Duurzaamheidsbeleid Grolsch werpt zijn vruchten af

17 mei 2017 | Roy Spijker

Grolsch heeft op 15 mei zijn duurzaamheidsverslag geproduceerd, waarin de brouwer de resultaten presenteerd van het duurzaamheidsbeleid. Het lijkt er op dat de bierbrouwer goed bezig in, zo is het waterverbruik verminderd en de CO2-uitstoot afgenomen.

In het duurzaamheidsbeleid focust Grolsch zich op vier speerpunten. Deze zijn het reduceren van watervebruik, CO2 en afval verminderen, verantwoord alcoholgebruik bevorden en sociale en economische groei stimuleren. 

De brouwer uit Twente laat in het duurzaamheidsverslag weten dat het waterverbruik in 2016 met 3,56 liter per liter bier was. Ten opzichte van 2008 is dat een daling van 23 procent. De Uitstoot van CO2 ten opzichte van 2008 is afgenomen met 21 procent naar 6.05 kilo CO2-equivalenten per hectoliter. Met een hergebruik van 99,8 procent exploiteert Grolsch in Eschede een circulaire brouwerij. Daarnaast maakt de brouwer gebruik van 18 procent groene energie in de vorm van biogas. Deze wordt in eigen beheer opgewekt.

Alternatief voor alcohol
In het duurzaamheidsverslag 2016 staat verder dat op 80% van de evenementen Radler 0,0% als verantwoord non-alcoholisch alternatief verkrijgbaar was. Ook leverde de brouwer een bijdragen aan de bewustwording dat alcohol en zwangerschap niet samen gaan en werd samen de Zwarte Cross de stichting Pak An opgericht.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Nice 'n Easy
''Natuurlijk kopen we weleens voorgesneden uitjes in''

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Culinair Internationaal Bocuse d'Or
17 deelnemers aan de Europese finale Bocuse d'Or Europe

Van 15 tot 16 oktober nemen 17 Europese landen deel aan Bocuse d'Or Europe in Tallinn, Estland om zich te kwalificeren voor de grote wereldfinale die plaatsvindt op 1 en 2 juni 2021 in Lyon (Frankrijk). Aanvankelijk hadden 24 landen zich aangemeld. Na de eerste selectie bleven er 20 over, er ...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Nice 'n Easy
Zijn convenienceproducten ook gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: