Nieuwe vestiging van Papa John's in Amsterdam

26 september 2017 | Thijs Jacobs

En weer is er een nieuwe vestiging van pizzaformule Papa John’s bij. In de Amsterdamse Jan van Galenstraat startte Hanna Hanna zijn loopbaan als zelfstandig ondernemer. De franchisenemer is net zo ambitieus als de formule en wil snel doorgroeien.

Op maandag 25 september stonden er tijdens lunchtijd rijen voor de deur van de nieuwste vestiging van Papa John’s aan de Jan van Galenstraat 174. Precies zoals Hanna Hanna het had verwacht en ook zoals het was gegaan bij de voorgaande openingen van vestigingen van Papa John’s in Nederland. De openingsactie van de eerste honderd pizza’s gratis is duidelijk een trekker.

Social media

De nieuwe klanten waren via social media ruimschoots van tevoren door de kersverse franchisenemer op de hoogte gebracht van de openingsactie. Hij kreeg al veel reacties in de dagen voorafgaand aan de opening en voelde dat het goed zat.

De komende tijd wil hij ‘knallen’, zodat hij de beoogde targets haalt. Is dat na vier maanden het geval, dan komt hij in aanmerking voor een volgende vestiging. Want hij wil doorgroeien, net zoals de franchisegever. Waar Papa John’s binnen zeven jaar op afhaal- en bezorgrestaurants in Nederland mikt, beoogt Hanna op zijn 45ste jaar er minimaal vijf te hebben. Maar meer mag ook. Hij is nu dertig, dus heeft nog even om zijn ambities waar te maken.


Hij wil door naar vijf vestigingen, meer mag ook


In 2009 had hij al eens de intentie om een franchisevestiging van een pizzaformule over te nemen. Het ondernemersbloed kriebelde. Maar hij kwam er zakelijk niet uit met de eigenaar van een winkel. Daarna ging hij als administrateur aan het werk, waarvoor hij was opgeleid. Hij kreeg al snel leidinggevende functies in het bedrijfsleven. Maar hij was nog steeds werknemer, en dat begon te wringen.

Op zoek naar een invulling van zijn ondernemerswens kwam Papa John’s voorbij. Een oude bekende voor hem. Want lang voordat de Amerikaanse formule in Nederland neerstreek, had hij er al uitgebreid mee kennisgemaakt tijdens familiebezoeken in New York, Iowa en San Diego. Ze gingen er ‘de beste pizza’ eten, en vooral die ‘heerlijke kippenvleugels’.


“Ik heb hier lang naartoe geleefd”


Toen Papa John’s naar Nederland kwam veerde hij op, maar keek eerst even de kat uit de boom. Hij zag de ene na de andere vestiging geopend worden. De franchisenemer in Amstelveen kent hij goed. Nadat hij diens ervaringen hoorde, was hij overtuigd van zijn volgende stap. “Ik zag het als dé kans. Ze zijn jong in Nederland en willen doorgroeien, net als ik. En ik vind het een goed concept. Het is niet voor niets dat ze twee keer achter elkaar als beste pizzaformule ter wereld zijn gekozen.”

Op 1 februari dit jaar was hij de selectiefase door en begon het zoeken naar een locatie. De Jan van Galenstraat in de hoofdstad was geknipt voor hem. Hij is immers opgegroeid en 22 jaar woonachtig geweest in Amsterdam.

Hij beseft dat hij een ander leven krijgt als zelfstandig ondernemer. “Maar voor hard werken en lange dagen maken ben ik niet bang.” Ook in de aanloopfase naar de opening maakte hij al lange dagen met zijn team. Zo was er een dag waarop buren, wijkagenten, ondernemers uit de buurt en familie waren uitgenodigd om te komen proeven en kennismaken. Dat wilde Hanna Hanna graag. Niet alleen hij en zijn medewerkers zijn er nu klaar voor, ook de buurt. “Ik heb hier lang naartoe geleefd en heb er veel zin in.”

Meer informatie over Papa John’s en de franchisemogelijkheden op papajohn.co.nl/franchise.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: