SPAR neemt meerderheidsbelang in The Tosti Club

2 november 2020 | redactie

SPAR neemt een meerderheidsbelang in The Tosti Club, dat elf vestigingen heeft in steden als Rotterdam, Breda en Nijmegen. In Arnhem en Zwolle is The Tosti Club al onderdeel van de plaatselijke SPAR-vestiging.

Met de overname breidt SPAR zijn marktaandeel in het segment FOODSERVICE aanzienlijk uit. Volgens CEO John van de Ent is de aankoop van The Tosti Club een ‘logische stap’ om te versnellen op Foodservice-activiteiten en het gemak-concept in SPAR-vestigingen nog meer te laden. Van der Ent:” De tosti’s van The Tosti Club zijn van hoogwaardige kwaliteit en zijn bovendien een typisch Nederlands product. Als het aan mij ligt, groeit de tosti uit tot een van onze ‘signature products, net zoals de rookworst dat is voor de Hema,’ aldus Van der Ent.

Eigenaar Jacco Heijkoop van The Tosti Club is blij met de aandelenverkoop. “Deze overeenkomst geeft de mogelijkheid versneld in Nederland door te groeien en dat lukt alleen met een grote speler als SPAR, die net zoals wij ambitieus aan de weg timmert, “aldus Heijkoop.

De gemakspropositie van SPAR speelt in op het veranderende consumentengedrag. Waar er voorheen sprake was van drie eetmomenten per dag zien we dat nu veranderen naar zes momenten per dag waarop de maaltijd wordt genuttigd. Dat zijn het ontbijt, de lunch en het diner met daartussendoor drie snackmomenten. Volgens Van der Ent is SPAR al groot in de invulling van het ontbijt en de lunch. Met de aankoop van The Tosti Club kunnen we de lunch nu nog lekkerder maken.  “De tosti’s van The Tosti Club worden met diverse ingrediënten gemaakt waardoor we de stap naar het avondmoment ook makkelijker kunnen maken. We willen voor het avondmoment dat onze klant hetzelfde gemak gaat ervaren als ze al doen voor ontbijt en lunch”, aldus de SPAR-topman.

Experimenten

Vooralsnog is SPAR van plan The Tosti Club alleen binnen de SPAR-vestiging uit te rollen. Volgens Van der Ent is er de afgelopen jaren volop geëxperimenteerd met de formule van The Tosti Club in de SPAR-vestigingen in Zwolle en Arnhem. “Deze experimenten zijn zeer geslaagd en smaken naar meer,” aldus Van der Ent. Met de eigenaren Jacco en Bart zullen we ons niet alleen richten op het verder uitrollen van dit tosti concept binnen de SPAR vestigingen, maar zullen we ook andere foodservice concepten gaan ontwikkelen.

The Tosti Club opende in 2015 zijn eerste vestiging in Breda, waar volgens eigen recept speciaal molenbrood werd gebakken waarvan de sneetjes ieder een dikte hebben van precies 18 mm. Een populaire tosti is nog steeds de tosti ham-kaas maar gaandeweg vonden ook andere tosti’s hun weg naar de consument zoals de Asian tosti met pindakaas, kipfilet, sambal en taugé of de Spanish tosti met oude kaas, Serranoham, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes. Inmiddels heeft The Tosti Club vestigingen in Arnhem, Breda, Den Bosch, Leeuwarden, Middelburg, Nijmegen, Nuland, Rotterdam en Zwolle .

SPAR maakte onlangs bekend vorig jaar voor een bedrag van €37,1 miljard wereldwijd te hebben omgezet. Ruim 13.320 SPAR-winkels waren hiervoor verantwoordelijk. In West- Europa bedroeg de groei 3,57 procent en kwam uit op een bedrag van € 22,9 miljard. De groei in Nederland bedroeg 22,8 procent. Dat is het resultaat van de multi-format-uitbreidingsstrategie in ons land.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Wet- en regelgeving
Cao horeca verlengd tot eind 2021

FNV Horeca, CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zijn overeengekomen de huidige cao in de horeca met een jaar te verlengen onder gelijke voorwaarden. De drie partijen zijn het er over eens dat d ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: