BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten

19 juni 2019 | Yonne van Geene
BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten<

Vandaag lanceert BookDinners een unieke zomercampagne voor de restaurantsector in Nederland: een campagne waarbij aangesloten restaurants geen korting weggeven, maar hun gasten met een cadeau bedanken voor hun bezoek. De restaurateur kan gratis meedoen en wordt zo geholpen in het behouden van gasten. Anders dan bij de activatiecampagnes van veel andere (boekings)platformen kost deze campagne de restaurateur geen korting of commissie.BookDinners heeft een prijzenpakket verzorgd: 500.000 cadeaus worden via een kraskaart verdeeld door duizend deelnemende restaurants.

Uit onderzoek van de Koninklijke Horeca Nederland in 2018 blijkt dat veel kortingsacties de restaurateur te veel geld kosten om überhaupt break even te draaien. Om die reden is deze zomercampagne geen standaard kortingsactie. BookDinners wil de ondernemer ondersteunen met een onderscheidende campagne en laat zien dat er ook andere marketingmechanismen zijn om gasten te werven of te behouden.

Eerlijke restaurantsector

Samen met partner KHN bouwt BookDinners aan een duurzame en vooral eerlijke restaurantsector. In tegenstelling tot commerciële boekingspartijen, vraagt BookDinners geen kosten per couvert en laat het boekingsplatform gasten op een eerlijke manier kiezen voor een restaurant. 

De 1.000 deelnemende restaurants geven hun gasten bij de rekening een kraskaart, waarmee zij kans maken op onder andere een luxe buitenzwembad, een jaar lang gratis dineren, exclusieve hotelovernachtingen, kookboeken van bekende bloggers & chefs en nog veel meer.

Extra exposure

De BookDinners zomeractie wordt groots aangekondigd en deelnemende restaurants worden met naam en toenaam benoemd. Dit betekent extra exposure en meer gasten tijdens de zomermaanden. Restaurateurs kunnen de actie ook zelf promoten binnen hun kanalen, waardoor deze ook een wervend karakter op omzet krijgt. Restaurateurs zetten zo hun gasten in het zonnetje zonder extra kosten: een echte actie van, voor en door de restaurants.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Nationaal bieronderzoek: foodpairing steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Ook foodpa...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Internationaal Michelin
Le Jules Verne toegetreden tot Relais & Châteaux

Het wereldberoemde restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren ‘Le Jules Verne’ is per 1 juli toegetreden tot Relais & Châteaux, de wereldwijde vereniging van exclusieve hotels en restaurants. Het restaurant wordt geleid door de Franse topchef Fre?de?ric Anton, die ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: