Chef Han Ji vernieuwt social dining restaurants

9 september 2014 |
Chef Han Ji vernieuwt social dining restaurants<

De restaurants van het social-dining-concept Umami gaan verder onder de naam UMAMI by Han. Eigenaar chef Han Ji gaat nog meer nadruk leggen op de kwaliteit, de gezondheid en het culinaire niveau
van de gerechten van deze Aziatische formule. Het vernieuwde concept sluit beter aan bij de missie en kookstijl van de chef van sterstaurant HanTing Cuisine.

Han Group
UMAMI by Han maakt onderdeel uit van de nieuwe Han Group, waar ook HanTing Cuisine, HanTing Academy en restaurant Red Chilli in Nieuwe Niedorp onder vallen. Dit laatste restaurant werd onlangs overgenomen. De missie van de Han Group is: mensen bewuster laten nadenken over de invloed van eten op hun gezondheid, om zo uiteindelijk de maatschappij beter te maken.

Voedingsleer
De grote inspiratiebron voor chef en ondernemer Han Ji is de 5.000 jaar oude Chinese Voedingsleer, die hij combineert met Westerse bereidingswijzen en smaken. Continu blijft hij nieuwe gezonde gerechten ontwikkelen die hij serveert in zijn restaurants. Met de verschillende restaurantconcepten, van budget- tot sterrenrestaurant, maakt Han Ji de gezonde Aziatische keuken bereikbaar voor een breed publiek.

Social dining en ‘Menu Gastronomique’
UMAMI by Han serveert moderne fusion-gerechten van verschillende Aziatische keukens met een Franse twist, die worden gecombineerd met bijpassende wijnen en bijzondere theesoorten. De social-dining-formule blijft in het vernieuwde concept overeind. Nieuw op de kaart is het regelmatig wisselende ‘Menu Gastronomique’ met zeer verfijnde wijn-spijscombinaties, die de vijf Aziatische smaken versterken.

UMAMI by HAN
UMAMI by Han heeft restaurants in de steden Den Haag, Rotterdam, Maastricht, Eindhoven en Vlaardingen. De heropening van deze restaurants vindt medio september plaats. Umami Utrecht is inmiddels verkocht aan de voormalig zakenpartner van Han Ji en gaat verder met een andere formule. Het huidige filiaal van Umami in Amsterdam sluit binnenkort zijn deuren en er wordt momenteel gezocht naar een geschiktere locatie voor het vernieuwde restaurantconcept in deze stad. Ook uitbreiding naar andere steden wordt niet uitgesloten.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Inauguratie Gastrobar 6 in Den Bosch

De legendarische Brabantse gastvrijheid spatte eraf bij de inauguratie van Gastrobar 6 in Den Bosch op 10 oktober. Beide eigenaren met een serieuze gastronomische curriculum, Freek Broeders en Geert Toebast haalden alles uit de kast om het de vele genodigden naar de zin te maken. Ted Janssen, voo...

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: