Inschrijving voorronde Bocuse d’Or Nederland geopend

5 februari 2019 | David Bakker

De inschrijving voor de voorrondes van de meest prestigieuze kookwedstrijd is geopend. Het bestuur van Bocuse d’Or Nederland heeft besloten dat er maximaal 10 kandidaten daadwerkelijk hun kookkunsten mogen laten zien tijdens de voorronde in het Innovation Center van FrieslandCampina in Wageningen. De datum voor de voorronde is nog niet vastgelegd, maar wordt gehouden op maandag 27 mei, 3 of 17 juni 2019. Deelnemers kunnen zich inschrijven tot 31 maart 2019 via het aanmeldingsformulier

De best presterende kandidaten in de voorronde gaan door naar de Nederlandse finale die op maandag 23 september 2019 tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam wordt gehouden. De winnaar van de Nederlandse finale plaatst zich voor de Europese finale in Tallinn (Estland) in 2020.

Nederlandse finale

De deelnemers aan de Nederlandse finale moeten tijdens de wedstrijd laten zien dat ze alle technieken beheersen, dat ze tegen spanning kunnen, dat ze creatief zijn in het ontwikkelen en bereiden van gerechten en gevoel hebben voor presentatie. De Nederlandse vakjury die bestaat uit toonaangevende sterrenchefs en SVH Meesterkoks beoordeelt de prestaties en wijst de best presterende kandidaten aan. De wedstrijdopdracht wordt vastgesteld door het bestuur van Bocuse d’Or Nederland. Dit jaar wordt er verplicht gewerkt met producten van partners van Bocuse d’Or Nederland: Debic, Jan van As, Makro Nederland, Van Drie Groep, Koppert Cress, Delisalm en CHEF.

Bocuse d’Or

Deelnemen aan Bocuse d’Or-wedstrijden stelt stevige eisen aan de kandidaten en de producten. De wedstrijd vraagt niet alleen enthousiasme en liefde voor het vak, maar ook kennis, ervaring, professionalisme, een grote inzet en organisatie- en doorzettingsvermogen. Wedstrijddeelnemers krijgen support van Bocuse d’Or Nederland.

De wereldfinale van deze culinaire wedstrijd vindt om de twee jaar plaats in Lyon en is in 1987 gecreëerd door de in 2018 overleden Paul Bocuse. In Lyon gaan 24 landen vanuit de 5 continenten de strijd met elkaar aan. Naast een kookwedstrijd is het ook een avontuur dat chefs wereldwijd samenbrengt en verder begeleidt naar hun hogere ambities. Elke twee jaar gaat Bocuse d’Or Nederland op zoek naar geschikte kandidaten om ons land culinair te vertegenwoordigen in de Europese en Wereldfinale.

Bocuse d’Or internationaal is een zoektocht naar talentvolle chefs en jongeren die geen enkele culinaire uitdaging uit de weg gaan. De wedstrijd om de Bocuse d’Or titel kan gezien worden als de Olympische Spelen onder koks. De voorronde wordt na 2015 nu voor de derde keer afgetrapt bij FrieslandCampina, al jarenlang partner van Bocuse d’Or Nederland met het merk Debic.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: