Inci uit Rotterdam verkozen tot beste bezorgrestaurant van Nederland

25 januari 2019 | David Bakker

Voor het vijfde jaar op een rij kondigt Thuisbezorgd.nl de winnaars aan van de prestigieuze Best Restaurant Awards 2018 verkiezing. Restaurant Inci mag zich dit jaar, dankzij de vele goede beoordelingen, de landelijke winnaar noemen. Met de winst laat dit Rotterdamse restaurant maar liefst 786 concurrenten achter zich. Naast de landelijke winnaar publiceert Thuisbezorgd.nl ook de volledige lijst met winnaars per stad en categorie. Samen vormen deze een overzicht van de best beoordeelde restaurants door heel Nederland.

De Best Restaurant Awards van Thuisbezorgd.nl zijn sinds 2014 toonaangevend op het gebied van de meest geliefde bezorgrestaurants in Nederland, waarbij de best beoordeelde restaurants in de schijnwerpers worden gezet. Van de ±7500 restaurants in Nederland werden er slechts 787 genomineerd. De restaurants werden gekozen op basis van de gemiddelde score van de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. In december werden Thuisbezorgd.nl klanten gevraagd om hun favoriete restaurants te steunen door een review te plaatsen op het platform. De resultaten werden vervolgens berekend over de verkiezingsperiode en gecheckt op fraude; waarna uiteindelijk de landelijke-, regionale- en categoriewinnaars werden benoemd.

Inci uit Rotterdam mag zich nu de trotse winnaar noemen van de landelijke Best Restaurant Award 2018 en wint daarmee een uitgebreid prijzenpakket. Het pakket bestaat uit een selectie van promotiematerialen en een splinternieuwe e-bike t.w.v. €995.

Mustafa Kabadayi, eigenaar van Inci, zegt het volgende over de winst: “Het winnen van de Best Restaurant Award 2018 laat zien dat wij staan voor kwaliteit. We nemen ons werk heel serieus en zijn experts in ons vakgebied”. Alle deelnemende restaurants zien gedurende de campagne een toename in het aantal bestellingen via het platform. Dit toont aan dat de Best Restaurant Awards deze zaken een boost in bestellingen oplevert.

Focus op reviews

De verkiezing is dit jaar gebaseerd op reviews. Hiermee bevestigt Thuisbezorgd.nl de waarde die ze hechten aan een kwalitatief uitmuntende bezorgservice. Het aantal reviews dat geplaatst werd op het Thuisbezorgd.nl platform steeg gedurende de campagne met 30%. Deze stijging benadrukt de waarde van de campagne voor zowel Thuisbezorgd.nl als deelnemende, lokale restaurants.

“Goede reviews zijn zeer belangrijk voor zowel het restaurant als de consument”, zegt Joey Bloemendal, Head of Sales bij Thuisbezorgd.nl, “Restaurants met betere reviews hebben een hogere zichtbaarheid op het platform. De consument heeft op deze manier een goed en makkelijk overzicht van welke restaurants beter scoren omtrent de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. Op deze manier waarborgen wij de algemene klanttevredenheid. Reviews zijn dan ook noodzakelijk om een onderscheidende klantervaring te kunnen garanderen.”

Regionale- en categoriewinnaars

De Best Restaurant Awards kent vele winnaars dit jaar. Naast de landelijke kampioen maakt Thuisbezorgd.nl vandaag ook 68 regionale winnaars bekend en verkondigt tevens de beste restaurants per categorie in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Almere.

De lijst van winnaars geeft de diversiteit van het aanbod van restaurants op het platform duidelijk weer. Zo valt bijvoorbeeld de voormalige landelijke titelverdediger Fresh2Go Sushi niet nationaal, maar wel lokaal in de prijzen in Amsterdam. Dit is de vierde keer binnen vijf jaar dat het bezorgrestaurant een titel in de wacht sleept. In Almere valt Zombie Pizza & More meer in de smaak, terwijl in Eindhoven Spare Rib Express de populairste keuze was.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Diner Internationaal Michelin
Franse topchef levert beide Michelinsterren in

Bevrijder dan ooit voelt hij zich. De Franse topchef Marc Veyrat levert na het verlies van zijn derde michelinster, zijn overige twee sterren in. In januari verloor hij zijn derde ster en is sindsdien depressief. Dat lezen we op de website van het Vlaamse Nieuwsblad. Zijn restaurant Maison des Bo...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Food Achtergronden Fastservice
Groeiend aanbod in horecaconcepten die bijdragen aan gezonde en bewuste levensstijl

Op Schiphol Plaza kunnen reizigers nu ook terecht bij Eggs&Co, de Health Food Wall en Yoghurt Barn Na de opening van de Verspillingsfabriek in februari dit jaar, biedt Schiphol Plaza nu nog drie horecaconcepten die gericht zijn op gezond en bewust eten. De opening van de nieuwe ketens is een ant...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: