Gratis naar horecavakbeurs BBB Maastricht

2 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Over minder dan een week is het zover en ontmoeten horecavakgenoten elkaar tijdens BBB Maastricht. Maandag 9 tot en met woensdag 11 oktober staat MECC Maastricht weer in het teken van kookwedstrijden, demonstraties, bekende chefs en sommeliers, wijn-spijs-proeverijen, workshops én kun je kennismaken met de diensten en producten van ruim 400 exposanten. BBB Maastricht presenteert een bomvol programma, gepresenteerd in de vier specifieke horecawerelden Food Forest, Variety Valley, Beverage Beach en Folie Culinaire. Een greep uit de vele activiteiten:

Cooking Mania

Bezoek Cooking Mania met kookwedstrijden  voor aanstormende en gevestigde koks, zoals de wedstrijd in samenwerking met de VanDrie Group waar koks uit de black box koken met kalfsvlees (maandag 9 oktober). Op dinsdag 10 oktober vindt onder de vlag van Koppert Cress de wedstrijd New Dutch Cuisine plaats en op woensdag 11 oktober koken Limburgse koks met Limburgse streekproducten, georganiseerd door Meatstreet.

BBB Academy

Op de BBB Academy worden in samenwerking met Leliveld Advocaten, HabetsRoyen en Servicecenter 4Hospitality gratis korte sessies van 20 minuten verzorgd door experts en trendwatchers. Zo zal Food Inspiration sessies verzorgen over food- en drinktrends, hotspots en coole concepten. Andere sessies gaan over hoe je meer rendement krijgt uit je bedrijf, de gevolgen van ziek personeel en de (on)mogelijkheden bij ontslag op staande voet. Ook de voor- en nadelen van payrolling en oproepkrachten komen aan de orde in deze interessante sessies.

Naast een bijzonder interactief beursprogramma, vinden er gedurende het jaar verschillende BBB activiteiten plaats, allemaal gericht op het vergroten van het succes voor horecaondernemers. Zo worden er opleidingen aangeboden door de BBB Academy en kun je je inschrijven voor verschillende kookevenementen, netwerkclubs en inspiratietours. Houd de website in de gaten!

Avondprogramma

Ook na sluitingstijd gaat het BBB programma gewoon door en worden er in het centrum van Maastricht weer verschillende activiteiten en netwerkmomenten op touw gezet. Diverse horecagelegenheden hebben livemuziek, speciale menu’s, een bier-wijntour of kortingsacties. Nieuw dit jaar is de BBB Club Night, een netwerkfeest op dinsdagavond dat in samenwerking met Starthoreca wordt georganiseerd. Een bruisende avond (en nacht!) met live muziek en DJ's in nachtclub Complex in Maastricht. 

Kortom, BBB Maastricht is dit jaar meer dan ooit de moeite waard om af te reizen naar het bourgondische Maastricht.

Zorg dat je erbij bent en registreer je hier. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
‘Gastvrij Arnhem’ eerste centrale registratie tool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Economie Corona
Aantal opgeheven horecavestigingen in 2020 hoger dan ooit

In de Randstad zijn in 2020 relatief veel vestigingen van bedrijven opgeheven. In de regio’s Haarlem en Groot-Amsterdam ging het om ruim 6,5 procent van alle bedrijfsvestigingen. In 2020 was zowel het aantal opheffingen als oprichtingen van bedrijfsvestigingen het hoogst sinds het begin van de ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Wet- en regelgeving Corona
Burgemeesters willen terrassen graag weer openen

Steeds meer burgemeesters scharen zich achter de oproep van burgemeester Halsema (Amsterdam) om de terrassen weer te openen. Dit zou het beter mogelijk maken om de buitenruimte optimaal en gecontroleerd te kunnen gebruiken, met inachtneming van de coronamaatregelen. In veel steden werd het de afg ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: