Dit kan op 2 manieren:

1. Vooraf, een gast selecteert een tijdstip en bestelt. Op deze manier kunnen gasten vrijwel direct aan tafel.
2. Tijdens, een gast checkt in en bestelt. Op deze manier kunnen gasten eenvoudig extra gerechten of drankjes bestellen.

En afrekenen?

Ralph: “De gast rekent af via iDeal of creditcard, op deze manier kan de gast op elk gewenst moment weer terug naar kantoor.”

Ik las op jullie website ook iets over een goed doel?

“Dat klopt, wij zijn gek op eten, en vinden het een mooi streven als heel de wereld hier van kan genieten. Daarom doneren we voor elke Restoranto een maaltijd aan een kind in Oeganda. Het is echt een win-winsituatie. Voor de gast een vlotte lunch of diner, en voor degenen die het minder hebben een voedzame maaltijd.”

Hoe ziet de toekomst van Restoranto er uit?

“Restoranto breidt op dit moment hard uit en groeit flink in het aantal gebruikers. We zijn daarom ook hard op zoek naar nieuwe restaurants die het leuk vinden om onze gebruikers te verwelkomen.”

“We merken dat voornamelijk restaurants vlakbij kantoren erg in trek zijn bij onze gebruikers. Mochten restauranteigenaren of -managers dit lezen, twijfel dan vooral niet om contact met ons op te nemen via de website of via info@restoranto.com.”          

Wat kunnen geïnteresseerde restaurants doen?

Restoranto accepteert op dit moment nieuwe restaurants, van klein tot groot. Speciaal voor de lezers van de RestaurantKrant geven we tijdelijk een gratis proefmaand weg voor de restaurants die zich via deze link aanmelden.

Overig nieuws