De gekste foodtrucknamen van het jaar

14 mei 2019 | Thijs Jacobs

Vanochtend is bij het 100%NL-radioprogramma DeBarryPafShow de winnaar bekend gemaakt van de Namespotting Foodtrucknaam van het Jaar-verkiezing.
 
De Meimaand staat niet alleen bekend om het zonnige lenteweer, maar ook om de start van veel foodtruckfestivals. Om op de talloze festivals op te vallen moet een ondernemers zich niet alleen met hun aangeboden eten onderscheiden, maar ook een opvallende naam kan de uiteindelijke keuze bepalen. 
 
De jury was van mening dat Car Paccio de beste Foodtrucknaam had van 2019, omdat de winnende foodtrucknaam precies de lading dekt. 

De top-5 beste Foodtrucknamen van 2019 zijn: 


1. Car Paccio
2. Hupsaté
3. Pofferdikkie
4. Mister Maisguy
5. Kok au Van  

De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met streetfood, marketing, media en merknamen. 
 

 De Foodtruck-Namespotting Jury 2019 bestaat uit:


• Hans Prummel  (eigenaar De Naamafdeling, voorzitter Stichting Gaykrant en initiatief- nemer Namespotting)
• Richard Otto  (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis)
• Evelien Udo (eigenaar RISE Merken)
• Jean-Paul Schaddé van Dooren (mede-oprichter Cityguys en marketingmanager bij Babage Company)
• Roger Bloem (mede-oprichter Cityguys en marketeer bij Smullers)
 
De jury koos de winnaar uit meer dan 150 inzendingen, waaronder Voertuig, In Beslag Genomen, Cut the Crêpe, On the Brood Again, De Grilllende Keukenmeiden en Carbeque.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
December: Alles over digitaal ondernemen

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Awards Culinair
Mark Captein van Orangerie De Pol is Chef van het Jaar bij JRE

Mark Captein, die samen met zijn partner Marjolein van der Ham Orangerie De Pol runt in Doetinchem, is door restaurantvereniging JRE-Nederland uitgeroepen tot Chef van het Jaar. ‘Ik ben verrast en enorm trots op deze prijs’. JRE-Nederland is een van de toonaangevende restaurantverenig ...

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start ‘restaurant take over’

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je restaurant

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: