Inschrijving Horecava Innovation Award 2018 geopend

5 juli 2017 | Roy Spijker

De inschrijving voor de Horecava Innovation Award 2018 is geopend. Bedrijven kunnen tot en met 27 oktober hun case insturen. Daarmee maken ze kans om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars als Hemelswater, Rosval, IBM, MyOrder, VerdraaidGoed en Flammkuchen Nederland.

De Horecava Innovation Award wordt voor de achttiende keer op rij toegekend aan het meest innovatieve product, dienst of concept in de foodservice branche. Alle nominaties zijn op de beursvloer te bekijken in het InnovationLAB. De jury maakt de winnaar bekend op de eerste beursdag van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.

De Horecava heeft de vakprijs in het leven geroepen om uitzonderlijke prestaties op het gebied van innovatie zichtbaar te maken en om innovatie in de foodservice branche in Nederland te stimuleren. Elke dienst, product of concept, gelanceerd na 1 januari 2017, komt in aanmerking voor de gerenommeerde prijs. Juryvoorzitter Hayk Simons: “De winnaar en genomineerden krijgen flinke aandacht voor hun product. Voor bedrijven is het winnen van de Award een effectief marketingmiddel dat toegang biedt tot nieuwe markten. Daar kan je niet tegenop adverteren. Ik kan ieder bedrijf aanraden om mee te doen."

Kansen voor exposanten én niet-exposanten
Bijzonder aan de innovatieverkiezing van de Horecava is dat deze openstaat voor álle bedrijven en dus niet alleen voor deelnemende bedrijven aan de vakbeurs. Zo biedt de verkiezing een goed overzicht van belangrijke innovaties in de branche.

Inzenden kan in vier categorieën: 1. Food & Beverage, 2. Equipment & Services, 3. Concepts, Interior & Design, 4. Digital, Apps & Social Media. De jury beoordeelt de inzendingen op vier hoofdcriteria: het innovatieve karakter, of ze kansen voor ondernemers bieden om omzet en marges te verhogen, of ze het werken aangenamer maken en of ze de kwaliteit verbeteren.

Daarnaast is er een overkoepelende categorie voor duurzaamheid en wordt één inzending beloond met de Karel de Vos Duurzaamheid Award, genoemd naar de initiatiefnemer en jarenlang voorzitter van deze wedstrijd. Deze prijs is voor de innovatie die het meeste blijk geeft van een duurzame, toekomstgerichte visie en die de sector een verfrissende impuls geeft, met een gezonde kans op rendement en geproduceerd met respect voor mens, dier en planeet. Inschrijven kan tot en met 27 oktober op www.horecava.nl, waar ook de wedstrijdcriteria te vinden zijn.

Procedure
De jury van professionals uit de horecawereld maakt op 14 november de shortlist met 16 genomineerden (vier per categorie) bekend die doorgaan naar de Award. Alle genomineerden krijgen daarna de kans om hun project live te presenteren aan de vakjury. Na beoordeling kiest de jury de categoriewinnaars, de Karel de Vos Duurzaamheid Award winnaar en de overall winnaar. De prijsuitreiking vindt plaats op de eerste beursdag, 8 januari, tijdens de officiële opening.

Gratis plek op de beurs
De Horecava heeft tot doel meer bekendheid en zichtbaarheid te geven aan innovaties die van toegevoegde waarde zijn voor de gehele sector. Tijdens de vakbeurs krijgen de 16 genomineerden daarom de beschikking over een display op het InnovationLAB om hun innovatie onder de aandacht te brengen bij de tienduizenden bezoekers van de beurs.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: