Makro transformeert naar unieke marktplaats voor ondernemers

6 juli 2016 | Thijs Jacobs

Makro zet met de heropening van vier van haar vestigingen een concrete stap in de omvorming tot een unieke marktplaats voor ondernemers. In de Makro vestigingen in Beverwijk, Den Bosch, Leeuwarden en Nijmegen kunnen ondernemers vanaf vandaag  terecht voor hun zakelijke inkopen, om te shoppen en om te netwerken én te werken.

De begin dit jaar ingeslagen nieuwe koers van Makro leidt tot kleinere en meer overzichtelijke vestigingen van 6.000m2 die een focus hebben op food en food-gerelateerde producten. De vandaag heropende vestigingen bieden een compleet aanbod aan versproducten waaronder een bakkerij met terplekke afgebakken brood en een slagerij met een ruim assortiment vlees en gevogelte, waar vlees naar wens kan worden afgewogen en voorgesneden. Daarnaast is er een visafdeling met een ruime keus uit vis, schelp- en schaaldieren. 

In de Makro kan de ondernemer tegelijkertijd zijn zakelijke als zijn eigen inkopen doen. Gedurende het hele jaar zijn er demonstraties die de klant  kennis laten maken met het verrassende assortiment en het koken van bijzondere gerechten. Daarnaast krijgt elke vestiging een nieuwe showroom speciaal ingericht voor kerst- en relatiegeschenken.

Naast de compleet vernieuwde versafdeling neemt het netwerkplein een centrale plaats in binnen de vestigingen. Het plein biedt kleine zelfstandige ondernemers de mogelijkheid om te werken en actief contact te zoeken met andere ondernemers volgens het seats2meet concept, waarmee Makro sinds korte tijd een samenwerking heeft. Een ondernemer fungeert in de vestigingen als netwerkcoördinator en beheert de events die voor ondernemers worden georganiseerd. In elke vernieuwde vestiging zullen de komende maand verschillende events plaatsvinden, variërend van een masterclass over horeca trends tot een workshop om groei in het klantenbestand te realiseren.

Kef van Helbergen, managing director Makro Nederland: ‘De Makro wordt een plek voor ondernemers, die met elkaar kunnen sparren of elkaar concreet kunnen helpen in het ontwikkelen van hun business. Samen met ondernemers maken wij ons sterk voor zelfstandig ondernemerschap.’

De volgende vestigingen die worden omgevormd zijn Barendrecht, Dordrecht, Nieuwegein en Wateringen. In september 2016 is de vernieuwing in deze vestigingen gerealiseerd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: