Deliveroo laat restaurants met eigen bezorgers werken

13 juni 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt aan dat restaurants die met eigen bezorgers werken zich bij Deliveroo kunnen aansluiten. De nieuwe dienst heet Marketplace+. Restaurants kunnen kiezen om bestellingen te laten bezorgen door hun eigen bezorgers of door een van de 1900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit verbreedt de bezorgopties van restaurants aanzienlijk en betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Door toegang te bieden aan een nieuwe groep restaurants groeit het aantal restaurants waaruit consumenten kunnen kiezen op het platform naar verwachting met 50 procent. Deliveroo is hierdoor in staat om uit te breiden naar nieuwe gebieden. 

De nieuwe dienstverlening is vanaf juli in Amsterdam beschikbaar en wordt vervolgens uitgebreid naar andere steden. Andere markten waar de nieuwe optie beschikbaar komt zijn Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Gedurende dit jaar worden alle overige markten toegevoegd. 

Ambitie

Deliveroo is in staat om deze nieuwe service te introduceren vanwege het succes van zijn kernservice. De uitbreiding onderstreept de ambitie van het bedrijf op de wereldwijde maaltijdenmarkt.

Deliveroo breidt zijn dienstverlening uit naar restaurants die gebruik maken van eigen bezorgers. Dit is de volgende stap om het belangrijkste maaltijdbezorgbedrijf te worden, dat consumenten de beste keuze, prijs en service biedt. De nieuwe restaurants krijgen toegang het netwerk van Deliveroo met 1900 riders in Nederland. 

Eigen bezorgers of 'riders'

Voor het verwerken van bestellingen kunnen restaurants kiezen tussen het inzetten van eigen bezorgers of het inzetten van riders die met Deliveroo werken. Dit stelt restaurants in staat om meer bestellingen op hetzelfde moment te verwerken alsook ruimere besteltijden aan te bieden. Met deze unieke combinatie versterkt Deliveroo zijn positie als de maaltijdbezorger voor restaurants en consumenten.

Vanaf juli kunnen consumenten in de app kiezen uit restaurants gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. Dit betekent: Naar verwachting een groei van 50% meer restaurants die tot het einde van het jaar in de app beschikbaar komen. Op dit moment werken 1500 restaurants in Nederland met Deliveroo.

Dat deelnemende restaurants met eigen bezorgers in staat zijn om meer bezorgopties te bieden en kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden. De toegenomen capaciteit resulteert in een hogere omzet voor restaurants. Dit omdat zij toegang krijgen tot het netwerk van duizenden bezorgers die met Deliveroo werken.

Een grote uitbreiding van de gebieden waar Deliveroo actief is

Binnen een jaar zullen meer dan twee miljoen consumenten in Nederland gebruik kunnen maken van Deliveroo. Nieuwe klanten voor bestaande partnerrestaurants. Door het uitgebreidere aanbod trekt Deliveroo meer klanten die kennis maken met bestaande restaurants waardoor hun omzet groeit. 

Betere verdienmogelijkheden voor bezorgers die met Deliveroo werken door het toenemende aantal bestellingen

Deliveroo is in staat om zijn dienstverlening uit te breiden vanwege het succes van zijn kernservice in volwassen markten waarin het bedrijf al winstgevend opereert. 

Deliveroo lanceert de nieuwe dienstverlenging in Amsterdam en breidt vervolgens uit naar andere steden. Daarnaast is de nieuwe optie beschikbaar in Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Later zullen alle markten volgen waar het bedrijf actief is. 

Mathieu van Lophem, General Manager van Deliveroo:

"Deliveroo heeft altijd geloofd in het leveren van geweldig eten waar en wanneer klanten dit willen. Het is ons doel om een brede variëteit aan prijzen en eten aan te bieden in combinatie met een uitstekende service. We zijn trots om dit wereldwijd zo snel te zien groeien. We investeren in nieuwe restaurantconcepten om innovatie en ondernemerschap in de horeca te stimuleren en met name om nieuwe koks te ondersteunen met het het starten van een nieuwe business. Nu gaat Deliveroo een stap verder. Door restaurants met eigen bezorgers toegang te geven tot het platform van Deliveroo en gebruik te laten maken van bezorgers die met Deliveroo werken, krijgen consumenten nog meer keuze. Deliveroo biedt alle bezorgopties voor restaurants en consumenten. Elke consumenten heeft een ander idee van geweldig eten. Wij zorgen dat klanten ervan kunnen genieten waar en wanneer zij willen."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Rotterdam
Hudson Bar & Kitchen lanceert als eerste Moritz Beercan Chicken

Op vrijdag 22 juni introduceert Hudson Bar & Kitchen als eerste het oudste Spaanse biermerk Moritz Bier in combinatie met de Moritz Beercan Chicken. Swinkels Family Brewers – die verantwoordelijk is voor de lancering van Moritz in Nederland - verkoos restaurant Hudson als de eerste partner...

Culinair Rotterdam
Gert Blom draagt sterrenrestaurant Amarone Rotterdam over aan Jan van Dobben

Gert Blom draagt sterrenrestaurant Amarone in Rotterdam per 1 juli 2018 over aan chef Jan van Dobben. Van Dobben was sinds juli 2017 al mede-eigenaar en werkt sinds 2012 bij Amarone. De 29-jarige Van Dobben is nu 100% eigenaar van het Rotterdamse restaurant, waarin zijn echtgenote en oenoloog Yoshik...

Personalia Michelin
Michael Ellis verlaat Michelin

Michael Ellis, de directeur van de culinaire Michelin restaurant- en hotelgidsen stapt op. Hij gaat een nieuwe uitdaging aan bij Jumeirah Group, waar hij leiding gaat geven aan de culinaire afdelingen. Diner De 'chief executive' van Jumeirah, José Silva, wil het restaurant...

Awards Culinair
Team sterrenrestaurant Merlet wint kookwedstrijd Slag op de Schelde 2018

De vierde editie van kookwedstrijd Slag op de Schelde is gewonnen door het team van sterrenrestaurant Merlet in Schoorl. De persprijs van deze unieke jaarlijkse kookwedstrijd voor (sous)chefs op het water van de Oosterschelde ging naar restaurant de Ertepeller in Papendrecht. Tijdens de wedstrijd, d...

Culinair Fastservice
Fusie De Pizzabakkers en Da Portare Via

De Pizzabakkers (nu 12 vestigingen) en Da Portare Via (nu 9 vestigingen) maken bekend in de loop van dit jaar te fuseren. De bedrijven zijn ervan overtuigd samen sterker te staan. De kernwaarden van beide bedrijven komen nagenoeg overeen, ze staan voor een ambachtelijke houtovenpizza van hoge kwa...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: