McDonald’s start pilot met bezorging in Nederland: McDelivery

1 juni 2017 | Thijs Jacobs

McDonald’s start op 6 juni aanstaande met de pilot van McDelivery; bezorging van McDonald’s producten via UberEATS. De bezorging van favoriete McDonald’s producten start in deze testfase vanuit drie restaurants: Amsterdam Spaklerweg, Amsterdam Albert Cuyp en Stadshart Amstelveen. Op basis van de ervaringen bij deze drie restaurants wordt McDelivery vanaf 4 juli verder uitgerold naar nog eens vijf restaurants in Amsterdam.

Enorme groei foodbezorging

De markt voor foodbezorging is in Nederland in ruim twee jaar tijd sterk gegroeid. McDonald’s heeft steeds het doel gehad om ook in Nederland haar gasten te bedienen door hun favoriete producten bij hen thuis of op het werk te bezorgen. McDonald’s is blij dat het met UberEATS een partij heeft gevonden die vanwege de unieke technologie en bezorging van single orders de bestellingen van gasten kan bezorgen zoals gasten dat van McDonald’s mogen verwachten met McDelivery. In proefopstellingen heeft McDonald’s ervaren dat deze manier van werken beantwoordt aan de kwaliteitseisen van haar gasten. McDonald’s gaat dit vanaf 6 juni met UberEATS in Amsterdam in de praktijk testen. Gasten kunnen vrijwel alle producten uit de McDonald’s restaurants kiezen.

McDonald’s: bezorging als antwoord op veranderende wensen van gasten

Manu Steijaert, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland: “McDelivery, in samenwerking met UberEATS in Nederland, betekent voor onze gasten het beste van twee werelden. Het zijn de favoriete producten van McDonald’s vers bereid en bezorgd waar je wilt, met behulp van de juiste combinatie van geavanceerde techniek en infrastructuur van UberEATS. We maken de stap naar bezorging als antwoord op de wens van onze gasten om overal, op elk gewenst moment, van onze producten te kunnen genieten.” McDelivery past volledig binnen de ambitie van McDonald’s om haar gasten voortdurend met vernieuwende producten en services te laten genieten. Met succesvolle innovaties zoals de nieuwe keukenopstelling voor nog versere bereiding, de bestelzuilen, Table Service, McCafé en productvernieuwingen zoals de Maestro Burger en MyMcFlurry. Steijaert: “We handhaven ook nu de strategie waarbij we starten met een pilot. In korte tijd gaan we veel van elkaar en de ervaringen van gasten leren. Op 4 juli breiden we uit in Amsterdam met vijf extra restaurants; Nieuwendijk 70, Kalverstraat, Kinkerstraat, Leidsestraat en Muntplein.

UberEATS: kwaliteit dankzij snelheid en technologie

Marco Knitel, General Manager van UberEATS Nederland, is verheugd met de pilot van McDelivery via UberEATS: “We zijn blij dat marktleider McDonald’s de bezorging aan haar gasten in Nederland met ons wil oppakken. Alles draait om de snelheid van de bestelling en de kwaliteit van de maaltijd en de bezorging. Met de combinatie van onze techniek en infrastructuur kunnen we de kwaliteit van de bestellingen garanderen. Het bestellen gaat heel eenvoudig. De gebruiker downloadt de UberEATS app, bestelt zijn of haar favoriete McDonald’s producten en betaalt direct met zijn creditcard of PayPal via de UberEATS app. Zodra de koerier op enkele minuten afstand van het restaurant is, ontvangt het restaurant een seintje om de bestelling te bereiden. De koerier meldt zich in het restaurant en haalt de bestelling op. Na ontvangst kan de gebruiker heel eenvoudig feedback geven op de compleetheid en duur van de bezorging, maar ook op de kwaliteit van de afzonderlijke producten van de bestelling. Samen gaan we dan ook veel leren. In juni en juli gaan we in Amsterdam testen wat het beste werkt om gebruikers lekkere verse McDonald’s producten te kunnen bezorgen.”

Op de foto: Manu Steijaert, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland (rechts) en Marco Knitel, General Manager van UberEATS Nederland (links)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Columns
Column Sico de Moel: Derde date

Rode broek, keurige schoenen, net jasje, ik zette zijn prachtige bloem even in een vaasje. Hij had afgesproken met mijn buurmeisje. Ze woont bij mij aan de overkant van de gracht. Het zou hun derde date worden. Het regende buiten een beetje en de dame liet nog even op zich wachten. "He...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Achtergronden Culinair
Nedstede verwelkomt nieuwe huurder Restaurant Rust Wat

Nedstede Groep feliciteert Bas Rasker en zijn Axivate Horeca Group met de overname van het Blaricumse restaurant Rust Wat. In dit verband heeft Nedstede met Axivate Horeca Group een nieuwe, twintigjarige huurovereenkomst gesloten. Rasker kocht het beroemde Gooise restaurant van Marc Bon, die met zij...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Events Advertorial
Ontdek op Europese beurzen nieuwe trends en innovaties voor de horeca

Dit najaar vinden er in Europa uiteenlopende beurzen plaats die afgestemd zijn op de behoeften van de horecasector. Ze reiken inspiratie en ideeën aan voor nieuwe trends en producten en zijn een bezoek meer dan waard. In november vinden de volgende evenementen plaats: België – ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: