10 jaar De RestaurantKrant: de introductie van convenienceproducten

6 juli 2018 |

De RestaurantKrant bestaat tien jaar. In deze rubriek blikken we terug op een decennium vol nieuws, trends en diepte-interviews. We halen elke week spraakmakende verhalen uit de oude doos weer naar voren. Deze week een trendverhaal uit 2014. Het is vloeken in de kerk, maar stiekem werkt elke kok er mee. De convenienceproducten.

Maar wanneer noem je een product nou gemaksproduct? Gewassen groente zou je al convenience kunnen noemen, wat een facet in het productieproces is al gedaan voordat het de keuken bereikt. Over het algemeen worden de voorgemaakt sausen, kan-en-klare desserts, voorgesneden groente en vlees bedoeld met de convenienceproducten. Een professionele keuken kan al bijna niet meer zonder. In dit artikel beschrijft voormalig hoorfdredacteur van De RestaurantKrant hoe er in 2014 door culiniar Nederland tegen deze gemaksproducten aan werd gekeken. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Interview Longread
Etiquette bij netwerkborrels: Netwerken is net werken

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we de Kerst-, nieuwjaars- en netwerkborrel. Binnen de horeca zijn daar ook aardig wat valkuilen, zo blijkt. Zowel voor de gast als voor het horecapersoneel! De...

Culinair
Restaurant ‘t Kalkoentje Rhenen viert 30-jarig bestaan

Restaurant ’t Kalkoentje in Rhenen bestaat 30 jaar en viert dat met een speciaal jubileummenu waarin toppers uit de afgelopen 30 jaar. Het restaurant van chef-eigenaar Nico Klaver is tevens geïnaugureerd als lid van restaurantvereniging Euro-Toques Nederland. Het jubileum werd op 8 novemb...

Blog
Blog URBN FOLKS: het team klaarstomen

De RestaurantKrant volgt de ervaringen van ondernemer Martijn van den Hurk en gastoloog Jeannine Sok uit Nijmegen. Maandelijks plaatsen we een blog over de ontwikkelingen en hun ervaringen, ze houden jou op de hoogte van de opening van een nieuw merk in Nijmegen tegenover het station - URBN FOLKS. ...

Amsterdam Culinair
Nieuw: private dining bij MOMO

Als pionier van de high-end Aziatische cuisine in Amsterdam lanceert Yossi Eliyahoo, oprichter en eigenaar van THE ENTOURAGE GROUP, het nieuwe exclusieve private dining concept van MOMO Restaurant, Bar & Lounge na een decennium van ongeëvenaarde service en design. Met de lancering van deze ...

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: