Restaurantactie IENS en Albert Heijn gestart

7 juli 2015 |
Restaurantactie IENS en Albert Heijn gestart<

Gisteren startte Albert Heijn in Nederland en België met de Albert Heijn Restaurantactie. Klanten kunnen in de winkel en online sparen voor een 2e
gratis driegangenmenu bij een van de 1500 deelnemende restaurants in Nederland en België. Albert Heijn werkt voor deze actie samen met restaurant- en reserveringswebsite IENS, onderdeel van TripAdvisor.

Unieke samenwerking
De samenwerking tussen de supermarktketen en de grootste restaurant- en reserveringswebsite van Nederland is uniek. Vorig jaar organiseerden IENS en Albert Heijn al verscheidene lokale restaurantacties. Die waren zo succesvol dat een vervolg niet uit kon blijven. Ditmaal doen alle Albert Heijn supermarkten in Nederland en België mee.

Groot publiek
“We vinden het fantastisch dat we via Albert Heijn een groot publiek kunnen inspireren om Nederland en België culinair te ontdekken. Het is natuurlijk meteen de perfecte gelegenheid om kennis te maken met IENS”, aldus Niels Keizer, algemeen directeur van IENS.

2e driegangenmenu gratis
Van 6 juli tot en met 31 augustus ontvangen klanten van Albert Heijn bij elke € 10,- aan boodschappen 1 restaurantzegel. Met 10 zegels hebben ze een volle spaarkaart en krijgen ze het 2e driegangenmenu gratis bij deelnemende restaurants. Volle spaarkaarten zijn tot en met 31 januari 2016 in te leveren.

Van eetcafé tot sterrenzaak
Door de samenwerking met IENS kunnen klanten van Albert Heijn bij een brede selectie restaurants hun spaarkaart inwisselen. In totaal doen er zo’n 1500 restaurants mee in Nederland en België, van eetcafé en pannenkoekenhuis tot hippe hotspots en sterrenzaken als Niven (Rijswijk) en Mijn Keuken (Wouw). Hiermee is de Albert Heijn Restaurantactie het grootse restaurantevenement ooit in Nederland.

Reserveren
Klanten met een volle spaarkaart kunnen een tafel reserveren via de website www.ahrestaurantactie.nl. Alle reserveringen worden verwerkt via IENS SeatMe, het online reserveringssysteem voor restaurants.

Over IENS
“Waar gaan we eten?” IENS, onderdeel van TripAdvisor, beantwoordt deze o zo belangrijke vraag elk dag voor talloze mensen. Maandelijks helpt IENS 2,3 miljoen bezoekers een geschikt restaurant te vinden. Geregistreerde proevers schrijven op jaarbasis zo’n 200.000 recensies over restaurants en leveren zo een onmisbare bijdrage. IENS helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via iens.nl, de mobiele website, het culinaire blog IENS FoodSpots, IENS DinnerDeals, IENS Toppers, IENS RestaurantCadeau, nieuwsbrieven en evenementen als de IENS DinerDagen. Daarnaast worden er via IENS SeatMe, het grootste online reserveringssysteem van Nederland, elke maand honderdduizenden gasten bij restaurants geplaatst. Uit eten gaan begint en eindigt op IENS, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Wijn
Sterrenrestaurant Da Vinci lanceert eigen wijn van Limburgse wijndomeinen

Sterrenrestaurant Da Vinci in Maasbracht heeft een bijzondere Limburgse wijn gelanceerd. De witte wijn is gemaakt van Chardonnay van Wijngaard Kruisboom en van Souvignier Gris van Wijndomein St. Martinus. De ‘Cuvée Da Pé’ is gevinifieerd door Stan Beurskens van St. Martinus...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Amsterdam Opening
Joris Bijdendijk en Renaissance Koepelkerk openen tijdelijk restaurant

De Amsterdamse chef Joris Bijdendijk gaat ‘on tour’ met het keukenteam van RIJKS® en serveert een 5-gangen menu in de historische kerk. Tijdens de eerste editie van Koepelkerk X RIJKS®, op 15 augustus, wordt de kerk van het Renaissance Amsterdam Hotel getransformeerd tot restaura...

Achtergronden Coronacrisis
Herman den Blijker en Annemarie van Gaal zoeken restaurants die het zwaar hebben

De horeca heeft nog nooit in zo zwaar weer verkeerd als nu. Maandenlang dicht. Geen gast in de zaak. Sommige restaurants hebben in de crisistijd wel een afhaal- of brengservice gehad, maar daarmee konden ze nauwelijks hun hoofd boven water houden. Nu zijn ze eindelijk weer open, maar alles is anders...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: