Open brief Deliveroo-oprichter: "Veiligheid heeft topprioriteit"

16 maart 2020 | David Bakker

In een open brief reageert de oprichter van Deliveroo, Will Shu, op de uitbraak van het coronavirus:

"In het licht van de onzekerheid waar we allemaal mee te maken hebben sinds de uitbraak van COVID-19 (coronavirus), wilde ik je een rechtstreeks bericht sturen om je op de hoogte te stellen van de stappen die mijn team en ik hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat we op alle scenario's zijn voorbereid. Mijn absolute topprioriteit is de veiligheid van onze klanten, de bezorgers en restaurants, wat er ook gebeurt."

"We weten nog niet alles over het coronavirus, maar de autoriteiten hebben in ieder geval duidelijk gemaakt dat het handhaven van een goede hygiëne absoluut cruciaal is. Naast het verstrekken van informatie aan restaurants en bezorgers, werken we aan een goede optie in de app voor contactloos bezorgen. Dit betekent dat je met een druk op de knop in de app kunt aangeven dat de bezorger je bestelling voor je deur neerzet waardoor er geen direct contact meer nodig is voor beide partijen. Uiteraard kun je het nu ook al aangeven bij de ‘instructies’ tijdens een bestelling, als je gebruik wilt maken van contactloos bezorgen."

We staan klaar om te helpen

"We weten dat het dagelijkse leven van veel mensen op dit moment wordt verstoord door het coronavirus, en we doen ons uiterste best om je ook in deze periode de service te bieden die je van ons gewend bent, met keuze uit vele opties. Daarnaast is onze klantenservice op elk moment van de dag beschikbaar om vragen over Deliveroo en het coronavirus te beantwoorden."

Ondersteuning staat voorop

"We willen ervoor zorgen dat alle bezorgers veilig hun werk kunnen verrichten, en ondersteunen hen dan ook met de relevante informatie en tips. Bezorgers die in quarantaine moeten vanwege het coronavirus en niet kunnen werken in deze periode, kunnen in aanmerking komen voor financiële steun met behulp van een door ons opgericht fonds."

"Naast het ondersteunen van onze bezorgers sturen we regelmatig updates naar onze restaurant partners om hen te adviseren over voedselveiligheid en het veilig verpakken van hun bestellingen."

"We monitoren de ontwikkelingen nauwgezet en winnen regelmatig advies in naarmate de situatie zich ontwikkelt. Zo kunnen we beter anticiperen en zijn we voorbereid op elk scenario. Weet dat we gedurende deze tijd er alles aan zullen doen om de restaurants en bezorgers die met ons werken te ondersteunen, en om jou als klant je favoriete eten veilig te kunnen bezorgen."

Met vriendelijke groet,

Will Shu

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: