FNV Horeca roept medewerkers op in actie te komen

20 december 2017 | Roy Spijker

Op 7 december 2017 heeft FNV Horeca, na raadpleging van haar leden tijdens georganiseerde bijeenkomsten, een ultimatum gestuurd naar werkgeversorganisatie KHN met de eisen opnieuw onderhandelingen te starten over de inhoud van een nieuwe cao voor de horecabranche en een verhoging van de feitelijke lonen per 1 januari 2018 met 3,5%.

KHN heeft op 18 december 2017 gereageerd met de mededeling niet in te zullen gaan op de eisen van FNV Horeca.

FNV Horeca zal haar leden en de horecamedewerkers in de sector informeren over deze ontwikkelingen en hen oproepen om in actie te komen voor betere arbeidsvoorwaarden en een verbetering van werkomstandigheden in de branche.

Horeca verdient beter

FNV Horeca zet zich in voor een beter loon en fatsoenlijke afspraken voor alle horecamedewerkers. FNV Horeca streeft naar een positief imago van de horecabranche waarbij goed én innovatief werkgever- en werknemerschap centraal staan. Horecamedewerkers staan voor passie, trots en vakmanschap. De horecasector moet weer een branche worden die aantrekkelijk is om in te werken en waar ondernemers duurzaam ondernemen. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: