RAI Amsterdam benoemt Luuk Scholte tot Domain & Partnership Manager

15 januari 2020 | David Bakker

Na zeven edities leiding te hebben gegeven aan Horecava is Luuk Scholte door RAI Amsterdam benoemd tot Domain & Partnership Manager. Carlijn Groen, huidig Exhibition Manager van Horecava, neemt het stokje van Luuk Scholte over. 

Luuk Scholte is in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor het realiseren van succesvolle partnerships en samenwerkingsverbanden van RAI Amsterdam met organisatoren van internationale beurzen en evenementen. Onder zijn leiding heeft Horecava de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt en heeft hij een nieuwe impuls gegeven aan de positie van Horecava als hèt nationale event voor de wereld van buitenshuis eten, drinken en slapen. Scholte over zijn vertrek: ‘Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier en passie Horecava mogen verbreden en de ontwikkelingen in de Nederlandse foodservice markt een plek gegeven op de beursvloer. Met een gerust hart neem ik afscheid wetende dat er een ijzersterk team klaar staat om ook de komende jaren Horecava als gezaghebbend vakevent verder invulling te geven’.

Groen nieuwe Food Group Director Horecava

Carlijn Groen neemt de rol van Luuk Scholte vanaf dit voorjaar over en wordt daarmee de nieuwe Food Group Director. Reeds acht jaar is Groen betrokken bij Horecava en heeft rollen vervuld in diverse disciplines zoals sales en product management. Groen over haar benoeming: 'Ik kijk er naar uit om deze rol te vervullen. Naast de doorontwikkeling van het evenement zal ik mij richten op de toekomst waarin online, big data en verduurzaming belangrijke speerpunten zijn. Ik geloof in het ondersteunen van ondernemers bij een gezonde bedrijfsvoering en wil daarbij gedurende het hele jaar een verbindende factor zijn in onze markt, middels het faciliteren van ontmoetingen, inspiratie en educatie.’ Florentine Rijkmans, huidig Product Manager van Horecava, volgt Carlijn Groen op. De komende maanden blijft Luuk Scholte nog verbonden aan Horecava, naast het opstarten van zijn nieuwe functie.

Over Horecava
Horecava is dé grootste, innovatieve en inspirerende vakbeurs in Nederland voor de wereld van buitenshuis eten, drinken en slapen, gehouden van 13 tot en met 16 januari 2020 in Amsterdam RAI.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Personeel Gastronomie
Martijn Struijk nieuwe maître sommelier restaurant Tribeca

Restaurant Tribeca, Heeze heeft Martijn Struijk aangetrokken als maître sommelier. Hij is per direct aangesloten om het team versterken. Claudia en Jan Sobecki: "We zijn superblij met de komst van Martijn. Hij zal ons zaalteam een nieuwe boost geven om zo op nog hoger niveau te kunnen pre ...

Achtergronden
Paskal Jakobsen doet eetcafé van de hand

De streetfoodbistro 'Hard en Ziel' van Bløf-zanger Paskal Jakobsen en zijn vrouw Door, die werd geopend in oktober 2018, gaat sluiten. Jakobsen en zijn vrouw runden Hard en Ziel met topchef Edwin Vinke van sterrenrestaurant De Kromme Watergang. Het Middelburgse eetcafé kende ze ...

Achtergronden Corona
Ingewijden: kabinet positiever over heropening terrassen

Het kabinet lijkt positiever gestemd over de mogelijkheid om op 28 april de terrassen te kunnen openen en de avondklok af te schaffen. Volgens ingewijden zijn de cijfers van de afgelopen dagen positiever dan verwacht. Het kabinet heeft besloten de cijfers daarom nog nauwgezet in de gaten te houden d ...

Personeel Gastronomie
Vital Awick nieuwe chef in Maastrichts culinair pareltje

Vital Awick heeft de afgelopen jaren gewerkt in diverse gerenommeerde zaken, zoals de Leuf in Ubachsberg, Rijks in Amsterdam en momenteel tweesterrenrestaurant Tribeca in Heeze waar hij werkt als keukenchef bij Jan Sobecki. Hij gaat zich onder Executive Chef Frank van Thiel volledig focussen op het ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De RestaurantKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ges ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse Sherry Show

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: