Horeca lanceert eigen reserveringsplatform: BookDinners.nl

8 januari 2018 | Thijs Jacobs

KHN lanceert op maandag 8 januari 2018 tijdens Horecava (de vakbeurs van de horeca) een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants en het antwoord van KHN op de bestaande en te machtige reserveringsplatforms. Met BookDinners hebben restaurants weer grip op hun kosten en  de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al meer dan 2000 restaurants die zich bij BookDinners hebben aangesloten. En we zijn er trots op dat we vandaag, maandag 8 januari, bekend kunnen maken dat Van der Valk ook deelneemt aan BookDinners.

Klachten

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "De bestaande reserveringsplatforms, zoals Iens en OpenTable, hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we kregen als branchevereniging steeds meer klachten van restaurateurs over de groeiende macht van reserveringsplatforms. De kosten stijgen ieder jaar en bestaande platforms zijn niet bereid klantgegevens met restaurateurs te delen. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”

Martin Matser, directeur Van der Valk en eigenaar van de Dinerbon: “We zijn blij met deze samenwerking met BookDinners. Vanaf nu kunnen gasten die een Dinerbon hebben, een tafeltje reserveren bij een restaurant en met hun Dinerbon betalen.”

Voor de consument


BookDinners start op korte termijn met een marketingcampagne gericht op het Nederlandse publiek. Gasten kunnen zich via BookDinners heel gemakkelijk oriënteren, een tafeltje reserveren bij hun favoriete restaurants en een review achter laten. Transparant en eerlijk! Daar heeft zowel de horecaondernemer als de gast profijt van! Want met BookDinners kan een restauranthouder zijn gasten een aanbieding doen die bij hen past. BookDinners streeft er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.


Robèr Willemsen: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kun je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer."

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Over BookDinners.nl en haar partners

BookDinners.nl is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNextTable, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo en eTender. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Drinks Marketing
Wat doe jij met Wereld Whisky dag?

Op vrijdag 27 maart vieren wij met z’n allen ‘Wereld Whisky Dag’. De dag waarop wij onze tulpvormige glazen uit de kast halen, halfvol schenken om vervolgens te proosten met elkaar. Overal op de wereld vinden er evenementen plaats, ook in Nederland dus. Dit evenement kun je zelf or...

Restaurant
Uniek wereldrestaurant met Asian drive-through

Kampen is over elf maanden als eerste in Nederland een wereldrestaurant met Asian drive-through rijker. De heipalen gaan deze weken de grond in. De bouw van het unieke restaurant bij Kampen Zuid wordt gerealiseerd door Weever Bouw uit Kampen als hoofdaannemer. Bo Qiu, de eigenaar van onder andere wo...

Restaurant Brooks: seizoensproducten van Hollandse bodem

Vanaf maart heeft de menukaart van restaurant Brooks in Amsterdam-Zuid een geheel nieuw culinair concept. Executive chef Ruud Wirken stelde een nieuwe kaart samen vol heerlijkheden om samen te delen. Een menu van wereldse gerechten, bereid met de lekkerste seizoensproducten, het liefst van Hollandse...

Awards Culinair
De Librije 6 jaar op rij de beste

De winnaars van de zesde editie van de Restaurant Awards zijn zojuist bekend gemaakt. Vijfhonderd gerenommeerde chefs mochten ook dit jaar weer hun stem uitbrengen in twaalf verschillende categorieën. De Librije (Zwolle) is voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot 'Beste Restaurant van Ned...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: