Nieuwe vestiging van Papa John's in Amsterdam

26 september 2017 | Thijs Jacobs

En weer is er een nieuwe vestiging van pizzaformule Papa John’s bij. In de Amsterdamse Jan van Galenstraat startte Hanna Hanna zijn loopbaan als zelfstandig ondernemer. De franchisenemer is net zo ambitieus als de formule en wil snel doorgroeien.

Op maandag 25 september stonden er tijdens lunchtijd rijen voor de deur van de nieuwste vestiging van Papa John’s aan de Jan van Galenstraat 174. Precies zoals Hanna Hanna het had verwacht en ook zoals het was gegaan bij de voorgaande openingen van vestigingen van Papa John’s in Nederland. De openingsactie van de eerste honderd pizza’s gratis is duidelijk een trekker.

Social media

De nieuwe klanten waren via social media ruimschoots van tevoren door de kersverse franchisenemer op de hoogte gebracht van de openingsactie. Hij kreeg al veel reacties in de dagen voorafgaand aan de opening en voelde dat het goed zat.

De komende tijd wil hij ‘knallen’, zodat hij de beoogde targets haalt. Is dat na vier maanden het geval, dan komt hij in aanmerking voor een volgende vestiging. Want hij wil doorgroeien, net zoals de franchisegever. Waar Papa John’s binnen zeven jaar op afhaal- en bezorgrestaurants in Nederland mikt, beoogt Hanna op zijn 45ste jaar er minimaal vijf te hebben. Maar meer mag ook. Hij is nu dertig, dus heeft nog even om zijn ambities waar te maken.


Hij wil door naar vijf vestigingen, meer mag ook


In 2009 had hij al eens de intentie om een franchisevestiging van een pizzaformule over te nemen. Het ondernemersbloed kriebelde. Maar hij kwam er zakelijk niet uit met de eigenaar van een winkel. Daarna ging hij als administrateur aan het werk, waarvoor hij was opgeleid. Hij kreeg al snel leidinggevende functies in het bedrijfsleven. Maar hij was nog steeds werknemer, en dat begon te wringen.

Op zoek naar een invulling van zijn ondernemerswens kwam Papa John’s voorbij. Een oude bekende voor hem. Want lang voordat de Amerikaanse formule in Nederland neerstreek, had hij er al uitgebreid mee kennisgemaakt tijdens familiebezoeken in New York, Iowa en San Diego. Ze gingen er ‘de beste pizza’ eten, en vooral die ‘heerlijke kippenvleugels’.


“Ik heb hier lang naartoe geleefd”


Toen Papa John’s naar Nederland kwam veerde hij op, maar keek eerst even de kat uit de boom. Hij zag de ene na de andere vestiging geopend worden. De franchisenemer in Amstelveen kent hij goed. Nadat hij diens ervaringen hoorde, was hij overtuigd van zijn volgende stap. “Ik zag het als dé kans. Ze zijn jong in Nederland en willen doorgroeien, net als ik. En ik vind het een goed concept. Het is niet voor niets dat ze twee keer achter elkaar als beste pizzaformule ter wereld zijn gekozen.”

Op 1 februari dit jaar was hij de selectiefase door en begon het zoeken naar een locatie. De Jan van Galenstraat in de hoofdstad was geknipt voor hem. Hij is immers opgegroeid en 22 jaar woonachtig geweest in Amsterdam.

Hij beseft dat hij een ander leven krijgt als zelfstandig ondernemer. “Maar voor hard werken en lange dagen maken ben ik niet bang.” Ook in de aanloopfase naar de opening maakte hij al lange dagen met zijn team. Zo was er een dag waarop buren, wijkagenten, ondernemers uit de buurt en familie waren uitgenodigd om te komen proeven en kennismaken. Dat wilde Hanna Hanna graag. Niet alleen hij en zijn medewerkers zijn er nu klaar voor, ook de buurt. “Ik heb hier lang naartoe geleefd en heb er veel zin in.”

Meer informatie over Papa John’s en de franchisemogelijkheden op papajohn.co.nl/franchise.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken ambieert 20 procent minder plastic in 2025

Op initiatief van Staatssecretaris Stientje van Veldhoven heeft HEINEKEN Nederland Commercie het Plastic Pact mede ondertekend. Samen met 68 organisaties committeert de bierbrouwer zich om in 2025 20 procent minder plastic te gebruiken, meer plastic opnieuw te gebruiken en al het nieuwe plastic voor...

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

Opening Restaurant
Nieuw restaurant biedt gratis eten aan

Op woensdag 20 februari vond de opening van het nieuwe restaurant Dadawan plaats in Eindhoven. Dadawan heeft voor een originele inwijding gekozen, er kon namelijk gratis gegeten worden. Dit was een succes en zorgde voor een enorme rij, zo lezen we op omroepbrabant.nl. De verbouwing van het pand l...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: duurzaam

Sico de Moel is restaurateur. Als eigenaar van restaurant L'invité in Amsterdam maakt hij nogal wat mee. Zijn observaties en ervaringen deelt hij graag met de lezers van De RestaurantKrant en voortaan lees je maandelijks een bijdrage van Sico. Deze ochtend was ik door een leverancier u...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: