LEF mixstore werkt aan investeringsronde

23 maart 2018 | Thijs Jacobs

LEF mixstore in Ede gaat blurring een boost geven. De winkel in tweedehands spullen zoals meubels en woonaccessoires investeert fors in horeca-activiteiten, duurzame verlichting en het dealerschap van verfmerk Annie Sloan. Een crowdfundingsactie moet de investeringsronde gestalte geven.

LEF mixstore is sinds mei 2016 gevestigd aan de Grotestraat 93 in Ede. Het is de eerste ‘blurring winkel’ - een mixvorm van retail en horeca – van Ede en begonnen met het verkopen van ingebrachte meubels, woonaccessoires, kleding, schoenen, sieraden en tassen.

Horecagedeelte

Verder bevat de winkel Club 27, een horecagedeelte waar tot voor kort alleen koffie, soepen en tosti’s werden geserveerd. Sinds enkele weken is de horecaservice verbreed. Club 27 mag ook alcoholische dranken schenken. Dit betekent dat concerten van zangers en bandjes nog meer beleving krijgen en dat er meer ruimte is voor het houden van bijvoorbeeld een High Wine.

Om de zaak verder te ontwikkelen willen de eigenaren Wendy Franken en Dick Egberts investeren in onder andere professionele apparatuur in de keuken, duurzame verlichting in de winkel en in de horecahoek, en willen ze het dealerschap verwerven van het verfmerk Annie Sloan. Hiervoor is geld nodig, dat ze via het platform Crowdaboutnow.nl willen bemachtigen.

Energiezuinig maken

‘We willen LEF mixstore nog meer op de kaart zetten. Zo willen we de lichtspots in de winkel vervangen door energiezuinige LED verlichting. Verder willen we de kelder de oude tl-balken vervangen door LED verlichting. Ook willen we investeren in betere keukenapparaten om zo betere gerechten te serveren. En willen we een grote partij verf aanschaffen van het merk Annie Sloan, waarmee we het dealerschap van dit verfmerk binnen kunnen halen’, aldus mede-eigenaar Dick Egberts.

Over LEF mixstore

LEF mixstore is een winkel met een gemoedelijke sfeer waar gasten zowel nieuwe als tweedehands producten kunnen vinden. De winkel vormt een fraaie mix van brocante, vintage, modern en antiek. Alle stijlen lopen door elkaar. Wie in de winkel loopt, kan genieten van (live)muziek en van koffie, thee, bier of wijn. Tweedehands spullen zoals merkkleding, schoenen, tassen, sieraden, meubilair, verlichting en woonaccessoires kunnen ingebracht worden, waarbij 40% van de verkoopopbrengst teruggaat naar de inbrenger.

Over Club 27

Club 27, het horecagedeelte binnen LEF mixstore, is vernoemd naar de beroemde “27 club”, ook wel “Forever 27”. Dit is een onbepaalde groep van beroemde muzikanten die op 27-jarige leeftijd zijn overleden zoals bijvoorbeeld Amy Winehouse, Kurt Cobain (Nirvana) en Jim Morrison (Doors) die in het logo van Club 27 zijn verwerkt. Op de menukaart staan onder andere koffie, thee, frisdranken, wijnen, bier, bittergarnituur, tosti’s, soep, uitsmijter, kroketten en saté met brood en friet.

LEF mixstore is van dinsdag tot en met donderdag geopend van 10.00 tot 17.30 uur, op vrijdag van 10.00 tot 21.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur en op koopzondagen van 12.00 tot 16.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Laat jouw terras zien!

Het is bijna zover. Op 28 april mogen de terrassen, natuurlijk wel met de nodige beperkingen, weer open. Het is voor veel horecaondernemers het startschot voor de race naar volledige heropening van de horeca en inmiddels worden er de nodige voorbereidingen getroffen om de terrassendag woensdag tot e ...

Drinks
Recordaantal van 539 bieren in 7e Dutch Beer Challenge

Op donderdag 22 april 2021 werd voor de zevende keer de Dutch Beer Challenge gehouden. Voor deze editie van de Nederlandse biercompetitie hebben grote en kleine brouwerijen gezamenlijk een recordaantal van 539 bieren ingeschreven. Deze editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by ...

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: