Je hebt gezocht op: BookDinners
Alarmbel bij restaurants: 15 procent van reserveringen annuleert niet
15 procent van de restaurantreserveringen in Nederland is een no-show. Dat blijkt uit de jaarlijkse Restaurant Monitor, uitgevoerd door BookDinners. 8...

Bij dit reviewcijfer overwegen gasten te reserveren bij een restaurant
Voor het vierde jaar op rij deed BookDinners onderzoek naar de online gewoontes van meer dan 1200 restaurantbezoekers. Net als voorgaande ja...

BookDinners: Restaurant trends en uitdagingen 2023
Het nieuwe jaar 2023 staat voor de deur en dat maakt dit een mooi moment voor reflectie, want hoe ging afgelopen jaar en wat willen we straks anders g...

BookDinners legt uit hoe om te gaan met reviews
We zien en horen het vaak. Een mix tussen meningen, onderbuikgevoel en feiten. Allen zijn nodig voor een succesvolle bedrijfsvoering, maar het staven...

BookDinners: 3 herfsttips voor restaurantcommunicatie
Het is weer herfst, een lastige periode voor restaurateurs, want binnen en buiten lopen in elkaar over. Hoe ga jij om met deze seizoenswisseling en no...

Begin van de herfst: de overgang van buiten naar binnen?
We hebben een prachtige, lange - en naar het leek - eindeloze zomer gehad. Maar nu het september is en de temperaturen ietwat zakken lijkt de herfst t...

BookDinners geeft inzicht in reserveringstijden
Dagelijks worden er online reserveringen gemaakt omdat gasten zeker willen zijn van een tafeltje bij het restaurant waar ze willen eten. De afgelopen...

BookDinners: aantal reserveringen is te voorspellen
Toelichting op de index - hoeveel reserveringen kun je verwachten? Vanuit BookDinners hebben we de zogenaamde Reserveringsindex opgesteld. Hiermee...

BookDinners: reserveringscijfers duiden
In het model in de openingsfoto zie je een overzicht van het aantal reserveringen die per maand worden gedaan. De rechte lijn geeft de index aan,...

Restaurant Monitor: 74% wil méér unieke belevingen
Welke trends en ontwikkelingen spelen er anno 2022 bij gasten in restaurants? Dat is elk jaar de centrale vraag in de Restaurant Monitor welke door Bo...

Nieuwste trends in eetgedrag consumenten: groter lunchmoment, take-away en maaltijdboxen
Door de huidige verlengde lockdown zijn er grote wijzigingen in het eetgedrag van Nederlanders. Dit blijkt uit grootschalig onderzoek, uitgevoerd door...

BookDinners: van reserveringsplatform naar online marketingpartner voor restaurants
Inmiddels is het platform van BookDinners bij veel restaurateurs bekend, maar niet iedereen weet dat de propositie van het bedrijf is verschoven. Niet...

Dutch Cuisine lanceert consumentenwebsite
Gisteren heeft Dutch Cuisine de nieuwe consumentenwebsite gelanceerd, dé online plek waar gasten kunnen reserveren bij alle aangesloten Du...

Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam
Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we...
BookDinners lanceert unieke zomercampagne: cadeautje aan restaurantgasten
Vandaag lanceert BookDinners een unieke zomercampagne voor de restaurantsector in Nederland: een campagne waarbij aangesloten restaurants geen korting...

BookDinners en Dutch Cuisine gaan samenwerken
BookDinners, het reserveringsplatform van onder andere KHN, gaat samenwerken met Dutch Cuisine. Dutch Cuisine heeft als doel om de Nederlandse ee...

Interview nieuwe directeur KHN: ''Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag''
Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakk...
KHN vernieuwt online reserveringsplatform BookDinners
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft het online reserveringsplatform BookDinners helemaal vernieuwd. Samen met alle partners, waaronder de opricht...

Commissievrij tafelreserveringssysteem ‘booq’ partner BookDinners
Booq Tafelreservering koppelt vanaf mei met het horecaplatform BookDinners. Ondernemers kunnen zo een objectief restaurantverzamelplatform combin...

Takeaway.com stijgt fors ondanks concurrentie
Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, zag zijn orders het afgelopen kwartaal met bijna een derde stijgen ten opzichte van eerste kwarta...

Weer een kortingsactie? KHN geeft tips.
De Iens Dinner Deals, Groupon, Diningcity... De hoeveelheid kortingsacties in Nederland is enorm. Vandaag werd bekend dat Albert Heijn en Iens dit jaa...
Exclusief interview Ad Schaap, De Beren: “Onze franchisenemers komen in een gespreid bedje terecht”
De Beren, typisch Rotterdams, maar tegenwoordig in heel Nederland een ‘household name’. Ad Schaap is een Rotterdamse horecalegende en sind...
De strijd tussen KHN en de marktleiders
In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht va...

KHN gaat strijd aan met Thuisbezorgd.nl
Veel horecaondernemers spelen in op de vraag van de consument om maaltijden thuis te bezorgen. Bezorgplatforms als Thuisbezorgd.nl zijn daardoor sterk...

Horeca lanceert eigen reserveringsplatform: BookDinners.nl
KHN lanceert op maandag 8 januari 2018 tijdens Horecava (de vakbeurs van de horeca) een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een br...

KHN: Horecaomzet stijgt, maar ‘koek’ moet met meer partijen worden gedeeld
In 2017 groeide de omzet in de horeca tot 20,5 miljard euro en steeg het aantal horecavestigingen naar 41.000 bedrijven. KHN-voorzitter Robèr W...

Vierde Moeke zaak opent haar deuren in Nijkerk
Gasterij De Roode Schuur en Restaurant Meadows in Nijkerk krijgen een nieuwe eigenaar. Meyer Beheer neemt de succesvolle horecagelegenheid over van Ar...

Restaurants Meyer Beheer sluiten zich aan bij BookDinners
Alle restaurants van Meyer Beheer BV, één van de grootste horecabedrijven van ons land, sluiten zich aan bij het nieuwe reserveringsplat...
Ruim 1200 restaurants aangesloten aan bij het nieuwe reserveringsplatform BookDinners
Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform...

KHN initieert nieuw reserveringsplatform: BookDinners
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft op Gastvrij Rotterdam bekend gemaakt dat zij het initiatief heeft genomen voor een nieuw reserveringsplatform...