Recorduitgaven aan F&B tijdens Super Bowl

9 februari 2011 |
Recorduitgaven aan F&B tijdens Super Bowl<

Er is afgelopen zondag tijdens de finale om de Super Bowl XLV een record-hoeveelheid geld uitgegeven aan eten en drinken. De 103.219 American Football-fans in het Dallas Cowboys Stadium gaven gemiddeld 89 dollar per persoon uit aan onder meer hamburgers en bier. Dat was 14 dollar meer dan het oude record.

Record uit 2010 verbroken
Het oude record was dat van de Super Bowl van vorig jaar. Toen had men in het stadion in Florida gemiddeld 75 dollar over voor versnaperingen tijdens de wedstrijd. Dit blijkt uit cijfers van Legends Hospitality Management, het bedrijf dat de catering in het stadion in Dallas verzorgt.

Enorme trek
Behalve trek in de finale hadden de bezoekers een enorme dorst en stevige eetlust. Vooral de Texas-sized 16-ounce (453 gram) hamburgers, de Bent Buckle chili, de Texas fried turkey sandwiches en dry-aged steak sandwiches waren in trek. Daarnaast gingen er meer dan 100.000 stuks ter plekke gemaakte zoete en hartige gebakjes over de toonbank. Fans konden kiezen uit veertig verschillende menu's bij elk van de 910 F&B-outlets in het stadion.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Awards Events Culinair
Gault&Millau 2020: Soenil Bahadoer beste chef, nog 16 winnaars

Soenil Bahadoer van De Lindehof in Nuenen is door Gault&Millau uitgeroepen tot Chef van het Jaar. Dit gebeurde tijdens de presentatie van de culiniare gids vanmiddag in Amsterdam. "Wat chef Soenil Bahadoer zo bijzonder maakt, is niet in een paar woorden te vatten, maar des te beter te ervar...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: