Deliveroo laat restaurants met eigen bezorgers werken

13 juni 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt aan dat restaurants die met eigen bezorgers werken zich bij Deliveroo kunnen aansluiten. De nieuwe dienst heet Marketplace+. Restaurants kunnen kiezen om bestellingen te laten bezorgen door hun eigen bezorgers of door een van de 1900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit verbreedt de bezorgopties van restaurants aanzienlijk en betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Door toegang te bieden aan een nieuwe groep restaurants groeit het aantal restaurants waaruit consumenten kunnen kiezen op het platform naar verwachting met 50 procent. Deliveroo is hierdoor in staat om uit te breiden naar nieuwe gebieden. 

De nieuwe dienstverlening is vanaf juli in Amsterdam beschikbaar en wordt vervolgens uitgebreid naar andere steden. Andere markten waar de nieuwe optie beschikbaar komt zijn Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Gedurende dit jaar worden alle overige markten toegevoegd. 

Ambitie

Deliveroo is in staat om deze nieuwe service te introduceren vanwege het succes van zijn kernservice. De uitbreiding onderstreept de ambitie van het bedrijf op de wereldwijde maaltijdenmarkt.

Deliveroo breidt zijn dienstverlening uit naar restaurants die gebruik maken van eigen bezorgers. Dit is de volgende stap om het belangrijkste maaltijdbezorgbedrijf te worden, dat consumenten de beste keuze, prijs en service biedt. De nieuwe restaurants krijgen toegang het netwerk van Deliveroo met 1900 riders in Nederland. 

Eigen bezorgers of 'riders'

Voor het verwerken van bestellingen kunnen restaurants kiezen tussen het inzetten van eigen bezorgers of het inzetten van riders die met Deliveroo werken. Dit stelt restaurants in staat om meer bestellingen op hetzelfde moment te verwerken alsook ruimere besteltijden aan te bieden. Met deze unieke combinatie versterkt Deliveroo zijn positie als de maaltijdbezorger voor restaurants en consumenten.

Vanaf juli kunnen consumenten in de app kiezen uit restaurants gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. Dit betekent: Naar verwachting een groei van 50% meer restaurants die tot het einde van het jaar in de app beschikbaar komen. Op dit moment werken 1500 restaurants in Nederland met Deliveroo.

Dat deelnemende restaurants met eigen bezorgers in staat zijn om meer bezorgopties te bieden en kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden. De toegenomen capaciteit resulteert in een hogere omzet voor restaurants. Dit omdat zij toegang krijgen tot het netwerk van duizenden bezorgers die met Deliveroo werken.

Een grote uitbreiding van de gebieden waar Deliveroo actief is

Binnen een jaar zullen meer dan twee miljoen consumenten in Nederland gebruik kunnen maken van Deliveroo. Nieuwe klanten voor bestaande partnerrestaurants. Door het uitgebreidere aanbod trekt Deliveroo meer klanten die kennis maken met bestaande restaurants waardoor hun omzet groeit. 

Betere verdienmogelijkheden voor bezorgers die met Deliveroo werken door het toenemende aantal bestellingen

Deliveroo is in staat om zijn dienstverlening uit te breiden vanwege het succes van zijn kernservice in volwassen markten waarin het bedrijf al winstgevend opereert. 

Deliveroo lanceert de nieuwe dienstverlenging in Amsterdam en breidt vervolgens uit naar andere steden. Daarnaast is de nieuwe optie beschikbaar in Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Later zullen alle markten volgen waar het bedrijf actief is. 

Mathieu van Lophem, General Manager van Deliveroo:

"Deliveroo heeft altijd geloofd in het leveren van geweldig eten waar en wanneer klanten dit willen. Het is ons doel om een brede variëteit aan prijzen en eten aan te bieden in combinatie met een uitstekende service. We zijn trots om dit wereldwijd zo snel te zien groeien. We investeren in nieuwe restaurantconcepten om innovatie en ondernemerschap in de horeca te stimuleren en met name om nieuwe koks te ondersteunen met het het starten van een nieuwe business. Nu gaat Deliveroo een stap verder. Door restaurants met eigen bezorgers toegang te geven tot het platform van Deliveroo en gebruik te laten maken van bezorgers die met Deliveroo werken, krijgen consumenten nog meer keuze. Deliveroo biedt alle bezorgopties voor restaurants en consumenten. Elke consumenten heeft een ander idee van geweldig eten. Wij zorgen dat klanten ervan kunnen genieten waar en wanneer zij willen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Opening
Café-Restaurant De Eendracht breidt uit met vestigingen in Blaricum en Hilversum 

Hoewel de meeste horecagelegenheden al blij zijn dat ze per 1 juni überhaupt weer open mogen, pakken de uitbaters van Café - Restaurant De Eendracht deze heropening wel heel rigoureus aan. Zij verwelkomen die dag namelijk twee nieuwe vestigingen in ’t Gooi. Café - Restau...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Bezorgen Vega
Supergewassen, eitwitvervangers en plantaardige melk over tien jaar normaal

Maaltijdplatform Deliveroo deed onderzoek* onder tech-minded Nederlanders van 18 jaar en ouder over de toekomst van voeding gedreven door techniek, zoals supergewassen, kweekvlees, 3D-geprint voedsel en persoonlijke voeding op basis van het eigen DNA. Zij blijken een sterke voorkeur te hebben voor &...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: