Populair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke markt

26 juli 2019 | David Bakker

Het populaire whisky- en spiritsfestival, The Spirit of Maastricht, gaat een nauwe samenwerking aan met horecavakbeurs BBB Maastricht welke jaarlijks in oktober in MECC Maastricht plaatsvindt. De samenwerking, een joint venture, heeft inmiddels geleid tot een eerste resultaat.

Naast consumenten richt het festival, dat dit jaar zal plaatsvinden op zondag 27 en maandag 28 oktober in Complex Maastricht, zich dit jaar voor het eerst ook op de zakelijke markt. Tijdens de eerste dag zijn consumenten van harte welkom, de tweede dag staat in het teken van de (horeca) professionals. Tijdens ‘The Spirit of Maastricht’ worden honderden bijzondere whisky’s en andere exclusieve spirits gepresenteerd door grote distilleerders en distributeurs van premium spirits (waaronder Maxxium, Bacardi Martini, De Monnik Dranken, Disaronno International en Nolet Family Distillery). Vanuit Schotland zal The Glenturret Distillery aanwezig zijn. De organisatie verwacht zo’n 1.000 bezoekers, vorig jaar waren dat er ruim 600.

Wereldwijd een sterke groeimarkt

Wereldwijd is het een markt die sterk groeit, onder meer onder invloed van Azië, waar rijke verzamelaars veel geld overhebben voor de mooiste single malts en andere exclusieve spiritualiën. Dit leidt tot diversificatie, maar ook tot schaarste. Voor de The Spirit of Maastricht is de joint venture een uitgelezen kans om de komende jaren een verdere groei te laten zien en het evenement nog verder uit te bouwen. Festival directeur Richard R. van Nieuwenhoven Helbach: “Met een aparte dag voor de zakelijke markt komen we een belangrijke wens van onze standhouders tegemoet. Dit evenement heeft vier jaar achtereen een groei van het aantal bezoekers laten zien. Nu is er de behoefte om een sprong te maken naar een groter evenement, zowel zakelijk als organisatorisch.”
 
De joint venture past in het streven om BBB Maastricht (de grootste horecavakbeurs van de Euregio die dit jaar voor de 65ste keer zal plaatsvinden van 7 t/m 9 oktober in MECC Maastricht) ook buiten de traditionele beursdagen verder op de kaart te zetten. Beursmanager Erik Stroink: “We willen ons portfolio verbreden en het hele jaar door zichtbaar zijn. Door deze samenwerking aan te gaan, positioneren we ons nog nadrukkelijker in een markt die jaar op jaar sterk groeit. We zijn dan ook trots dat wij vrijwel alle grote distilleerders en distributeurs van premium spirits mogen presenteren op het festival.”
 
Het whisky festival, The Spirit of Maastricht, waar alles draait om de betere whisky’s en andere exclusieve spirits zoals gins, rums, wodka’s en cognacs, zal dit jaar voor de vijfde keer gehouden worden op zondag 27 (voor particuliere whisky liefhebbers) en maandag 28 oktober 2019 (uitsluitend op uitnodiging en exclusief voor representanten van slijterijen, distributeurs en de betere horeca). Tickets voor zondag 27 oktober zijn te bestellen via: http://www.thespiritofmaastricht.nl/. Het festival wordt dit jaar gehouden op een nieuwe locatie: Complex Maastricht, een zalencomplex in de nabijheid van het centrum van Maastricht, op loopafstand van het station. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Fooi: geen verplichting, wel een blijk van waardering

In Nederland is fooi geen verplichting. In ons land heeft het horecapersoneel immers ‘gewoon’ een salaris, maar de fooi is daarop natuurlijk wel een welkome aanvulling. Voor de horecagast is het vaak moeilijk te bepalen wat een gangbare fooi is. In de basis is een fooi van vijf tot tien ...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Koffie & thee Internationaal
Wist je dat we vandaag in koffiestaking zijn?

Tik de gast die een koffie bestelt vandaag maar op de vingers, want de Eerlijke Koffiestaling is een feit. Op het werk en in de horeca drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van ...

Columns
Column Sico de Moel: Misser

"Doe maar 2 Heineken 0.0 en voor mijn vrouw champagne." Zal ik er eerst maar één brengen, en straks de tweede? "Nee hoor, ik heb dorst." Mijn gasten zaten gisteravond heerlijk buiten aan een klein tafeltje onder mijn luifel. Echt een plekje om samen te genieten v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: