Open brief Deliveroo-oprichter: "Veiligheid heeft topprioriteit"

16 maart 2020 | David Bakker

In een open brief reageert de oprichter van Deliveroo, Will Shu, op de uitbraak van het coronavirus:

"In het licht van de onzekerheid waar we allemaal mee te maken hebben sinds de uitbraak van COVID-19 (coronavirus), wilde ik je een rechtstreeks bericht sturen om je op de hoogte te stellen van de stappen die mijn team en ik hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat we op alle scenario's zijn voorbereid. Mijn absolute topprioriteit is de veiligheid van onze klanten, de bezorgers en restaurants, wat er ook gebeurt."

"We weten nog niet alles over het coronavirus, maar de autoriteiten hebben in ieder geval duidelijk gemaakt dat het handhaven van een goede hygiëne absoluut cruciaal is. Naast het verstrekken van informatie aan restaurants en bezorgers, werken we aan een goede optie in de app voor contactloos bezorgen. Dit betekent dat je met een druk op de knop in de app kunt aangeven dat de bezorger je bestelling voor je deur neerzet waardoor er geen direct contact meer nodig is voor beide partijen. Uiteraard kun je het nu ook al aangeven bij de ‘instructies’ tijdens een bestelling, als je gebruik wilt maken van contactloos bezorgen."

We staan klaar om te helpen

"We weten dat het dagelijkse leven van veel mensen op dit moment wordt verstoord door het coronavirus, en we doen ons uiterste best om je ook in deze periode de service te bieden die je van ons gewend bent, met keuze uit vele opties. Daarnaast is onze klantenservice op elk moment van de dag beschikbaar om vragen over Deliveroo en het coronavirus te beantwoorden."

Ondersteuning staat voorop

"We willen ervoor zorgen dat alle bezorgers veilig hun werk kunnen verrichten, en ondersteunen hen dan ook met de relevante informatie en tips. Bezorgers die in quarantaine moeten vanwege het coronavirus en niet kunnen werken in deze periode, kunnen in aanmerking komen voor financiële steun met behulp van een door ons opgericht fonds."

"Naast het ondersteunen van onze bezorgers sturen we regelmatig updates naar onze restaurant partners om hen te adviseren over voedselveiligheid en het veilig verpakken van hun bestellingen."

"We monitoren de ontwikkelingen nauwgezet en winnen regelmatig advies in naarmate de situatie zich ontwikkelt. Zo kunnen we beter anticiperen en zijn we voorbereid op elk scenario. Weet dat we gedurende deze tijd er alles aan zullen doen om de restaurants en bezorgers die met ons werken te ondersteunen, en om jou als klant je favoriete eten veilig te kunnen bezorgen."

Met vriendelijke groet,

Will Shu

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Horeca naar de stembus deel 3; PVV

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De RestaurantKrant wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaondernem ...

Interview Corona
"Mijn terras open op 2 maart? Nee, dat levert alleen negatieve aandacht op"

Een actiegroep van 65 KHN-afdelingen heeft collega-horecaondernemers opgeroepen om op 2 maart de terrassen te openen. Dat ligt gevoelig, want de keerzijde van een dergelijke actie kan zijn dat het negatieve aandacht voor de branche oplevert. Monique van Klaveren is eigenaresse van Café d&rsqu ...

Achtergronden Gastronomie
De Loohoeve viert 5-jarig jubileum met menuboxen met gastchefs

Jeroen en Marleen Brouwer van hotel en sterrenrestaurant De Loohoeve in het Drentse Schoonloo brengen in maart 2021 speciale jubileummenuboxen uit samen met drie gastchefs. Het gaat om topchefs Soenil Bahadoer van De Lindehof (twee Michelinsterren), Jermain de Rozario van De Rozario (een Michelinste ...

Themamaand energie
Energielabels en keurmerken uitgelegd

Wie bewust onderneemt binnen de horeca, heeft zich vast al verdiept in de verschillende keurmerken en het energielabel van zijn of haar horecabedrijf. In dit artikel besteden we aandacht aan de verplichting om een energielabel te kunnen overleggen en de eisen die gesteld worden aan het verkrijgen er ...

Economie Corona
CBS: omzet horeca krimpt ongekend hard

De omzet van de horeca daalde in het vierde kwartaal van 2020 met bijna 44 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dat is vooral te wijten aan de aanscherping van de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. In het derde kwartaal maakte de horeca nog een forse o ...

Personeel Gastronomie
Adriaan Visser nieuwe hoofdsommelier Harry's Maastricht

Adriaan Visser is de afgelopen jaren werkzaam geweest in diverse gerenommeerde zaken, waaronder Cordial in Oss en tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze. Hij is de derde Nederlander die in het bezit is van de prestigieuze titel Advanced Sommelier. Bij Harry’s wordt hij eindverantwoordelijke vo ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: