1e editie Wine & Whisky festival BARN47

15 mei 2018 | David Bakker

Op zaterdag 19 mei vindt de eerste editie van BARN47’s Wine&Whisky Festival plaats. Tussen 15.00 en 21.00 uur kunnen gasten een route bewandelen langs verschillende wijn – en whiskystands. BARN47 heeft speciaal voor deze dag het ‘W&W paspoort’ geïntroduceerd, waarmee tientallen wijnen en whisky’s kunnen worden geproefd én beoordeeld. Laat je verrassen door een specifieke druif of karakteristieke Ierse scotch. De persoonlijke favorieten zijn immers per fles te koop tegen zeer aantrekkelijke prijzen. ‘’Wij steken met dit festival de nostalgische proeverij in een geheel nieuw jasje’’ vertelt mede-eigenaar Michel de Jong.

W&W Paspoort

Het nieuwe bruisende festival staat geheel in het teken van het persoonlijk smaakprofiel van alle wijn – en whisky liefhebbers. Iedereen mag zich deze dag namelijk een kenner noemen met het persoonlijke W&W paspoort, dat bij binnenkomst van het evenement wordt meegegeven. Wijnkenners vertellen je
bij de stands verhalen over de geschiedenis van de bijzondere blends, merken en smaken. In het paspoort kun je precies bijhouden wat jouw favoriete wijnen en whisky’s zijn. De flessen zijn te koop bij BARN47 voor een schappelijke prijs. Natuurlijk gaat het proeven van de alcoholische versnaperingen niet gepaard met een lege maag. Daarom hebben de chef-koks overheerlijke bites
bereid die de smaakpapillen optimaal activeren. Niet weg te krijgen bij het Haagse foodparadijs en behoefte aan een volwaardig diner? Schuif dan aan bij de ‘Barn Tasting’ en krijg de volledige ticketprijs van 5 euro terug! Tickets voor het festival zijn van te voren te reserveren via de website of te koop in het restaurant.

Over BARN47

BARN47 staat voor divers én fresh food. In de uiteenlopende foodstands worden gerechten uitsluitend bereid met dagverse ingrediënten én met aandacht voor minimale foodwaste. Gasten krijgen een uniek kijkje in de open keukens waar keukenbrigades met ieder een eigen specialisme en oog voor detail werken aan gerechten uit verschillende werelddelen. Het restaurantgedeelte is geheel in de stijlvan een New York’s pakhuis ingericht en heeft een industriële look and feel. Het complete plaatje vaneen hip New York’s pakhuis, maar dan in Nederland. De gigantische stalen raampartijen, houten luiken, chique kroonluchters en warme beige chesterfield banken brengen de nodige stijl en allure. Inspiratie voor de inrichting haalde mede-eigenaar Marc de Gier uit de foodhallen van Madrid en Kopenhagen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Awards
Tim Bresssers van Taste bij Dirk door naar finale European Young Chef Award 2018

Op donderdag 11 oktober vond bij Sligro Den Bosch de voorronde plaats voor de European Young Chef Award 2018. Drie jonge chefs t/m 25 jaar streden hier om een plek in de finale van de Europese wedstrijd die van van 25 tot 27 november plaatsvindt in Galway, Tim Bressers van Wijnbar Taste bij Dirk uit...

Internationaal
Nederland voor het eerst gastland op trendy food festival Parijs

Van 10 t/m 12 maart 2019 is Nederland gastland op het jaarlijkse trendy food platform Omnivore in Parijs. Omnivore is een driedaags, innovatief food-evenement; bezoekers zijn invloedrijke foodies, professionele en hobbykoks, bartenders, food- journalisten, bloggers en vloggers. Onder het motto Te...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: