Nieuwe vestiging van Papa John's in Amsterdam

26 september 2017 | Thijs Jacobs

En weer is er een nieuwe vestiging van pizzaformule Papa John’s bij. In de Amsterdamse Jan van Galenstraat startte Hanna Hanna zijn loopbaan als zelfstandig ondernemer. De franchisenemer is net zo ambitieus als de formule en wil snel doorgroeien.

Op maandag 25 september stonden er tijdens lunchtijd rijen voor de deur van de nieuwste vestiging van Papa John’s aan de Jan van Galenstraat 174. Precies zoals Hanna Hanna het had verwacht en ook zoals het was gegaan bij de voorgaande openingen van vestigingen van Papa John’s in Nederland. De openingsactie van de eerste honderd pizza’s gratis is duidelijk een trekker.

Social media

De nieuwe klanten waren via social media ruimschoots van tevoren door de kersverse franchisenemer op de hoogte gebracht van de openingsactie. Hij kreeg al veel reacties in de dagen voorafgaand aan de opening en voelde dat het goed zat.

De komende tijd wil hij ‘knallen’, zodat hij de beoogde targets haalt. Is dat na vier maanden het geval, dan komt hij in aanmerking voor een volgende vestiging. Want hij wil doorgroeien, net zoals de franchisegever. Waar Papa John’s binnen zeven jaar op afhaal- en bezorgrestaurants in Nederland mikt, beoogt Hanna op zijn 45ste jaar er minimaal vijf te hebben. Maar meer mag ook. Hij is nu dertig, dus heeft nog even om zijn ambities waar te maken.


Hij wil door naar vijf vestigingen, meer mag ook


In 2009 had hij al eens de intentie om een franchisevestiging van een pizzaformule over te nemen. Het ondernemersbloed kriebelde. Maar hij kwam er zakelijk niet uit met de eigenaar van een winkel. Daarna ging hij als administrateur aan het werk, waarvoor hij was opgeleid. Hij kreeg al snel leidinggevende functies in het bedrijfsleven. Maar hij was nog steeds werknemer, en dat begon te wringen.

Op zoek naar een invulling van zijn ondernemerswens kwam Papa John’s voorbij. Een oude bekende voor hem. Want lang voordat de Amerikaanse formule in Nederland neerstreek, had hij er al uitgebreid mee kennisgemaakt tijdens familiebezoeken in New York, Iowa en San Diego. Ze gingen er ‘de beste pizza’ eten, en vooral die ‘heerlijke kippenvleugels’.


“Ik heb hier lang naartoe geleefd”


Toen Papa John’s naar Nederland kwam veerde hij op, maar keek eerst even de kat uit de boom. Hij zag de ene na de andere vestiging geopend worden. De franchisenemer in Amstelveen kent hij goed. Nadat hij diens ervaringen hoorde, was hij overtuigd van zijn volgende stap. “Ik zag het als dé kans. Ze zijn jong in Nederland en willen doorgroeien, net als ik. En ik vind het een goed concept. Het is niet voor niets dat ze twee keer achter elkaar als beste pizzaformule ter wereld zijn gekozen.”

Op 1 februari dit jaar was hij de selectiefase door en begon het zoeken naar een locatie. De Jan van Galenstraat in de hoofdstad was geknipt voor hem. Hij is immers opgegroeid en 22 jaar woonachtig geweest in Amsterdam.

Hij beseft dat hij een ander leven krijgt als zelfstandig ondernemer. “Maar voor hard werken en lange dagen maken ben ik niet bang.” Ook in de aanloopfase naar de opening maakte hij al lange dagen met zijn team. Zo was er een dag waarop buren, wijkagenten, ondernemers uit de buurt en familie waren uitgenodigd om te komen proeven en kennismaken. Dat wilde Hanna Hanna graag. Niet alleen hij en zijn medewerkers zijn er nu klaar voor, ook de buurt. “Ik heb hier lang naartoe geleefd en heb er veel zin in.”

Meer informatie over Papa John’s en de franchisemogelijkheden op papajohn.co.nl/franchise.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends
Premiumisatie, toegankelijkheid en bewust consumeren: dé trends van 2019

Diageo, wereldleider op het vlak van gedistilleerde dranken met een buitengewone portfolio waaronder de whisky's van Johnnie Walker, ziet voor 2019 drie grote trends. De eerste, premiumization, waarbij de consument voor het nuttigen van betaalbare luxe kiest. Deze trend werd al enkele jaren gele...

Economie KHN
KHN in actie tegen boete op tijdelijk werk

‘Zo werkt het niet’. Onder dat motto komen ondernemers uit de horeca en andere branches vanaf vandaag in actie tegen maatregelen in de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB). Deze nieuwe wet maakt tijdelijk werk, en werk dat niet elke maand hetzelfde aantal uren is, duurder. Seizoensarbeid of ...

Awards F&B
De 10 genomineerden voor AF&BM F&B Professional of the Year

Jaarlijks gaat de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) op zoek naar dé F&B Professional of the Year. Dit is die professional die gastheer/-vrouw pur sang is en die dag in dag uit laat zien dat hij/zij met aanstekelijk enthousiasme een echte motivator en coach is voor ...

Columns Starten in de horeca
Audio-column: Verslavend Genieten

Monique van Gevelt schrijft al enige tijd columns voor onze website, waarbij ondernemen centraal staat. De horeca is immers een business die niet voor iedereen weggelegd is, en zeker niet op zakelijk vlak. Voor onze websites spreekt Monique ook audio-columns in. Dit keer met het onderwerp 'Ve...

Food Advertorial
Nieuw bezorgconcept voor friet

De markt voor thuisbezorging is het snelst groeiende segment binnen de totale foodmarkt, en kan een enorme bijdrage leveren aan de omzet van uw restaurant. Volgens het FoodService Instituut Nederland zal deze groei zeker tot in 2025 nog sterk aanhouden. Friet speelt een grote rol in het aanbod va...

Amsterdam Achtergronden
De Gouden Reael: al 200 jaar een begrip in Amsterdam

De Gouden Reael is al jaren een begrip, maar voor veel Amsterdammers nog een echte 'hidden gem'. Het restaurant is gevestigd in een prachtig zeventiende-eeuws pand en gelegen op het historisch Realeneiland in Amsterdam. Sinds deze zomer heeft De Gouden Reael twee nieuwe eigenaren. Doel is om...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: