''Ons concept past binnen de coronacrisis''

4 februari 2021 | Redactie

Vinh Nguyen (38 jaar), startte op 8 december 2020, dus middenin de coronacrisis, in Rotterdam met zijn nieuwe horecabedrijf Saigon King. Vinh: "Het is een loempiakraam compleet in een nieuw jasje. Wij wilden af van het imago van witte snackwagen met alleen gefrituurd eten. Dit doen wij door het vanuit een moderne en stoere zeecontainer te doen. Niet alleen de buitenkant oogt nieuw en modern, ook de binnenkant is fris, modern en jong opgezet."

Vinh heeft HBO Ondernemerschap gestudeerd en heeft hiernaast ook nog eens een app development bedrijf. "Mijn ouders hebben altijd een loempiakraam gehad en toen zij hiermee wilden stoppen, heb ik het overgenomen.  Wel vond ik dat de loempiakraam toe was aan een nieuwe look, een look die anno 2020 mee kan met de tijd. Ik heb hiervoor een nieuwe plek gevonden voor Pathe de Kuip in Rotterdam om dit idee te verwezenlijken."

Concept past binnen lockdowntijdperk

Vinh ziet kansen in coronatijd: "Niet alleen was het de uitdaging om een compleet nieuwe concept en look te verzinnen, ook was het de uitdaging om een passend concept te vinden dat past midden in de coronacrisis en lockdowns. Om af te stappen van het wagentje met alleen gefrituurd eten, hebben wij gekozen om meer gezonde hapjes toe te voegen, met  producten zoals Vietnamese broodjes, lenterollen en bubble tea."

"Omdat wij midden in de coronacrisis zijn gestart was het een uitdaging om een weg te vinden in alle maatregelen van de overheid, zoals alleen afhaal. Ook zitten veel mensen nu veelal thuis en moest er iets verzonnen worden om mensen over de streep te trekken om toch even langs te gaan. Even wat afhalen bij ons moest dan ook aanvoelen als even weg van huis, naar een leuke plek. Wij hebben dan ook veel nadruk gelegd op de beleving in de zaak. Ondanks dat klanten maar kort binnen zijn, moet er een leuke, frisse sfeer hangen. Het personeel maakt een praatje met je en de muziek staat net iets harder. Nog belangrijker was dat dit alles ook zoveel mogelijk overkwam op onze sociaal media. Om zo nieuwsgierigheid te wekken om langs te komen."

"Ondanks dat we pas open zijn, heeft deze aanpak redelijk goed gewerkt. Onze social media is in korte tijd heel hard gegaan en ook de inloop van klanten is ondanks de omstandigheden goed." Je vindt meer info over deze prachtige horecazaak op Instagram: https://www.instagram.com/saigonking.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Laat jouw terras zien!

Het is bijna zover. Op 28 april mogen de terrassen, natuurlijk wel met de nodige beperkingen, weer open. Het is voor veel horecaondernemers het startschot voor de race naar volledige heropening van de horeca en inmiddels worden er de nodige voorbereidingen getroffen om de terrassendag woensdag tot e ...

Drinks
Recordaantal van 539 bieren in 7e Dutch Beer Challenge

Op donderdag 22 april 2021 werd voor de zevende keer de Dutch Beer Challenge gehouden. Voor deze editie van de Nederlandse biercompetitie hebben grote en kleine brouwerijen gezamenlijk een recordaantal van 539 bieren ingeschreven. Deze editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by ...

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: