Nieuwe vestiging van Papa John's in Amsterdam

26 september 2017 | Thijs Jacobs

En weer is er een nieuwe vestiging van pizzaformule Papa John’s bij. In de Amsterdamse Jan van Galenstraat startte Hanna Hanna zijn loopbaan als zelfstandig ondernemer. De franchisenemer is net zo ambitieus als de formule en wil snel doorgroeien.

Op maandag 25 september stonden er tijdens lunchtijd rijen voor de deur van de nieuwste vestiging van Papa John’s aan de Jan van Galenstraat 174. Precies zoals Hanna Hanna het had verwacht en ook zoals het was gegaan bij de voorgaande openingen van vestigingen van Papa John’s in Nederland. De openingsactie van de eerste honderd pizza’s gratis is duidelijk een trekker.

Social media

De nieuwe klanten waren via social media ruimschoots van tevoren door de kersverse franchisenemer op de hoogte gebracht van de openingsactie. Hij kreeg al veel reacties in de dagen voorafgaand aan de opening en voelde dat het goed zat.

De komende tijd wil hij ‘knallen’, zodat hij de beoogde targets haalt. Is dat na vier maanden het geval, dan komt hij in aanmerking voor een volgende vestiging. Want hij wil doorgroeien, net zoals de franchisegever. Waar Papa John’s binnen zeven jaar op afhaal- en bezorgrestaurants in Nederland mikt, beoogt Hanna op zijn 45ste jaar er minimaal vijf te hebben. Maar meer mag ook. Hij is nu dertig, dus heeft nog even om zijn ambities waar te maken.


Hij wil door naar vijf vestigingen, meer mag ook


In 2009 had hij al eens de intentie om een franchisevestiging van een pizzaformule over te nemen. Het ondernemersbloed kriebelde. Maar hij kwam er zakelijk niet uit met de eigenaar van een winkel. Daarna ging hij als administrateur aan het werk, waarvoor hij was opgeleid. Hij kreeg al snel leidinggevende functies in het bedrijfsleven. Maar hij was nog steeds werknemer, en dat begon te wringen.

Op zoek naar een invulling van zijn ondernemerswens kwam Papa John’s voorbij. Een oude bekende voor hem. Want lang voordat de Amerikaanse formule in Nederland neerstreek, had hij er al uitgebreid mee kennisgemaakt tijdens familiebezoeken in New York, Iowa en San Diego. Ze gingen er ‘de beste pizza’ eten, en vooral die ‘heerlijke kippenvleugels’.


“Ik heb hier lang naartoe geleefd”


Toen Papa John’s naar Nederland kwam veerde hij op, maar keek eerst even de kat uit de boom. Hij zag de ene na de andere vestiging geopend worden. De franchisenemer in Amstelveen kent hij goed. Nadat hij diens ervaringen hoorde, was hij overtuigd van zijn volgende stap. “Ik zag het als dé kans. Ze zijn jong in Nederland en willen doorgroeien, net als ik. En ik vind het een goed concept. Het is niet voor niets dat ze twee keer achter elkaar als beste pizzaformule ter wereld zijn gekozen.”

Op 1 februari dit jaar was hij de selectiefase door en begon het zoeken naar een locatie. De Jan van Galenstraat in de hoofdstad was geknipt voor hem. Hij is immers opgegroeid en 22 jaar woonachtig geweest in Amsterdam.

Hij beseft dat hij een ander leven krijgt als zelfstandig ondernemer. “Maar voor hard werken en lange dagen maken ben ik niet bang.” Ook in de aanloopfase naar de opening maakte hij al lange dagen met zijn team. Zo was er een dag waarop buren, wijkagenten, ondernemers uit de buurt en familie waren uitgenodigd om te komen proeven en kennismaken. Dat wilde Hanna Hanna graag. Niet alleen hij en zijn medewerkers zijn er nu klaar voor, ook de buurt. “Ik heb hier lang naartoe geleefd en heb er veel zin in.”

Meer informatie over Papa John’s en de franchisemogelijkheden op papajohn.co.nl/franchise.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Columns Coronacrisis
Column Sico de Moel: Contact

Het klinkt misschien stom, maar ik had het echt even gemist: het contact met mijn gasten. Het deed me dan ook goed om een aantal vaste gasten weer even te kunnen zien. Vorige week zijn we begonnen met menu's voor thuis. We bezorgen in heel A...

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Bezorgen Coronacrisis
Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra onderst...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, dagboek in crisistijd: Pasen en inspiratie

De rust is wat wedergekeerd. Alles went, en ook onze nieuwe status als afhaalrestaurant in deze tijden went. Daar moesten we wel elke dag aan sleutelen en schaven. Nu we één gerecht per dag hebben zit er een beter ritme en een betere flow in de dagen. Heerlijk! Als je iets nieuws do...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: