Lunchzaak Lokaal 12 geopend

30 november 2015 |
Lunchzaak Lokaal 12 geopend<

Het is vandaag een bijzondere dag voor Prisma en foodservice-organisatie Albron. De deuren van Lokaal 12 worden geopend in het nieuwe centrum
op Landpark Assisië in Biezenmortel. Een plek waar Prisma al 110 jaar zorg en ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking.

Lunch
In Lokaal 12 wordt onder andere een lunchvoorziening geopend voor én door mensen met een beperking waar ook familie, medewerkers van Prisma en vrijwilligers van harte welkom zijn. Mensen met een beperking vullen een groot deel van de horecawerkzaamheden in. Albron heeft daarbij de functie als kwaliteitsbewaker én leermeester. Zij ondersteunen, als ervaren foodserviceorganisatie, het leerproces van de horecamedewerkers. De begeleiders van Prisma behouden hun rol van begeleider en zorgen dat de werkwijze past bij ieders leerstijl. Op deze manier geven Prisma en Albron samen invulling aan de overtuiging dat ook mensen met beperking recht hebben op een loopbaan. De bedoeling is dat het aantal werknemers met een beperking in de toekomst steeds groter wordt.

Horeca
Angela Elshout, teamleider Dagbesteding en Arbeid: "Prisma wil loopbanen creëren voor mensen met een verstandelijke beperking op alle niveaus. Daarbij zoeken we zoveel mogelijk de samenwerking met reguliere bedrijven en organisaties. Voor het onderdeel horeca in Lokaal 12 vinden we in Albron een hele goede partner. Bovendien worden we door de concepten van Albron verleidt tot het maken van gezondere keuzes als het gaat om voeding."

De hele dag verwennen
Henk Voormolen, aanvoerder Zorg bij Albron: "Prisma is een waardevolle partner die perfect past bij Albron. Prisma verleent zorg die verder reikt dan alleen het invullen van de dagelijkse levensbehoeften en wij creëren in onze restaurants waardevolle momenten, altijd vanuit een positief perspectief voor alle betrokkenen. Lokaal 12 is de samensmelting daarvan: een plek waar je niet alleen tijdens de lunch, maar de hele dag terecht kunt voor een kop koffie met iets lekkers, een praatje, even op adem komen. Gasten zien een wisselend assortiment met gezonde en lekkere soepen, broodjes en salades. Alles in het zicht bereid door de cliënten van Prisma."

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: