10 jaar De RestaurantKrant: van bonnetje naar handheld

Auteur: David Bakker
11 mei 2018
10 jaar De RestaurantKrant: van bonnetje naar handheld

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week geen interview, maar een verhaal over kassasystemen uit 2014. Toen rees de vraag of het wel noodzakelijk was, zo'n handheld. En of het wel gastvrij was: met zo'n apparaat aan tafel. Inmiddels kan de restaurateur bijna niet meer zonder. Chef-koks Terry Priem en Roderik Seubers deelden hun mening over het belang van IT binnen de horeca.

Leveranciers

In 2014 zaten veel kok nog in de overgangsfase. Van bestellen met de fax naar bestellen in de app. Koks blijven toch gewoontediertjes en bestelden ook nog in 2014 telefonisch of met de fax. De verzamelapp inOne Box, waar veel leveranciers zijn aangesloten, was aan een opmars bezig. Roderik Seubers en Terry Priem deelden hun ervaring in het interview.

Het belang van e-mailmarketing was in 2014 voor Seubers al bekend. Hij stuurde, sinds hij in 2003 zijn restaurant De Gaffel opende, een aantal keer per jaar een nieuwsbrief naar zijn hele klantenbestand. Ook social media was toen van levensbelang voor de restaurateurs. Daarin is een hoop veranderd. Lees het hele dubbelinterview om de verschillen tussen ondernemen op het vlak van IT van toen, te vergelijken met nu. 

 

 

 

Overig nieuws