Nieuw: pinnen via smartphone ondernemer

12 mei 2015 |
Nieuw: pinnen via smartphone ondernemer

De Rabobank biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om pinbetalingen te accepteren op hun smartphone of tablet. Rabo SmartPin
is vooral een uitkomst voor kleine ondernemers die pinnen graag willen faciliteren, maar voor wie de gewone betaalterminal te complex, niet efficiënt of te duur is. De app werkt in combinatie met een gecertificeerde kaartlezer en accepteert pinnen via (contactloze) pas en telefoon.

Kassa op je mobiel
De Rabobank heeft veel kleine zakelijke klanten die behoefte hebben om (incidenteel) pinbetalingen te kunnen ontvangen. Vaak gaat het om ondernemers die te maken hebben met een gering aantal betalingen per dag of met betalingen aan koeriers, of om ondernemers die al een gevarieerd betaalaanbod hebben, maar nog geen (mobiele) pinmogelijkheid. Marco Bosma, directeur Financiële Logistiek Rabobank: "Met Rabo SmartPin maken we pinnen toegankelijk in situaties waar klanten nu nog veelal met cash geld betalen. Rabo SmartPin is méér dan pinnen via een smartphone of tablet alleen. In feite is het de kassa op je mobiel." Zo kan de ondernemer binnen de app de totale dagomzet inzien en die vervolgens overbrengen naar zijn boekhouding. Ook is het mogelijk de BTW die met de verkopen gemoeid is, vast te leggen en op die manier op dagbasis af te wikkelen. Overigens kan de app in dit opzicht ook de contante betalingen verwerken.

Horecagasten
Rabo SmartPin sluit aan bij de behoefte van horecagasten om op meer plaatsen met pas of telefoon te kunnen betalen. Niet alleen neemt het aantal pinbetalingen ten opzichte van cashbetalingen nog altijd toe; uit onderzoek in opdracht van de Rabobank blijkt ook dat twee derde van de consumenten het lastig vindt als zij ergens alleen met cash geld kunnen betalen. In datzelfde onderzoek gaf 86 procent aan grotere bedragen bij voorkeur te willen pinnen.

Technische details:
De app is te downloaden op de eigen smartphone of tablet van de ondernemer. Op enkele Android-toestellen na is de app geschikt voor alle tablets en smartphones. De ondernemer sluit een huurovereenkomst af en ontvangt een veilige, gecertificeerde kaartlezer waarmee hij pinbetalingen kan accepteren. Daarnaast is het Rabo Europees Pincontract nodig. Rabo SmartPin kost 10 euro per maand (abonnement inclusief huur kaartlezer) en 15 eurocent per transactie.

Kijk voor meer informatie en een instructiefilmpje op www.rabobank.nl/smartpin.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Achtergronden
De Beren opent nieuw bezorgrestaurant in Breda

Bourgondische Bredanaars kunnen vanaf nu hun hart ophalen met het gloednieuwe Bezorgrestaurant De Beren Breda. De opening van de 27ste bezorgvestiging vond op maandag 3 mei 2021 plaats aan de Haagdijk 24. De Haagdijk is een ideale bezorglocatie, omdat vanaf deze centrale plek veel Bredase huishou ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Achtergronden Corona
Kan de horeca eigenlijk wel open als het weer mag?

Als de horeca op een gegeven moment weer open mag, dan is het nog maar de vraag of elke horecagelegenheid dat ook kan. BNR Nieuwsradio ging op onderzoek uit en deed daarbij ook navraag hij KHN. Bij veel ondernemers ontbreekt het op dit moment aan financiële middelen om personeel te betalen of v ...

Interview Longread
Deze brasserie opent het terras niet: ''Het zet geen zoden aan de dijk''

Andrea de Lange is eigenaresse van Brasserie Jansen in Zwolle. De terrassen mogen weliswaar weer gedeeltelijk open, maar zij koos ervoor haar terras gesloten te houden. Een weloverwogen keuze, zo blijkt. “Als je kijkt naar alle administratie en de opstartkosten die daarbij komen kijken, dan he ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: