BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten

19 juni 2019 | Yonne van Geene
BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten

Vandaag lanceert BookDinners een unieke zomercampagne voor de restaurantsector in Nederland: een campagne waarbij aangesloten restaurants geen korting weggeven, maar hun gasten met een cadeau bedanken voor hun bezoek. De restaurateur kan gratis meedoen en wordt zo geholpen in het behouden van gasten. Anders dan bij de activatiecampagnes van veel andere (boekings)platformen kost deze campagne de restaurateur geen korting of commissie.BookDinners heeft een prijzenpakket verzorgd: 500.000 cadeaus worden via een kraskaart verdeeld door duizend deelnemende restaurants.

Uit onderzoek van de Koninklijke Horeca Nederland in 2018 blijkt dat veel kortingsacties de restaurateur te veel geld kosten om überhaupt break even te draaien. Om die reden is deze zomercampagne geen standaard kortingsactie. BookDinners wil de ondernemer ondersteunen met een onderscheidende campagne en laat zien dat er ook andere marketingmechanismen zijn om gasten te werven of te behouden.

Eerlijke restaurantsector

Samen met partner KHN bouwt BookDinners aan een duurzame en vooral eerlijke restaurantsector. In tegenstelling tot commerciële boekingspartijen, vraagt BookDinners geen kosten per couvert en laat het boekingsplatform gasten op een eerlijke manier kiezen voor een restaurant. 

De 1.000 deelnemende restaurants geven hun gasten bij de rekening een kraskaart, waarmee zij kans maken op onder andere een luxe buitenzwembad, een jaar lang gratis dineren, exclusieve hotelovernachtingen, kookboeken van bekende bloggers & chefs en nog veel meer.

Extra exposure

De BookDinners zomeractie wordt groots aangekondigd en deelnemende restaurants worden met naam en toenaam benoemd. Dit betekent extra exposure en meer gasten tijdens de zomermaanden. Restaurateurs kunnen de actie ook zelf promoten binnen hun kanalen, waardoor deze ook een wervend karakter op omzet krijgt. Restaurateurs zetten zo hun gasten in het zonnetje zonder extra kosten: een echte actie van, voor en door de restaurants.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies. Dit meldt de NOS op basis van verklaringen van Haagse ingewijden. De maatregel zal deel uitmaken van het derde st ...

Bier Wijn
Alcoholvrije drank verkopen na 20.00 uur, mag dat?

Er mag na 20.00 uur geen alcohol verkocht worden gedurende de periode van de 'gedeeltelijke lockdown' die door het kabinet is ingesteld. Niet door supermarkten, niet door slijters, maar ook niet door horecazaken die bezorgen. In veel supermarkten zijn de gangpaden waar alcohol staat vanaf 20 ...

Bezorgen
Wat kost bezorgen via Thuisbezorgd?

Bezorgen is, nu de horeca gesloten is, de reddingsboei waar veel restaurants zich aan vastklampen. Niet altijd zonder succes, want de Nederlander heeft de weg naar de bezorgsites en -apps goed weten te vinden. In het derde kwartaal heeft Just Eat Takeaway, waar Thuisbezorgd toe behoort, een groei va ...

Food Vega
Vleesconsumptie stijgt in 2019

De vleesconsumptie in Nederland is in 2019 voor het tweede jaar op rij gestegen. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de vleesconsumptie van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. “Alles schreeuwt om vermindering van de vleesconsumptie. Klimaat, stikstof, ontbossing, ...

Wet- en regelgeving Vega
IKEA, Unilever en 250.000 burgers tegen ‘vegaburgerverbod’

Vandaag stemt het Europees parlement over het ‘vegaburgerverbod’. Een petitie tegen het verbod, op initiatief van ProVeg, werd ruim 250.000 keer ondertekend. Daarnaast spraken tal van Europese milieu-organisaties, consumentenorganisaties én voedselgiganten als Unilever en IKEA zic ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: