Is het 'Eet Geen Dierendag' in jouw zaak?

4 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Wakker Dier doopt dierendag om tot Eet Geen Dierendag. Op 4 oktober serveren grote en kleine organisaties door het hele land vegetarische lunchgerechten in hun bedrijfsrestaurant. Daarmee bereikt de actie meer dan 300 duizend werknemers. “Een absoluut record! Heel bijzonder om te zien dat zoveel bedrijven oog hebben voor dierenwelzijn,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Doe jij als horecaondernemer ook mee aan deze actie?

Dieren op ons bord

Dagelijks belanden 500 duizend dieren op ons bord. Met deze campagne wil Wakker Dier Nederland laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de voordelen van minder vlees. Als iedereen namelijk één dag geen dieren eet, worden daarmee de levens van honderdduizenden koeien, varkens en kippen gespaard. Hilhorst: “Dan wordt 4 oktober écht de diervriendelijkste dag van het jaar."

Minder dieren

Veel dieren in de vee-industrie leven in een wereld van staal en beton. Als er minder dieren opgegeten worden, zijn er minder dieren nodig voor de voedingsindustrie. Voor de overige dieren komt er letterlijk meer ruimte in Nederland vrij. Die ruimte kan gebruikt worden om de dieren een beter leven te geven, zodat ze bijvoorbeeld kunnen wroeten in de aarde of rondscharrelen in de buitenlucht.

Achtste editie

Dit is de achtste keer dat Wakker Dier Eet Geen Dierendag organiseert. Aan deze dag doen achttien cateraars en meer dan zestig bedrijven mee, waaronder: Bol.com, Coca-Cola in Nederland, CZ, Ecomare, Eneco, Gemeente Utrecht, KLM en Paradiso. Deze editie wordt gefinancierd door de Nationale Postcode Loterij. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: