Haarlemmermeer in verweer tegen KHN

26 maart 2014 |
Haarlemmermeer in verweer tegen KHN

De gemeente Haarlemmermeer is het in het geheel niet eens met de onderzoeksresultaten van Koninklijke Horeca Nederland. Daaruit bleek de gemeente de duurste in de regio met betrekking tot
de leges voor horecaondernemers. De gemeente laat weten dat het rapport zelfs 'aan alle kanten rammelt'.

Verkeerde bedragen
In het jaarlijkse onderzoek van Koninklijke Horeca Nederland zijn volgens de gemeente de verkeerde bedragen gebruikt; bovendien zijn er aannames gedaan die niet juist zijn. Dit concludeert de gemeente na een eigen onderzoek.

Wat zijn de kosten dan wel?
KHN becijferde dat het wijzigen van een leidinggevende 513 euro bedraagt. In werkelijkheid is dit 212,5 euro. Haarlemmermeer heeft bovendien geen terrasvergunningen, maar terrasmeldingen. Hiervoor worden geen legeskosten in rekening gebracht. Daarnaast hoeft een horecazaak in de gemeente geen exploitatievergunning te hebben als het een drank- en horecavergunning heeft. Toch ook weer een verschil van ruim 524 euro. Het college dringt aan op nieuw onderzoek van KHN.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef van Harry’s Maastricht

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Achtergronden Gastronomie
Restaurant Bloei opent dit voorjaar

Restaurant Bloei opent dit voorjaar de deuren in een 155 jaar oud rijksmonument in Nieuwersluis-Breukelen. In de charmante villa aan de rivier de Vecht voorziet het restaurant haar gasten van verrassende gerechten die worden gekenmerkt door stijlvolle eenvoud, elegantie en pure smaken. Bij Bloei ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: