BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten

19 juni 2019 | Yonne van Geene
BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten<

Vandaag lanceert BookDinners een unieke zomercampagne voor de restaurantsector in Nederland: een campagne waarbij aangesloten restaurants geen korting weggeven, maar hun gasten met een cadeau bedanken voor hun bezoek. De restaurateur kan gratis meedoen en wordt zo geholpen in het behouden van gasten. Anders dan bij de activatiecampagnes van veel andere (boekings)platformen kost deze campagne de restaurateur geen korting of commissie.BookDinners heeft een prijzenpakket verzorgd: 500.000 cadeaus worden via een kraskaart verdeeld door duizend deelnemende restaurants.

Uit onderzoek van de Koninklijke Horeca Nederland in 2018 blijkt dat veel kortingsacties de restaurateur te veel geld kosten om überhaupt break even te draaien. Om die reden is deze zomercampagne geen standaard kortingsactie. BookDinners wil de ondernemer ondersteunen met een onderscheidende campagne en laat zien dat er ook andere marketingmechanismen zijn om gasten te werven of te behouden.

Eerlijke restaurantsector

Samen met partner KHN bouwt BookDinners aan een duurzame en vooral eerlijke restaurantsector. In tegenstelling tot commerciële boekingspartijen, vraagt BookDinners geen kosten per couvert en laat het boekingsplatform gasten op een eerlijke manier kiezen voor een restaurant. 

De 1.000 deelnemende restaurants geven hun gasten bij de rekening een kraskaart, waarmee zij kans maken op onder andere een luxe buitenzwembad, een jaar lang gratis dineren, exclusieve hotelovernachtingen, kookboeken van bekende bloggers & chefs en nog veel meer.

Extra exposure

De BookDinners zomeractie wordt groots aangekondigd en deelnemende restaurants worden met naam en toenaam benoemd. Dit betekent extra exposure en meer gasten tijdens de zomermaanden. Restaurateurs kunnen de actie ook zelf promoten binnen hun kanalen, waardoor deze ook een wervend karakter op omzet krijgt. Restaurateurs zetten zo hun gasten in het zonnetje zonder extra kosten: een echte actie van, voor en door de restaurants.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sluiting Michelin
Voormalig sterrenrestaurant O Mundo in Hotel De Wereld sluit

Restaurant O Mundo, gevestigd in Hotel De Wereld in Wageningen, gaat definitief dicht. Omdat de bedrijfsresultaten van het restaurant tegenvallen, heeft Hotel De Wereld besloten om het aantal hotelkamers uit te breiden ten koste van het restaurant. De sluiting is al in november. Hiermee verliest ...

Personeel Culinair
Ook de veeleisende gast vormt een uitdaging binnen de horeca

Horeca- en cateringbedrijven ervaren financieel pittige tijden. Omzet- en rendementsverhogen en het verlagen van de kosten vormen een grote uitdaging. Dit blijkt uit onderzoek van GROUP7 met Het Nederlands Kokspanel onder ruim 500 horeca- en cateringprofessionals, dat afgelopen voorjaar werd gehoude...

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Bocuse d'Or
Jan Sobecki en Jannis Brevet in jury Bocuse d'Or

Voorzitter Soenil Bahadoer, chefkok Moshik Roth, chefkok Jarno Eggen en executive chef Sidney Schutte. Alle vier chefs die op topniveau koken. Bovendien nemen zij op maandag 23 september plaats aan de jurytafel bij de Nederlandse finale van Bocuse d'Or in de WedstrijdArena van Gastvrij Rotterdam...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Interview Aardappel
Interview Garry de Boer: "De aardappel wordt culinair herontdekt"

Garry de Boer is al jaren culinair marketing manager van Hanos en inspireert met zijn gerechten honderden chefs in Nederland. Samen met hoofd inkoop dagvers Marcel Coulier bepaalt hij (deels) wat er bij talloze restaurants iedere dag aan producten binnenkomen. Aan de hand van een vijftal stellingen ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: