"Achter elk glas zit een verhaal"

10 januari 2020 | Britt Hoogenboom

Bij Guusjes is een warm en gezellig restaurant gelegen in de vogelenbuurt in Utrecht. Het is een ontmoetingsplek waar jong en oud samenkomen om te genieten van een bakje koffie, een heerlijk lunch, een borrel of een diner.

Het restaurant heeft een gevarieerde lunchkaart. Zo is er de bekende club sandwich: een opgestapeld broodje met kip en diverse salades, geserveerd met frietjes. Ook verkoopt het restaurant diverse andere broodjes, kipsaté en veel soorten tosti’s. “Wij zijn een kindvriendelijk restaurant”, vertelt bedrijfsleider Denise Essing. “Voor kinderen is er altijd wel iets lekkers op de kaart en wij hebben een hoekje in ons restaurant speciaal ingericht voor kinderen met wat speelgoed en spelletjes, zij weten dit altijd goed te vinden.”

Bierproeverijen

“De eigenaar van Guusjes is een enorme bierliefhebber, zo is ooit het idee ontstaan om bierproeverijen te gaan doen.” Op het moment hebben ze een ruim assortiment aan bieren, zo rond de 65. Bij een bierproeverij krijg je een aantal biertjes om te proeven, hier zit vaak ook een verhaal achter. “Bij een bierproeverij vertellen wij ook graag aan de mensen wat voor soort biertje het is en waar hij vandaan komt. Achter elk glas zit wel een verhaal en het is leuk om dat erbij te horen, zodat je meer krijgt dan alleen het biertje.”

Personeel in overvloed

Waar de meeste horecabedrijven kampen met personeelsproblemen, hebben ze daar bij Bij Guusjes geen last van. “Wij zitten erg breed in het personeel, voor mij is dat best wel een luxe, ik heb eerder te veel mensen lopen dan te weinig. Op het moment zijn we echt aan het bouwen naar een vast team, dat is ook voor het personeel veel fijner zodat iedereen precies weet wat hij of zij moet doen.”

Een restaurant voor de buurt

Het restaurant bevindt zich in de vogelenbuurt, buiten de binnenstad van Utrecht. Toch is dat geen probleem vertelt Denise “We hebben veel vaste gasten die hier voornamelijk uit de buurt komen, deze nemen regelmatig vrienden mee. Er zijn ook veel mensen die online iets hebben gezien over ons restaurant en speciaal daarvoor hierheen komen. Toch denk ik dat we het voornamelijk moeten hebben van buurtbewoners en mond-tot-mond reclame.” Het restaurant is van ’s ochtends vroeg tot laat open. “We vinden het belangrijk dat we er altijd voor de buurt zijn, door de ruime openingstijden houd je het toegankelijk voor de buurt zodat ze hier altijd terecht kunnen voor een kopje koffie of wat te eten.”

Deze crossmediale productie is gemaakt door Britt Hoogenboom, studente van NIMETO Utrecht (Media & Communicatie). Uitgeverij PS: bv is een erkend leerbedrijf en middels deze samenwerking kunnen de studenten hun opgedane vaardigheden in de praktijk brengen. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Koningin Máxima steekt horeca een hart onder de riem

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft woensdagochtend een werkbezoek gebracht aan twee horecagelegenheden in Amsterdam. Het bezoek vond plaats in het kader van de uitbraak van het coronavirus (COVID-19). De uitbraak van het coronavirus heeft voor de horecabranche geresulteerd ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: Nederlandse economie krimpt dit jaar harder dan in 2009 

Aangenomen dat de coronabeperkende maatregelen pas vanaf 1 juni worden versoepeld, krimpt de Nederlandse economie dit jaar naar verwachting met 5 procent. Daarbij raakt de coronacrisis veel sectoren bijzonder hard, zoals de horeca, de landbouw, de industrie en delen van de zakelijke dienstverlening....

81 winnende bieren na zesde Dutch Beer Challenge

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar plaats via ...

Coronacrisis
30ml Nachtegaalstraat speelt in op het Paasfeest thuis

Op 1e en 2e Paasdag bezorgt 30ml Nachtegaalstraat een rijkelijk gevulde ontbijtbox bomvol verse producten aan huis. In een tijd waarin iedereen het Paasfeest ‘gedwongen’ thuis viert en het bezoeken van de supermarkt een uitdaging is, is dit de oplossing voor een luxe Paasontbijt zonder z...

KHN Coronacrisis
KHN: reparatie NOW en demping Wab-effecten dringend noodzakelijk

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) signaleert dat de NOW-regeling op belangrijke onderdelen tekortschiet. Afgelopen maandag opende het UVW het NOW-loket. Door de afbakening van het omzetverlies en de fixatie van de vergoeding loonsom sv op uitsluitend januari 2020, worden schrijnende effecten zichtb...

Coronacrisis
Fernando Jonker, Dagboek in crisistijd: Hoofd omhoog

We zijn twee weken verder. Twee weken geleden begonnen we met het voorbereiden van afhaalmaaltijden. Op mijn telefoon verschijnt een bericht van de moeder van mijn kinderen. ‘Hoop dat het met je gaat’… Het grijpt mij aan en door mijn hoofd flits alles door mij heen. Tja.. Hoe g...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: