Inci uit Rotterdam verkozen tot beste bezorgrestaurant van Nederland

25 januari 2019 | David Bakker

Voor het vijfde jaar op een rij kondigt Thuisbezorgd.nl de winnaars aan van de prestigieuze Best Restaurant Awards 2018 verkiezing. Restaurant Inci mag zich dit jaar, dankzij de vele goede beoordelingen, de landelijke winnaar noemen. Met de winst laat dit Rotterdamse restaurant maar liefst 786 concurrenten achter zich. Naast de landelijke winnaar publiceert Thuisbezorgd.nl ook de volledige lijst met winnaars per stad en categorie. Samen vormen deze een overzicht van de best beoordeelde restaurants door heel Nederland.

De Best Restaurant Awards van Thuisbezorgd.nl zijn sinds 2014 toonaangevend op het gebied van de meest geliefde bezorgrestaurants in Nederland, waarbij de best beoordeelde restaurants in de schijnwerpers worden gezet. Van de ±7500 restaurants in Nederland werden er slechts 787 genomineerd. De restaurants werden gekozen op basis van de gemiddelde score van de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. In december werden Thuisbezorgd.nl klanten gevraagd om hun favoriete restaurants te steunen door een review te plaatsen op het platform. De resultaten werden vervolgens berekend over de verkiezingsperiode en gecheckt op fraude; waarna uiteindelijk de landelijke-, regionale- en categoriewinnaars werden benoemd.

Inci uit Rotterdam mag zich nu de trotse winnaar noemen van de landelijke Best Restaurant Award 2018 en wint daarmee een uitgebreid prijzenpakket. Het pakket bestaat uit een selectie van promotiematerialen en een splinternieuwe e-bike t.w.v. €995.

Mustafa Kabadayi, eigenaar van Inci, zegt het volgende over de winst: “Het winnen van de Best Restaurant Award 2018 laat zien dat wij staan voor kwaliteit. We nemen ons werk heel serieus en zijn experts in ons vakgebied”. Alle deelnemende restaurants zien gedurende de campagne een toename in het aantal bestellingen via het platform. Dit toont aan dat de Best Restaurant Awards deze zaken een boost in bestellingen oplevert.

Focus op reviews

De verkiezing is dit jaar gebaseerd op reviews. Hiermee bevestigt Thuisbezorgd.nl de waarde die ze hechten aan een kwalitatief uitmuntende bezorgservice. Het aantal reviews dat geplaatst werd op het Thuisbezorgd.nl platform steeg gedurende de campagne met 30%. Deze stijging benadrukt de waarde van de campagne voor zowel Thuisbezorgd.nl als deelnemende, lokale restaurants.

“Goede reviews zijn zeer belangrijk voor zowel het restaurant als de consument”, zegt Joey Bloemendal, Head of Sales bij Thuisbezorgd.nl, “Restaurants met betere reviews hebben een hogere zichtbaarheid op het platform. De consument heeft op deze manier een goed en makkelijk overzicht van welke restaurants beter scoren omtrent de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. Op deze manier waarborgen wij de algemene klanttevredenheid. Reviews zijn dan ook noodzakelijk om een onderscheidende klantervaring te kunnen garanderen.”

Regionale- en categoriewinnaars

De Best Restaurant Awards kent vele winnaars dit jaar. Naast de landelijke kampioen maakt Thuisbezorgd.nl vandaag ook 68 regionale winnaars bekend en verkondigt tevens de beste restaurants per categorie in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Almere.

De lijst van winnaars geeft de diversiteit van het aanbod van restaurants op het platform duidelijk weer. Zo valt bijvoorbeeld de voormalige landelijke titelverdediger Fresh2Go Sushi niet nationaal, maar wel lokaal in de prijzen in Amsterdam. Dit is de vierde keer binnen vijf jaar dat het bezorgrestaurant een titel in de wacht sleept. In Almere valt Zombie Pizza & More meer in de smaak, terwijl in Eindhoven Spare Rib Express de populairste keuze was.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: