Horeca lanceert eigen reserveringsplatform: BookDinners.nl

8 januari 2018 | Thijs Jacobs

KHN lanceert op maandag 8 januari 2018 tijdens Horecava (de vakbeurs van de horeca) een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants en het antwoord van KHN op de bestaande en te machtige reserveringsplatforms. Met BookDinners hebben restaurants weer grip op hun kosten en  de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al meer dan 2000 restaurants die zich bij BookDinners hebben aangesloten. En we zijn er trots op dat we vandaag, maandag 8 januari, bekend kunnen maken dat Van der Valk ook deelneemt aan BookDinners.

Klachten

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "De bestaande reserveringsplatforms, zoals Iens en OpenTable, hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we kregen als branchevereniging steeds meer klachten van restaurateurs over de groeiende macht van reserveringsplatforms. De kosten stijgen ieder jaar en bestaande platforms zijn niet bereid klantgegevens met restaurateurs te delen. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”

Martin Matser, directeur Van der Valk en eigenaar van de Dinerbon: “We zijn blij met deze samenwerking met BookDinners. Vanaf nu kunnen gasten die een Dinerbon hebben, een tafeltje reserveren bij een restaurant en met hun Dinerbon betalen.”

Voor de consument


BookDinners start op korte termijn met een marketingcampagne gericht op het Nederlandse publiek. Gasten kunnen zich via BookDinners heel gemakkelijk oriënteren, een tafeltje reserveren bij hun favoriete restaurants en een review achter laten. Transparant en eerlijk! Daar heeft zowel de horecaondernemer als de gast profijt van! Want met BookDinners kan een restauranthouder zijn gasten een aanbieding doen die bij hen past. BookDinners streeft er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.


Robèr Willemsen: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kun je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer."

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Over BookDinners.nl en haar partners

BookDinners.nl is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNextTable, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo en eTender. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Culinair
Masterclass Talenten Academie in kookstudio Hotel Okura Amsterdam

Deze week vond in de kookstudio van Hotel Okura Amsterdam de eerste editie van ‘Masterclass Talenten Academie’ plaats. Dit is een trainingsprogramma voor achttien talenten vanaf het niveau zelfstandig werkend kok tot beginnend chef, die samen met gerenommeerde chefs uit het vak het traje...

Achtergronden
Konijn gevonden in Chinees restaurant

In een Chinees restaurant in Amstelveen is gisteren een hangoorkonijntje gevonden. Het beestje werd aangetroffen door het personeel, terwijl het knabbelde aan wat blaadjes sla. De politie Amstelveen deelde een foto van het dier om zodoende de eigenaar te vinden. Eigenaar gevonden Konijntje Boe...

Culinair Michelin
’t Nonnetje in Harderwijk volledig vernieuwd

Restaurant ’t Nonnetje in Harderwijk is volledig gerestyled. Het door Michelin met twee sterren bekroonde restaurant aan de Vischmarkt is lichter van kleur en heeft een exclusievere sfeer, zonder het informele karakter van het restaurant te verliezen. Lichtere kleuren, exclusievere stoffen,...

Restaurant Biologisch
Restaurant Veldzicht aangesloten bij Euro-Toque

Restaurant Veldzicht uit Oosterwijtwerd is toegetreden tot Euro-Toques. Euro-Toques Nederland is een vereniging van professionele koks en restaurateurs die staan voor gezonde voeding die ambachtelijk wordt bereid met natuurzuivere producten van goede kwaliteit, zonder kunstmatige additieven. Burg...

trends Restaurant
De foodtrends van 2018 voor restaurants

De wereld van de gastronomie staat nooit stil; ook 2017 was een jaar vol foodtrends en inspirerende restaurantervaringen. Uit onderzoek blijkt dat de online restaurantreserveringen op IENS in het laatste kwartaal van 2017 maar liefst met 200% zijn gestegen ten opzichte van het laatste kwartaal van 2...

Amsterdam Culinair
Sofitel Legend The Grand Amsterdam opent pop-up restaurant

Van 22 januari tot 12 maart tovert Sofitel Legend The Grand Amsterdam haar lobby en Library ‘Or’ om tot een Italiaans pop-up restaurant genaamd La Gita. La Gita wordt een all-day dining concept met van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat de meest heerlijke Italiaanse bites en ge...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: