Inschrijving Horecava Innovation Award 2018 geopend

5 juli 2017 | Roy Spijker

De inschrijving voor de Horecava Innovation Award 2018 is geopend. Bedrijven kunnen tot en met 27 oktober hun case insturen. Daarmee maken ze kans om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars als Hemelswater, Rosval, IBM, MyOrder, VerdraaidGoed en Flammkuchen Nederland.

De Horecava Innovation Award wordt voor de achttiende keer op rij toegekend aan het meest innovatieve product, dienst of concept in de foodservice branche. Alle nominaties zijn op de beursvloer te bekijken in het InnovationLAB. De jury maakt de winnaar bekend op de eerste beursdag van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.

De Horecava heeft de vakprijs in het leven geroepen om uitzonderlijke prestaties op het gebied van innovatie zichtbaar te maken en om innovatie in de foodservice branche in Nederland te stimuleren. Elke dienst, product of concept, gelanceerd na 1 januari 2017, komt in aanmerking voor de gerenommeerde prijs. Juryvoorzitter Hayk Simons: “De winnaar en genomineerden krijgen flinke aandacht voor hun product. Voor bedrijven is het winnen van de Award een effectief marketingmiddel dat toegang biedt tot nieuwe markten. Daar kan je niet tegenop adverteren. Ik kan ieder bedrijf aanraden om mee te doen."

Kansen voor exposanten én niet-exposanten
Bijzonder aan de innovatieverkiezing van de Horecava is dat deze openstaat voor álle bedrijven en dus niet alleen voor deelnemende bedrijven aan de vakbeurs. Zo biedt de verkiezing een goed overzicht van belangrijke innovaties in de branche.

Inzenden kan in vier categorieën: 1. Food & Beverage, 2. Equipment & Services, 3. Concepts, Interior & Design, 4. Digital, Apps & Social Media. De jury beoordeelt de inzendingen op vier hoofdcriteria: het innovatieve karakter, of ze kansen voor ondernemers bieden om omzet en marges te verhogen, of ze het werken aangenamer maken en of ze de kwaliteit verbeteren.

Daarnaast is er een overkoepelende categorie voor duurzaamheid en wordt één inzending beloond met de Karel de Vos Duurzaamheid Award, genoemd naar de initiatiefnemer en jarenlang voorzitter van deze wedstrijd. Deze prijs is voor de innovatie die het meeste blijk geeft van een duurzame, toekomstgerichte visie en die de sector een verfrissende impuls geeft, met een gezonde kans op rendement en geproduceerd met respect voor mens, dier en planeet. Inschrijven kan tot en met 27 oktober op www.horecava.nl, waar ook de wedstrijdcriteria te vinden zijn.

Procedure
De jury van professionals uit de horecawereld maakt op 14 november de shortlist met 16 genomineerden (vier per categorie) bekend die doorgaan naar de Award. Alle genomineerden krijgen daarna de kans om hun project live te presenteren aan de vakjury. Na beoordeling kiest de jury de categoriewinnaars, de Karel de Vos Duurzaamheid Award winnaar en de overall winnaar. De prijsuitreiking vindt plaats op de eerste beursdag, 8 januari, tijdens de officiële opening.

Gratis plek op de beurs
De Horecava heeft tot doel meer bekendheid en zichtbaarheid te geven aan innovaties die van toegevoegde waarde zijn voor de gehele sector. Tijdens de vakbeurs krijgen de 16 genomineerden daarom de beschikking over een display op het InnovationLAB om hun innovatie onder de aandacht te brengen bij de tienduizenden bezoekers van de beurs.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: