Bestellen via Twitter bij Dauphine?

25 februari 2009
Bestellen via Twitter bij Dauphine?

Onlangs was op de website van hyped.nl te lezen dat het Amsterdamse restaurant Dauphine mogelijk bestellingen kan aannemen via Twitter. Via de online community website kan men een 'tweet' naar de bediening sturen met daarin de code van een bestelling. Volgens diverse klanten van Dauphine zou het restaurant een enorme primeur hebben door Twitter te integreren in haar bestelsysteem.

Bestellen zou kunnen plaatsvinden door op de kaart bepaalde codes op te nemen voor elk gerecht. Een koffie bestellen zou bijvoorbeeld mogelijk zijn door een bericht te sturen met de code van “koffie” met het tafelnummer erbij naar een speciaal Dauphine Twitter kanaal.

Restaurant Dauphine heeft onder meer veel klandizie uit de IT-sector. Gemiddeld zitten er zo'n 25 tot 35 mensen te 'twitteren' in het restaurant. Dit zouden ruim voldoende mensen zijn om de dienst aan te bieden.

In een reactie op Zestz.nl doet eigenaar van Dauphine Charles Hollenkamp het verhaal af als onzinnig bericht.

Overig nieuws