Primeur voor Tilburg: eerste carpacciobar van Nederland opent in september

22 juli 2016 | Linda Groothuijse

In Tilburg opent in september de eerste carpacciobar van Nederland. Het concept is onderdeel van Bank 15, een creatief platvorm dat diverse ondernemers samenbrengt. De carpacciobar is samen met drie andere culinaire concepten onderdeel van het project.

De bar gaat Vittore C heten en is vernoemd naar kunstenaar Vittore Carpaccio, naar wie het gerecht oorspronkelijk werd vernoemd. De 21-jarige Nadia Ibrahim en Anneloes Rottier, oud-studentes van de Rooi Pannen in Tilburg, onderzochten wat de stad nog miste op culinair gebied. Na een verkiezing kwam de carpacciobar als populairst uit de bus.

Chocolade carpaccio

Naast de klassieke carpaccio van dun gesneden rundvlees, zullen er in Vittore C ook varianten met vis, groenten, fruit en zelfs chocolade worden geserveerd. Ook kunnen de gerechten worden afgehaald.

 

 

 

Catering-service
Rottier en Ibrahim hadden vier ideeën voor een nieuw foodconcept: wraps, fish and chips, een saladebar en een carpacciobar. Uiteindelijk was een carpacciobar het meest populair onder het publiek. Naast dat gasten in de bar zelf terechtkunnen voor een carpaccio-gerecht, kunnen er ook gerechten worden afgehaald. Daarnaast is het duo gestart met een catering-service. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: