De gekste foodtrucknamen van het jaar

14 mei 2019 | Thijs Jacobs

Vanochtend is bij het 100%NL-radioprogramma DeBarryPafShow de winnaar bekend gemaakt van de Namespotting Foodtrucknaam van het Jaar-verkiezing.
 
De Meimaand staat niet alleen bekend om het zonnige lenteweer, maar ook om de start van veel foodtruckfestivals. Om op de talloze festivals op te vallen moet een ondernemers zich niet alleen met hun aangeboden eten onderscheiden, maar ook een opvallende naam kan de uiteindelijke keuze bepalen. 
 
De jury was van mening dat Car Paccio de beste Foodtrucknaam had van 2019, omdat de winnende foodtrucknaam precies de lading dekt. 

De top-5 beste Foodtrucknamen van 2019 zijn: 


1. Car Paccio
2. Hupsaté
3. Pofferdikkie
4. Mister Maisguy
5. Kok au Van  

De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met streetfood, marketing, media en merknamen. 
 

 De Foodtruck-Namespotting Jury 2019 bestaat uit:


• Hans Prummel  (eigenaar De Naamafdeling, voorzitter Stichting Gaykrant en initiatief- nemer Namespotting)
• Richard Otto  (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis)
• Evelien Udo (eigenaar RISE Merken)
• Jean-Paul Schaddé van Dooren (mede-oprichter Cityguys en marketingmanager bij Babage Company)
• Roger Bloem (mede-oprichter Cityguys en marketeer bij Smullers)
 
De jury koos de winnaar uit meer dan 150 inzendingen, waaronder Voertuig, In Beslag Genomen, Cut the Crêpe, On the Brood Again, De Grilllende Keukenmeiden en Carbeque.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: