KHN en WNF slaan handen ineen voor duurzame vis

11 januari 2010 |
KHN en WNF slaan handen ineen voor duurzame vis

Tijdens de nieuwjaars-receptie van Koninklijke Horeca Nederland op de Horecava 2010 werd er door het Wereldnatuurfonds aandacht gevraagd voor duurzame vis in de horeca. Het WNF is samen met de branchevereniging groot voorstander van het gebruik van vis die is gevangen volgens het Marine Stewardship Counsil (MSC). KHN ondersteunt daarom het initiatief om duurzame vis op de kaart te zetten en heeft aangekondigd nauw samen te gaan werken met het WNF. Pizzaketen New York Pizza gaf alvast gehoor aan de wens en presenteerde tijdens de borrel de eerste pizza met duurzaam gevangen tonijn. Zo overhandigde Philipe Vorst van New York Pizza twee pizza tonijn aan directeur van Koninklijke Horeca Nederland Lodewijk van der Grinten en Carel Drijver van het WNF. Dat deze pizza's net iets lekkerder smaakten lijkt evident.
Horecava 2010 Amsterdam, Frank Lindner

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20horecava%20nieuwsbericht&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20horecava%20nieuwsitem%0A%0Ahttp://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/khn-en-wnf-slaan-handen-ineen-voor-duurzame-vis/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: