Populair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke markt

26 juli 2019 | David Bakker

Het populaire whisky- en spiritsfestival, The Spirit of Maastricht, gaat een nauwe samenwerking aan met horecavakbeurs BBB Maastricht welke jaarlijks in oktober in MECC Maastricht plaatsvindt. De samenwerking, een joint venture, heeft inmiddels geleid tot een eerste resultaat.

Naast consumenten richt het festival, dat dit jaar zal plaatsvinden op zondag 27 en maandag 28 oktober in Complex Maastricht, zich dit jaar voor het eerst ook op de zakelijke markt. Tijdens de eerste dag zijn consumenten van harte welkom, de tweede dag staat in het teken van de (horeca) professionals. Tijdens ‘The Spirit of Maastricht’ worden honderden bijzondere whisky’s en andere exclusieve spirits gepresenteerd door grote distilleerders en distributeurs van premium spirits (waaronder Maxxium, Bacardi Martini, De Monnik Dranken, Disaronno International en Nolet Family Distillery). Vanuit Schotland zal The Glenturret Distillery aanwezig zijn. De organisatie verwacht zo’n 1.000 bezoekers, vorig jaar waren dat er ruim 600.

Wereldwijd een sterke groeimarkt

Wereldwijd is het een markt die sterk groeit, onder meer onder invloed van Azië, waar rijke verzamelaars veel geld overhebben voor de mooiste single malts en andere exclusieve spiritualiën. Dit leidt tot diversificatie, maar ook tot schaarste. Voor de The Spirit of Maastricht is de joint venture een uitgelezen kans om de komende jaren een verdere groei te laten zien en het evenement nog verder uit te bouwen. Festival directeur Richard R. van Nieuwenhoven Helbach: “Met een aparte dag voor de zakelijke markt komen we een belangrijke wens van onze standhouders tegemoet. Dit evenement heeft vier jaar achtereen een groei van het aantal bezoekers laten zien. Nu is er de behoefte om een sprong te maken naar een groter evenement, zowel zakelijk als organisatorisch.”
 
De joint venture past in het streven om BBB Maastricht (de grootste horecavakbeurs van de Euregio die dit jaar voor de 65ste keer zal plaatsvinden van 7 t/m 9 oktober in MECC Maastricht) ook buiten de traditionele beursdagen verder op de kaart te zetten. Beursmanager Erik Stroink: “We willen ons portfolio verbreden en het hele jaar door zichtbaar zijn. Door deze samenwerking aan te gaan, positioneren we ons nog nadrukkelijker in een markt die jaar op jaar sterk groeit. We zijn dan ook trots dat wij vrijwel alle grote distilleerders en distributeurs van premium spirits mogen presenteren op het festival.”
 
Het whisky festival, The Spirit of Maastricht, waar alles draait om de betere whisky’s en andere exclusieve spirits zoals gins, rums, wodka’s en cognacs, zal dit jaar voor de vijfde keer gehouden worden op zondag 27 (voor particuliere whisky liefhebbers) en maandag 28 oktober 2019 (uitsluitend op uitnodiging en exclusief voor representanten van slijterijen, distributeurs en de betere horeca). Tickets voor zondag 27 oktober zijn te bestellen via: http://www.thespiritofmaastricht.nl/. Het festival wordt dit jaar gehouden op een nieuwe locatie: Complex Maastricht, een zalencomplex in de nabijheid van het centrum van Maastricht, op loopafstand van het station. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Amsterdam Coronacrisis
Sterrenrestaurant Restaurant 212 introduceert luxueuze dinerboxen 

Het Amsterdamse Restaurant 212 brengt fine dining experiences naar mensen thuis met het nieuwe concept ‘212 at home’. Vanaf nu kun je culinair hoogstaande dinerboxen bestellen via de website en laten thuisbezorgen, bereid door de bekende topchefs Richard van Oostenbrugge en Thomas Groot....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: