Hier eet je De Lekkerste Hamburger van Nederland

9 januari 2017 | Jorien Slager
Hier eet je De Lekkerste Hamburger van Nederland

Dennie Soffree van Soffree on fifty-four is de winnaar van de vakwedstrijd De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest. Deze wedstrijd werd gehouden op de Horecava in Amsterdam. Dennie Soffree, werkzaam bij Soffree on fifty-four won met zijn broodje ‘De BZN’ de vakwedstrijd ‘De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest, powered by Remia en SALOMON FoodWorld’. De wedstrijd is bedoelt voor ondernemers en/of medewerk(st)ers van typische hamburgerzaken en/of horecazaken waar de hamburger een prominente plaats op de kaart heeft. De creatie van Dennie won na een spannende strijd.

De juryvoorzitter Justus de Nijs verklaarde bij de prijsuitreiking dat met name de structuur van het vlees zich onderscheidde van de andere deelnemers. De juryleden vonden unaniem dat alleen het broodje met vlees al een perfecte match was. De Lekkerste Hamburger van Nederland 'De BZN' was het allermooiste qua vlees en had het beste evenwicht in de smaken.  

TOP 3

1. Dennie Soffree van Soffree on fifty-four (Oud-Beijerland), met de creatie 'De BZN' 
2. Jakob  Waninge van Wereldsburgers (Groningen), met de creatie 'Cranberry Rock' 
3. Jac  Markusse van Restaurant de Domburger (Domburg), met de creatie 'The Royal One' 

Opdracht van de vakwedstrijd ‘De Lekkerste Hamburger van Nederland, categorie Finest powered by Remia en SALOMON FoodWorld is het ter plaatse bereiden en serveren van vier identieke hamburgers. Daarnaast moet er één losse hamburger (alleen vlees, bereid en in vieren gedeeld) gepresenteerd worden. In het kader van gezonde en verantwoorde voeding is het stimuleren van gezonde componenten bij de hamburger wenselijk. Ook het berekenen van de calorische waarde is hierbij van belang, men dient dat (eventueel) ter plaatse toe te kunnen lichten. 

Aan de wedstrijd deden negentien finalisten mee. De wedstrijd is een initiatief van Stichting De Lekkerste Wedstrijden in samenwerking met Remia en SALOMON FoodWorld. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Achtergronden Corona
KIPPENTENT deelt snert uit aan zorgmedewerkers verpleeghuis

Vandaag heeft KIPPENTENT hun huisgemaakte snert uitgedeeld aan alle zorgmedewerkers van verpleeghuis Veenstaete in Kortenhoef (Wijdemeren). Hiermee willen ze hen een hart onder de riem steken en hun grote waardering uiten voor het geweldige werk van deze mensen tijdens de coronacrisis. De KIPPENT ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: