Wok to go klaargestoomd voor kwalitatieve expansie in Nederland

9 maart 2017 | Thijs Jacobs

De Aziatische fastserviceformule Wok to go Nederland, neemt op donderdag 6 en vrijdag 7 april 2017 deel aan de nationale Franchisebeurs Onderneem ‘t! 2017 in Hoevelaken. Formulebeheerders Wim Markwat en Hung Yip zijn ambitieus en willen Wok to go uitbouwen tot een toekomstbestendige franchiseformule 3.0.

Nieuwe eisen wetgeving
‘’Momenteel zijn we samen met Ludwig & Van Dam Franchiseadvocaten in Rotterdam bezig, om onze franchiseformule zo in te richten dat deze straks als eerste zal voldoen aan de eisen van de allernieuwste Europese franchisewetgeving’’, laat Wim Markwat weten.

Daarmee wil Wok to go een goede franchisestructuur neerzetten. ‘’We laten zo zien dat we de nieuwe wetgeving ondersteunen. Dit betekent dat we als franchisegever bijvoorbeeld geen omzetprognoses afgeven. Potentiële franchisenemers moeten zelf een onafhankelijk haalbaarheidsonderzoek doen. “


Nieuw kantoor
Inmiddels wordt er een nieuw hoofdkantoor ingericht. Van daaruit zullen Markwat en Yip Wok to go klaarstomen voor de toekomst tot een franchiseformule 3.0 die voldoet aan alle moderne eisen van de tijd, die door kan groeien. ‘’Kwaliteit op alle fronten - van product tot franchisehandboek - dat is onze kernwaarde.’’


Lifestyle
Sinds begin dit jaar is horeca ondernemer Wim Markwat een samenwerking aangegaan met de oprichter van de franchiseformule Wok to go, Hung Yip. Zijn eerste taak is om de organisatie van deze formule te professionaliseren. “Fastservice is prima te combineren met Aziatisch eten en gezond leven. Dit is de toekomst. We maken van Wok to go Nederland een merk dat de werknemers èn gasten als lifestyle zullen
ervaren.’’


Nieuwe franchisenemers en locaties
Door de aanwezigheid op de franchisebeurs Onderneem ‘t! 2017, presenteert Wok to go zich aan franchisenemers. Verder is Wok to go op zoek naar geschikte locaties in Nederland voor uitbreiding van deze formule. Momenteel hebben zich al meer als 10 nieuwe aspirant franchisenemers gemeld. Yip gaat zich bezig houden met de groei in andere landen. Egypte en Nigeria hebben al vestigingen. Gezien de grote vraag, zullen de komende tijd nog meer landen volgen.


Aziatisch, natural food
Wok to go staat bekend om haar Aziatische, natural food dat op een meer Europese wijze is bereid, aangevuld met een aantal lunch- en dagproducten. De Chinese horeca ondernemer Hung Yip heeft Wok to go in 2003 opgericht. Er zijn 17 vestigingen, waarvan vijf company stores. Daarnaast is er een eigen productiebedrijf. Jongeren, studenten en gezinnen die snelle maar gezonde fastfood zoeken, zijn de doelgroep.


Ambities
Markwat en Yip zijn ambitieus: “We gaan met Wok to go laten zien dat gezonde fastservice een way of life is, waarmee werknemers en gasten zich graag identificeren. Vanwege de geweldige producten van Wok to go, verdient de keten meer bekendheid èn vestigingen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Rotterdam krijgt er een PizzaBar di Vicini bij

Op 6 maart 2020 opent PizzaBar di Vicini haar deuren in het Rotterdamse Kralingen en is - naast Osteria Vicini en Fratelli - de jongste van de drie. PizzaBar di Vicini wordt een plek voor een spontane ontmoeting aan de bar, rijk gevulde tafels of een lekker afhaalmaal. Met ovenverse pizza’s en...

Opening Rotterdam
Tres: intimate dining in Rotterdam

Na een carrière in Zeeland, Melbourne en Kopenhagen zijn Emy Koster en Michael van der Kroft terug in de havenstad waar zij horen. In het monumentale Entrepotgebouw op de Kop van Zuid vindt het onafscheidelijke duo een thuis – in een voormalige jazzkelder - voor het kersverse Tres. Een ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: