Goud voor eigengemaakte kroket Vlaams friteshuis van Gogh

23 maart 2017 | Thijs Jacobs

Het keuren en bekronen van ambachtelijke producten. Slagers en bakkers doen het al meer dan een eeuw. Vakvereniging ProFri en het Nederlands Frituurcentrum doen het nu ook voor het frituurambacht. Arn Zuyderduin van Vlaams friteshuis van Gogh in Amersfoort kreeg als eerste in zijn regio drie oorkondes voor met goud bekroonde ambachtelijke snacks.

Zuyderduin maakt naast verse ambachtelijke friet ook diverse andere lekkernijen zelf in eigen keuken. De eerste drie huisgemaakte producten die hij met een ‘gouden gevolg’ liet keuren waren:

De Amersfoortse Kroket:
Passage uit het juryverslag: “Bij de keuring was de jury vol lof over dit product. Het gebruikte scharrelrundvlees is proefbaar van hoge kwaliteit en is door een ambachtelijke bereiding samen met de andere gebruikte grondstoffen volledig met elkaar in balans gebracht. Deze kroket is fenomenaal van smaak en rijkelijk gevuld met draadjesvlees.”

De Vincent Vega-kroket:
Passage uit het juryverslag: “De jury was aangenaam verrast door deze vegetarische kroket en noemt deze kroket een verwennerij! De fijne smaken van spinazie, zongedroogde tomaatjes, feta en komijn komen volledig tot hun recht. Je hoeft geen vegetariër te zijn om te genieten van deze kroket. Duidelijk door een vakman met liefde gemaakt.”

Garnalenkroket:
Passage uit het juryverslag: “Deze garnalenkroket heeft zijn gouden bekroning meer dan verdiend! Kort samengevat: Meesterlijk! Je proeft de passie en zorgvuldigheid waarmee de ambachtsman te werk is gegaan. De smaken van de gebruikte ingrediënten komen met de rijkelijke hoeveelheid Hollandse garnalen en het lente-uitje, harmonieus tot hun recht.”

Voor alle drie de snacks kreeg Arn Zuyderduin oorkondes, zodat hij de bekroning duidelijk kenbaar kan maken bij zijn klanten. Volgende week opent hij in Amersfoort een derde vestiging van het Vlaams friteshuis van Gogh. Ook daar zullen de bekroonde lekkernijen te proeven zijn. De oorkondes dienen verder als een bewijs van vakmanschap als frituurprofessional. Via de QR-code op de oorkondes kom je uit op de website waarop de procedures en voorwaarden van de productkeuringen worden weergegeven. Later dit jaar komt de vakvereniging met de website Metgoudbekroond.nl. Hierop kunnen consumenten alle bekroonde producten in Nederland terugvinden met informatie over de makers ervan.

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: