Inci uit Rotterdam verkozen tot beste bezorgrestaurant van Nederland

25 januari 2019 | David Bakker

Voor het vijfde jaar op een rij kondigt Thuisbezorgd.nl de winnaars aan van de prestigieuze Best Restaurant Awards 2018 verkiezing. Restaurant Inci mag zich dit jaar, dankzij de vele goede beoordelingen, de landelijke winnaar noemen. Met de winst laat dit Rotterdamse restaurant maar liefst 786 concurrenten achter zich. Naast de landelijke winnaar publiceert Thuisbezorgd.nl ook de volledige lijst met winnaars per stad en categorie. Samen vormen deze een overzicht van de best beoordeelde restaurants door heel Nederland.

De Best Restaurant Awards van Thuisbezorgd.nl zijn sinds 2014 toonaangevend op het gebied van de meest geliefde bezorgrestaurants in Nederland, waarbij de best beoordeelde restaurants in de schijnwerpers worden gezet. Van de ±7500 restaurants in Nederland werden er slechts 787 genomineerd. De restaurants werden gekozen op basis van de gemiddelde score van de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. In december werden Thuisbezorgd.nl klanten gevraagd om hun favoriete restaurants te steunen door een review te plaatsen op het platform. De resultaten werden vervolgens berekend over de verkiezingsperiode en gecheckt op fraude; waarna uiteindelijk de landelijke-, regionale- en categoriewinnaars werden benoemd.

Inci uit Rotterdam mag zich nu de trotse winnaar noemen van de landelijke Best Restaurant Award 2018 en wint daarmee een uitgebreid prijzenpakket. Het pakket bestaat uit een selectie van promotiematerialen en een splinternieuwe e-bike t.w.v. €995.

Mustafa Kabadayi, eigenaar van Inci, zegt het volgende over de winst: “Het winnen van de Best Restaurant Award 2018 laat zien dat wij staan voor kwaliteit. We nemen ons werk heel serieus en zijn experts in ons vakgebied”. Alle deelnemende restaurants zien gedurende de campagne een toename in het aantal bestellingen via het platform. Dit toont aan dat de Best Restaurant Awards deze zaken een boost in bestellingen oplevert.

Focus op reviews

De verkiezing is dit jaar gebaseerd op reviews. Hiermee bevestigt Thuisbezorgd.nl de waarde die ze hechten aan een kwalitatief uitmuntende bezorgservice. Het aantal reviews dat geplaatst werd op het Thuisbezorgd.nl platform steeg gedurende de campagne met 30%. Deze stijging benadrukt de waarde van de campagne voor zowel Thuisbezorgd.nl als deelnemende, lokale restaurants.

“Goede reviews zijn zeer belangrijk voor zowel het restaurant als de consument”, zegt Joey Bloemendal, Head of Sales bij Thuisbezorgd.nl, “Restaurants met betere reviews hebben een hogere zichtbaarheid op het platform. De consument heeft op deze manier een goed en makkelijk overzicht van welke restaurants beter scoren omtrent de kwaliteit van het eten en de snelheid van de bezorging. Op deze manier waarborgen wij de algemene klanttevredenheid. Reviews zijn dan ook noodzakelijk om een onderscheidende klantervaring te kunnen garanderen.”

Regionale- en categoriewinnaars

De Best Restaurant Awards kent vele winnaars dit jaar. Naast de landelijke kampioen maakt Thuisbezorgd.nl vandaag ook 68 regionale winnaars bekend en verkondigt tevens de beste restaurants per categorie in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht en Almere.

De lijst van winnaars geeft de diversiteit van het aanbod van restaurants op het platform duidelijk weer. Zo valt bijvoorbeeld de voormalige landelijke titelverdediger Fresh2Go Sushi niet nationaal, maar wel lokaal in de prijzen in Amsterdam. Dit is de vierde keer binnen vijf jaar dat het bezorgrestaurant een titel in de wacht sleept. In Almere valt Zombie Pizza & More meer in de smaak, terwijl in Eindhoven Spare Rib Express de populairste keuze was.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Ruim 1 op de 10 Nederlanders gaat met Kerst uit eten

Ruim een op de tien (12 procent) Nederlanders grijpt Kerst aan om uit eten te gaan. Dit blijkt uit een analyse van Taxi2Airport, dat - in aanloop naar de kerstdagen - in kaart bracht op welke manier Nederlanders Kerst vieren. Eten belangrijk tijdens Kerst Kerst is erg populair in Nederland. L...

Opening Culinair
Restaurant Alma Oisterwijk van voormalig sterrenchef Wouter van Laarhoven geopend

Op 19 november 2019 hebben chef Wouter van Laarhoven en gastvrouw Malou Hagenaars hun restaurant Alma in Oisterwijk geopend. Alma bestaat uit een casual fine-dining-restaurant en een bodega en is gevestigd op De Lind 45a, in een deel van het pand dat sinds 1631 als De Swaen bekendstaat en waar ooit ...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: