Inci uit Rotterdam verkozen tot beste bezorgrestaurant van Nederland

25 januari 2019 | David Bakker

Voor het vijfde jaar op een rij kondigt Thuisbezorgd.nl de winnaars aan van de prestigieuze Best Restaurant Awards 2018 verkiezing. Restaurant Inci mag zich dit jaar, dankzij de vele goede beoordelingen, de landelijke winnaar noemen. Met de winst laat dit Rotterdamse restaurant maar liefst 786 concurrenten achter zich. Naast de landelijke winnaar publiceert Thuisbezorgd.nl ook de volledige lijst met winnaars per stad en categorie. Samen vormen deze een overzicht van de best beoordeelde restaurants door heel Nederland.

De Best Restaurant Awards van Thuisbezorgd.nl zijn sinds 2014 toonaangevend op het gebied van de meest geliefde bezorgrestaurants in Nederland, waarbij de best beoordeelde restaurants in de schijnwerpers worden gezet. Van de ±7500 restaurants in Nederland werden er slechts 787 genomineerd. De restaurants werden gekozen op basis van de gemiddelde score van de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. In december werden Thuisbezorgd.nl klanten gevraagd om hun favoriete restaurants te steunen door een review te plaatsen op het platform. De resultaten werden vervolgens berekend over de verkiezingsperiode en gecheckt op fraude; waarna uiteindelijk de landelijke-, regionale- en categoriewinnaars werden benoemd.

Inci uit Rotterdam mag zich nu de trotse winnaar noemen van de landelijke Best Restaurant Award 2018 en wint daarmee een uitgebreid prijzenpakket. Het pakket bestaat uit een selectie van promotiematerialen en een splinternieuwe e-bike t.w.v. €995.

Mustafa Kabadayi, eigenaar van Inci, zegt het volgende over de winst: “Het winnen van de Best Restaurant Award 2018 laat zien dat wij staan voor kwaliteit. We nemen ons werk heel serieus en zijn experts in ons vakgebied”. Alle deelnemende restaurants zien gedurende de campagne een toename in het aantal bestellingen via het platform. Dit toont aan dat de Best Restaurant Awards deze zaken een boost in bestellingen oplevert.

Focus op reviews

De verkiezing is dit jaar gebaseerd op reviews. Hiermee bevestigt Thuisbezorgd.nl de waarde die ze hechten aan een kwalitatief uitmuntende bezorgservice. Het aantal reviews dat geplaatst werd op het Thuisbezorgd.nl platform steeg gedurende de campagne met 30%. Deze stijging benadrukt de waarde van de campagne voor zowel Thuisbezorgd.nl als deelnemende, lokale restaurants.

“Goede reviews zijn zeer belangrijk voor zowel het restaurant als de consument”, zegt Joey Bloemendal, Head of Sales bij Thuisbezorgd.nl, “Restaurants met betere reviews hebben een hogere zichtbaarheid op het platform. De consument heeft op deze manier een goed en makkelijk overzicht van welke restaurants beter scoren omtrent de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. Op deze manier waarborgen wij de algemene klanttevredenheid. Reviews zijn dan ook noodzakelijk om een onderscheidende klantervaring te kunnen garanderen.”

Regionale- en categoriewinnaars

De Best Restaurant Awards kent vele winnaars dit jaar. Naast de landelijke kampioen maakt Thuisbezorgd.nl vandaag ook 68 regionale winnaars bekend en verkondigt tevens de beste restaurants per categorie in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Almere.

De lijst van winnaars geeft de diversiteit van het aanbod van restaurants op het platform duidelijk weer. Zo valt bijvoorbeeld de voormalige landelijke titelverdediger Fresh2Go Sushi niet nationaal, maar wel lokaal in de prijzen in Amsterdam. Dit is de vierde keer binnen vijf jaar dat het bezorgrestaurant een titel in de wacht sleept. In Almere valt Zombie Pizza & More meer in de smaak, terwijl in Eindhoven Spare Rib Express de populairste keuze was.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: parelhoen en guilty pleasures

Joris Bijdendijk van restaurant RIJKS heeft volgens mij direct op het moment dat hij te horen kreeg dat de horeca moest sluiten, besloten om te gaan bezorgen. Ik volg hem op Instagram en een diepe buiging voor zijn organisatorische kwaliteiten. Over de duizend gerechten gingen de afgelopen dagen doo...

Interview Coronacrisis
"Flinke huurverlaging is voor horecaondernemers nu zeker mogelijk"

Hotelier Bart Reints Bok, directeur/eigenaar van Charme Hotels, houdt voor hotelvakblad Hospitality Management een 'coronadagboek' bij. Hij vertelde daarin over de niet zo heel nette handelswijze van Emesa, bekend van Vakantievelingen.nl en onderdeel van Talpa, en de annuleringspraktijken bi...

Coronacrisis
Kabinet beslist 31 maart over maatregelen die gelden tot en met 6 april

Het kabinet besluit volgende week dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatrgelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden, musea en thuiswerken, worden dan verder besproken. Er is nog geen duidelijkheid over wannee...

Blog Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Een 'gedwongen' test-case

Mark en ik lopen al een tijdje rond met het idee om een tweede restaurant te openen: 'Fernando’s kookt'. Een restaurant waar we op een toegankelijke manier comfort-food willen aanbieden. Zowel in het restaurant, als afhaal- én bezorgdienst. Het is voor nu nog verre toekomstm...

Rotterdam
De Euromast is verkocht

Bijna 20 jaar geleden begon Willem Tieleman met het exploiteren van de de Euromast, iconisch silhouette in de skyline van Rotterdam. In 2016 was het tijd voor een nieuwe stap, en dat was eigenaar van het imposante bouwwerk worden. Investeringen die voor die tijd niet werden gedaan, konden nu volo...

Personeel Coronacrisis
FNV Horeca heeft grote zorgen over tijdelijke en flexibele contracten

Met het pakket aan maatregelen dat het kabinet vorige week aankondigde zijn er bij veel werkenden in de horeca zorgen over werk en inkomen weggenomen. Echter blijft de toekomst onzeker, zeker voor medewerkers met een flexibel of tijdelijk contract. Ondanks het pakket aan maatregelen die ervoor mo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: