Commissievrij tafelreserveringssysteem ‘booq’ partner BookDinners

14 mei 2018 | David Bakker

Booq Tafelreservering koppelt vanaf mei met het horecaplatform BookDinners. Ondernemers kunnen zo een objectief restaurantverzamelplatform combineren met een commissievrij reserveringssysteem.

“Als ondernemer wil je je reserveringen, tafelplanning en gastgegevens zélf beheren. Zonder dat tussenpartijen hier commissie voor ontvangen. Zowel booq Tafelreservering als BookDinners zijn vanuit diezelfde gedachte ontwikkeld.”, legt Jan Maarten Kamerling, consultant van booq Tafelreservering, uit. “Concurrenten van BookDinners vragen al snel zo’n 70 euro per maand en ook nog eens een paar euro per couvert. Stop hiermee en pak zelf weer de regie in handen.” Booq is een initiatief van Eijsink.

Door de koppeling verschijnen reserveringen via BookDinners automatisch in booq Tafelreservering. “Deze software is gemaakt voor en door de horeca. Geen gehannes met lijsten en verschillende kanalen. Dankzij onder andere de handige tafelplattegrond en overzichtelijke, versleepbare agendaitems zorg je eenvoudig voor de optimale tafelbezetting. Gewoon voor een vast bedrag per maand.”, aldus Kamerling. Verder werkt het platform van booq Tafelreservering ook met online widgets, waardoor gasten via je website of Facebookpagina kunnen reserveren. Ook is het mogelijk om gepersonaliseerde reserveringsbevestigingen en reviewaanvragen te sturen via e-mail en sms.

Die flexibiliteit voor ondernemers sluit uitstekend aan bij BookDinners; dit platform is opgericht als tegenbeweging tegen restaurantreserveringswebsites die hoge commissies vragen. Inmiddels zijn Koninklijke Horeca Nederland en andere partijen waaronder De Samenwerkende Horeca Ketens en Centrum voor Publieke Innovatie mede-eigenaar van het platform. Ruim 3000 restaurants – waaronder grote ketens zoals De Beren – hebben zich reeds aangemeld bij BookDinners. Kamerling: “Horecaondernemers kunnen tot ten minste 1 juli 2018 nog gratis gebruikmaken van BookDinners. Probeer het zelf.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Sterrenchef Wim Severein maakt brigade restaurant The Millèn bekend

Chef-kok Wim Severein, bekend van voormalig sterrenrestaurant Wereldmuseum, opent medio juli zijn eigen high-end restaurant The Millèn op de eerste etage van het Rotterdam Marriott Hotel. Het team van The Millèn, in de iconische Millenniumtoren, bestaat uit een aantal oude bekenden van...

Culinair Rotterdam
Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details make...

Regelgeving Achtergronden
Rotterdams visrestaurant stoeit met gemeente en provincie over vergunning

Visrestaurant A La Plancha op het Rotterdamse Noordereiland wacht al maanden op een tijdelijke horecavergunning van de gemeente Rotterdam. Het is de eerste keer sinds de start van het seizoensrestaurant dat ondernemer Hans Mosselman nog niet met de opbouw kan beginnen. Het restaurant op een ponton p...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Achtergronden Michelin
Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie b...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: