Restaurant Joelia opent in Hilton Rotterdam

17 februari 2015 |
Restaurant Joelia opent in Hilton Rotterdam<

Joelia is open. Het nieuwe restaurant van sterrenchef Mario Ridder in Hilton Rotterdam opende maandag zijn deuren aan de Coolsingel nr. 5. Wie de
wereld van Joelia binnenstapt, komt in een omgeving die verleidt. ‘New Style in gastronomie’ noemt de chef-kok en culinair ondernemer het zelf, die met het voltallige team van zijn voormalige tweesterrenrestaurant De Zwethheul in hartje Rotterdam is neergestreken om hier zijn jongensdroom te verwezenlijken. “In deze dynamische internationale omgeving gaan we met Joelia een beleving van top-gastronomie in al haar facetten creëren”, is de belofte van Mario Ridder.

Toegankelijke formule
Het recept van Joelia is afgestemd op de fijnproever die, afhankelijk van zijn beschikbare tijd, voor verschillende formules kiest, wat het restaurant zeer toegankelijk maakt. In de gerechten is Mario’s kenmerkende stijl in alle opzichten terug te vinden: klassieke eenvoud, pure klasse en de beste ingrediënten; met de bekende én nieuwe smaken. Het restaurant is ca. 250 mtr2 groot en in drie ruimtes onderverdeeld, met 80 plekken in totaal.

Interieur
In het interieurontwerp komen eigentijdse duurzaamheidsprincipes en tijdloze kwaliteit bij elkaar. Opvallend in het interieur is het hexagon-motief dat overal terugkeert. De inrichting is modern en ‘groen’, gecombineerd met materialen uit de jaren zestig, die het destijds nieuwe Hilton kenmerkten: marmer, messing en Amerikaans eiken. Na de entree kiest de gast voor een plek in de foodcorner achter het raam op de Coolsingel, gaat zitten aan de centraal gesitueerde bar, of neemt plaats in het meer intieme restaurantgedeelte om in alle rust en ruimte te tafelen volgens de beproefde Zwethheul-formule. Mario Ridder gaat zelf een prominente rol spelen in de keuken; hij zal letterlijk op het podium in de door glas afgeschermde open keuken aan de rôtie staan. Wie de chef op de vingers wil kijken, geniet een avondlang aan de imposante Chef’s table naast de keuken. In de kelder treffen liefhebbers een heus wijnimperium aan, sinds jaren zorgvuldig opgebouwd en meeverhuisd naar Joelia.

Drie keer tien gerechten
De menukaart weerspiegelt in al zijn gastronomische klasse de internationale dynamiek en laagdrempelige formule van Joelia, met als uitgangspunt drie maal tien gerechten: Mario’s Favorieten, Culinaire Trips en Joelia’s Bar Bites. Aan de bar en in de foodcorner kunnen gasten kiezen voor shared dining gerechten. ’s Avonds worden zes gerechten geserveerd voor 75 euro, het meest uitgebreide menu van tien gerechten kost 125 euro. De bijbehorende wijnarrangementen zijn respectievelijk 29 euro en 39 euro. Een tweegangenlunch kost 29,50 euro en driegangenlunch 39,50 euro.

Prijsstelling lager
De prijsstelling van gerechten en van de wijnen is bewust een niveau lager gebracht, zonder echter concessies te doen aan de kwaliteit. Bij het bepalen van het prijsbeleid speelden ook andere factoren een rol, zoals gunstiger randvoorwaarden en een goede huurovereenkomst met samenwerkingspartner Hilton. Mario Ridder zegt hierover: “Ik wil profiteren van de locatie, de tent moet vol. Gasten kunnen kiezen waar ze willen zitten. Door een ander prijsbeleid te voeren, bieden we meer keuzemogelijkheid.”

Samenwerking met Hilton Rotterdam
Die keuzemogelijkheid geldt nadrukkelijk ook voor hotelgasten. Vanuit de lobby van het Hilton is een rechtstreekse toegang naar Joelia gecreëerd. Als er om gevraagd wordt, kunnen hotelgasten zelfs roomservice van Joelia krijgen en, indien gewenst, gaat de rekening op de kamer. Mario Ridder heeft veel vertrouwen in de samenwerking met Hilton: “Ik heb als zelfstandig ondernemer alle ruimte de exploitatie op mijn eigen wijze te voeren, maar om het tot een succes voor beide partijen te maken, werken we samen aan de ‘X-factor’ om toegevoegde waarde te creëren voor beide partijen en voor de wederzijdse gasten.”

Hilton
Milan Arandelovic, Area General Manager Benelux Hilton Worldwide, is onder de indruk van Joelia by Mario Ridder en zegt: “Mario Ridder heeft met Joelia enorm zijn nek uitgestoken en een absolute parel toegevoegd aan culinair Rotterdam. Wij zijn bijzonder trots dat Mario zijn naam heeft verbonden aan Hilton Rotterdam en zijn ervan overtuigd dat Joelia op deze fantastische locatie en met haar aantrekkelijke gastronomische formule een echte aanwinst zal blijken voor de stad en voor onze internationale Hiltonorganisatie. Wij zien uit naar een inspirerende en succesvolle samenwerking.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Achtergronden Culinair
Jubilerend l’Atelier schenkt cheque aan KiKa

Restaurant l’Atelier in Gulpen bestaat 20 jaar. Eigenaren Ellen en Hans Kinkartz hebben dat bijzondere feit zondag 13 januari gevierd. Met een speciale jubileumlunch werd liefst €4500,- opgehaald voor Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij). Er was voor eigenaren Ellen en Hans Kinkartz ma...

Awards Van der Valk
Restaurant Van der Valk Hotel Hoorn is Restaurant van het Jaar 2018

Restaurant Van der Valk Hotel in Hoorn heeft vorige week de VVV Dinercheque 'Restaurant van het Jaar 2018' Award in ontvangst genomen. Deze prijs werd voor het derde jaar op rij uitgereikt door VVV Nederland, de uitgever van de VVV Dinercheque. "Wij zijn heel blij met deze award"...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: