Toeristische sector slecht bereikbaar

5 augustus 2014 |
Toeristische sector slecht bereikbaar<

Bedrijven in de Nederlandse toeristische sector, zoals hotels, vakantieparken en bed & breakfasts, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 60% van de consumenten gaf bij meer dan
1400 toeristische bedrijven aan geen gehoor te krijgen. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl
Volgeboekt
In totaal hebben ruim 1500 mensen laten weten of ze de betreffende camping of bed & breakfast te pakken konden krijgen. “Dit percentage van telefonische onbereikbaarheid is dusdanig hoog dat hier zeker tijdens deze zomerperiode wat aan gedaan moet worden”, aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl. “Juist in deze maand is telefonische bereikbaarheid voor deze bedrijven van groot belang. Veel hotels, vakantieparken en campings zijn momenteel volgeboekt. De meeste aandacht gaat dan hoogstwaarschijnlijk uit naar klanten die daar vakantie aan het vieren zijn in plaats van naar klanten die nog moeten gaan komen”, stelt Joost. “Dit kan schadelijk zijn voor het bedrijf, aangezien veel van deze bedrijven ook na augustus nog toeristen binnen willen hebben.”

Optimale telefonische bereikbaarheid
Telefoonboek.nl biedt vanaf nu met "Places Antwoordservice":https://www.places.nl/antwoordservice/ de mogelijkheid aan bedrijven om optimaal telefonisch bereikbaar te zijn. Om kennis te maken met deze dienst mogen bedrijven deze zomer 30 dagen lang de antwoordservice vrijblijvend proberen. Nijensteen: “Op deze manier monitoren wij een maand lang kosteloos welke telefoontjes een bedrijf mist. Aan het einde van de maand evalueren wij de uitkomst hiervan met de ondernemer en heeft hij of zij gelijk inzicht in de telefonische bereikbaarheid van het bedrijf. Afgelopen maand sloten meer dan 100 bedrijven bij deze antwoordservice aan."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column Sico de Moel: Mijn eerste dag

'Hi Sico, mijn vrouw is jarig en we willen bij je komen eten. Vijf personen inclusief mijn oude vader. Heb je plek?' Mijn buurman deed de eerste reservering sinds de lockdown. Hoe zat het ook alweer? Maximaal 2 of 4, uit hetzelfde huishouden of hoefde dat toch niet? Tegen het einde va...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: