EquipHotel 2016: trends, innovaties, business en sfeer

1 november 2016 | Jorien Slager

De komende editie van de Parijse horecavakbeurs EquipHotel vindt plaats van 6 t/m 10 november 2016. Al ruim 50 jaren ondersteunt de EquipHotel de Franse en internationale horecabranche bij het analyseren van trends, het ontdekken van innovaties, de bevordering van zakelijke ontmoetingen, met de volgende doelstelling: nieuwe oplossingen presenteren en zakelijke kansen bieden aan alle marktspelers van de horecasector. De EquipHotel dient als inspiratiebron voor architecten, decorateurs en designers wereldwijd. 

Een 360° aanbod 

De EquipHotel is het belangrijkste trefpunt voor de horecabranche en presenteert concrete oplossingen aan meer dan 111.000 professionals gedurende 5 dagen. Met 30 activiteitensectoren en 1.600 exposanten verdeeld over 5 expositiehallen, presenteert de vakbeurs een alomvattend en transversaal aanbod voor de complete branche en kan iedere professional er terecht voor het vinden van passende oplossingen.

Internationaal platform

In 2014 is de hotelfrequentie van de regio Parijs opgelopen tot 66,7 miljoen overnachtingen. Hiermee blijft de stad Parijs de belangrijkste bestemming ter wereld. De EquipHotel onderstreept deze internationale ontwikkeling van de horecabranche: in 2014 was 19,2% van alle bezoekers internationaal. De bezoekers top-10 bestaat uit de volgende landen: België, Italië, Spanje, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Marokko, Tunesië, Algerije en Nederland. Wat betreft het aanbod op de beurs, is 30% van de 1.600 exposanten internationaal.

Dankzij een speciaal programma voor internationale uitwisseling kunnen topinkopers uit alle continenten hun toekomstige zakelijke projecten initiëren en concretiseren.

Innovaties & Trends

De EquipHotel zet zich in voor de ontwikkeling van de branche. Bijgestaan door een commissie van erkende deskundigen en liefhebbers houdt de EquipHotel zich bezig met het ontcijferen van trends, het analyseren van nieuwe consumptiepatronen en het belichten van innovaties (met het INNOV16 forum) die inspelen op de veranderingen in de sector. Veel deskundigheid komt tijdens de EquipHotel bijeen in het kader van een belangrijke doelstelling, te weten de klantervaring. 

Netwerken

Ontmoetingen en business vormen eveneens een belangrijk onderdeel van het beursprogramma in 2016. De vakbeurs organiseert het programma ‘Top Buyers’ Club’ gericht op de bevordering van het netwerken en het samenbrengen van inkopers met verkopers.

Sfeer

Tijdens de EquipHotel worden vele wedstrijden en culinaire demonstraties georganiseerd in de ‘Studio des Chefs’ en eveneens kunnen bezoekers de feestelijke demonstraties van de ‘Bar off’ bijwonen. 

Verbinding 

De EquipHotel, het enige evenement waaraan alle vakbonden en verenigingen van de Franse horecabranche bijdragen, brengt de complete internationale horecabranche bijeen dankzij haar netwerk van partnerorganisaties en ambassadeurs op regionaal en internationaal niveau. 

Een droom wordt waarheid in STUDIO16 van EquipHotel

Een gedurfd project voor een tijdelijk hotel van 3 etages hoog en meer dan 4.000m² oppervlakte, wordt gebouwd in het midden van hal 7. Van lobby tot kamers, vergaderzalen, restaurant en bar, EquipHotel presenteert hier het beste aanbod voor een toekomstig horecaetablissement, waarbij de beleving van wonen, uitwisselen en emotie centraal staat.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Minder gasten, meer omzet? Het kan met de Kleinste keuken

Bij de gefaseerde openstelling van de horeca krijgt elke horeca-ondernemer er mee te maken: je kunt minder gasten ontvangen dan normaal. Des te belangrijker is het om te kijken hoe je de besteding per gast kunt verhogen. De Kleinste keuken helpt hierbij. Met de Kleinste Keuken, een gebruiksvriend ...

Interview
E-mailmarketing in de horeca: personalisatie is 'key'

Communiceren met gasten is in de horeca essentieel. Nu de branche nog altijd gebukt gaat onder de coronamaatregelen is communiceren via digitale kanalen van groot belang. Voor nieuwe gasten, maar ook voor terugkerende gasten. E-mailmarketing is daarin essentieel. Het verzamelen van e-mailadressen ...

Corona
Terrassen gaan op 21 april niet open

De terrassen gaan op 21 nog niet open. De voorgenomen versoepelingen zijn met minstens een week opgeschoven, aangezien de besmettingscijfers nu nog te hoog zijn. Een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst heeft dit bevestigd na het 'Catshuisoverleg' van zondag. De burgemeesters van ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: wordt de horeca eindelijk onderdeel van de oplossing?

Door het mooie weer van vorige week zijn de schellen van de ogen gevallen bij een deel van de burgemeesters, OMT-leden en politiek. Wat wij al lang wisten en verkondigden is waarheid geworden. Bij mooi weer en na een zware winter is er geen houden meer aan en moet de mens eruit. Wij kennen de mens n ...

Corona
Gastvrij Arnhem eerste centrale registratietool voor horeca

Bij heropening van de horeca zijn ondernemers verplicht om een gezondheidscheck en registratie van bezoekers te regelen, om deze bij een contactonderzoek aan de GGD beschikbaar te stellen. Om horecaondernemers hierbij te ondersteunen presenteerde Arnhem zich vandaag als eerste gemeente van Nederl ...

Corona
'Kabinet wil terrassen openen op 21 april'

Het kabinet wil de terrassen op 21 april openen. Ook wil de regering de winkels weer openen. Aanstaande vrijdag buigt het OMT zich over de kwestie. Ook het schrappen van de avondklok ligt op tafel. Dat bevestigen Haagse bronnen tegenover verschillende landelijke media. De versoepelingen hangen a ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: