KHN initieert nieuw reserveringsplatform: BookDinners

19 september 2017 | Roy Spijker
KHN initieert nieuw reserveringsplatform: BookDinners<

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft op Gastvrij Rotterdam bekend gemaakt dat zij het initiatief heeft genomen voor een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants. KHN werkt hierin samen met de Samenwerkende Horeca Ketens, BookDinners, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie) en HorecaDNA. Met dit platform krijgen restaurants zelf de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “De bestaande reserveringsplatforms hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we zien ook dat er een sterke concentratie plaatsvindt op het gebied van online reserveringsplatforms en dat daarmee de positie van de restaurants verandert. Het is voor de restaurants steeds belangrijker om klaar te zijn voor een nieuwe generatie gasten; mensen die zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”

Pak de regie over je reserveringen
Robèr Willemsen: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kan je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer.”

BookDinners: van, voor en door restaurants
Restaurants die deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand. Restauranthouders kunnen de data die zij via BookDinners verzamelen, zelf benutten om hun band met de gast te versterken en op die manier hun horecazaak nog succesvoller te maken.

Onze gezamenlijke ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3.000 restaurants aangesloten zijn. Daarom werken we nu hard aan het bundelen van krachten om zoveel mogelijk horecaondernemers en relevante partners te verbinden. Iedereen kan en mag nu gratis meedoen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download hier de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: