Ad Janssen viert dertigjarig jubileum als meesterkok

16 juli 2018 | Thijs Jacobs

Horecaondernemer Ad Janssen viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als meesterkok. Inmiddels de 60 gepasseerd is hij nog lang niet bezig met rustiger aandoen. Integendeel, onlangs besloot hij zijn prestigieuze restaurant in het Kasteel van Rhoon totaal op de schop te nemen.

Klassieke lambrisering heeft plaats gemaakt voor industriële muren, het traditionele viergangenmenu voor een hippe borrel en kleine gerechtjes. De keuken werd letterlijk tot de grond toe gesloopt en opnieuw opgebouwd, de jonge ambitieuze chefkok Erik Hilgers werd binnengehaald, die samen met meesterkok Aart van den Hoek, al 38 jaar de rechterhand van Ad Janssen, de keuken gaat draaien. En, last but not least, het restaurant sloot aan bij Euro-Toques Nederland.

Ultramoderne keuken

Op een zonovergoten middag vond de inauguratie plaats, buiten op het terras, in aanwezigheid van burgemeester Hans Wagner, het bestuur van Euro-Toques en genodigden. Er werd, zoals gebruikelijk, gespeecht en gesabreerd. Na de lekkerste hapjes te hebben geproefd, waar maître en sommelier Joseph Amhamdi de juiste wijn bij schonk, werden de gasten begeleid naar het kasteel, waar de keuken en alle ruimtes bezichtigd konden worden. Een ultramoderne en praktisch ingerichte keuken, terwijl in de rest van het gebouw de historie nog zichtbaar is. Een combinatie die erg goed gelukt is!

Over de werkwijze in de keuken heeft Ad Janssen nog steeds duidelijke ideeën. Er wordt gewerkt met mooie producten, uit de regio en van het seizoen. En wat dat betreft is hij weer terug op het nest: hij was zelf ruim 30 jaar geleden één van de eerste bestuursleden van Euro-Toques Nederland. Voeg daarbij het culinaire topniveau dat hij altijd heeft weten vast te houden en daarmee is gezegd waarom ETN zo blij is met de terugkomst van deze meester(kok)!

Op de foto, v.l.n.r.: Ted Janssen, Erik Hilgers, burgemeester Hans Wagner, Aart van den Hoek en Ad Janssen

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Achtergronden Restaurant
Download nu de maarteditie van De RestaurantKrant

De maarteditie van De RestaurantKrant is uit! Niet alleen hebben we een fonkelnieuw design, maar we spreken ook nog eens met de eigenaren van restaurant Flicka in Kerkdriel. Het restaurant ontving onlangs zijn eerste Michelinster. Klik hier om de uitgave te downloaden (je hoeft enkel je e-mailadres ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: