Phuket en Phang Nga in Michelingids Thailand 2019

23 mei 2018 | Thijs Jacobs

Na de allereerste Thaise editie van de Michelingids, toegewijd aan Bangkok, heeft Michelin bekendgemaakt de gids uit te breiden met een nieuwe 2019 editie: de Michelin Guide Bangkok, Phuket en Phang Nga. De gids wordt eind 2018 uitgegeven en bevat informatie over de culinaire cultuur van deze drie bruisende Thaise steden, samen met een breed aanbod aan unieke accommodaties.

Michael Ellis, International Director van de Michelin Guides, geeft aan dat er dit jaar voor de uitgebreide Michelin Guide nieuwe regio’s in het zuiden van Thailand verkend zijn om de beste restaurants en hotels te vinden. De Michelin-inspecteurs waren tijdens hun bezoek aan Thailand onder de indruk van de culinaire- en hospitalitybranche van Phuket, dat een uniek en fascinerend karakter heeft dankzij de mix van verschillende culturele invloeden.

Segsarn Trai-Ukos, Country Director of Michelin Siam Co., Ltd and Secretary General of Michelin East Asia and Australia, vertelt: “In tegenstelling tot de Michelin Guide 2018 waar enkel Bangkok werd uitgelicht, zal met deze nieuwe editie internationale aandacht gegenereerd worden voor de restaurant- en hotelbranche in Phuket en Phang Nga. Naast de wereldberoemde stranden, zijn de goede restaurants, de gevarieerde keuken en uitstekende service de grootste kenmerken van beide Andaman steden.”

Pearl of Andaman

De lokale keuken in Phuket is kenmerkend en smaakvol met een mooie mix aan invloeden uit India, Maleisië en China. Daarnaast staat de lokale keuken ook bekend om de super verse zeevruchten die bij het koken gebruikt worden. Net zoals in Bangkok, biedt de Pearl of Andaman culinaire ervaringen met zowel traditionele als moderne creaties in alle prijsmarges; van luxe restaurants tot straatverkopers. Beide steden hebben als populaire toeristische bestemmingen een breed aanbod aan accommodaties voor alle budgetten en voorkeuren, van internationale hotels tot pittoreske gasthuizen.

Yuthasak Supasorn, Governor of the Tourism Authority of Thailand (TAT), zei: “In lijn met TAT’s beleid, zal de Michelin Guide Bangkok, Phuket and Phang Nga helpen om het momentum vast te houden van de debuuteditie van Michelin Guide Bangkok en zo Thailand te promoten als een internationaal culinaire bestemming. Met deze gids hopen we dat toeristen, zowel lokaal als internationaal, tijdens het ontdekken van de fascinerende geschiedenis en rijke cultuur, genieten van deze drie steden door hier te dineren en te overnachten.”

De Michelin Guide Bangkok, Phuket and Phanh-nga 2019 wordt beschikbaar gesteld in een Thaise en Engelse editie, in print en digitaal. Om meer te weten te komen over de Michelin Guide kijk op: https://guide.michelin.com/th/en/bangkok; of volg alle updates over de gids op Facebook: https://www.facebook.com/MichelinGuideWorldwide.

Over Michelin Guide

De Michelingids selecteert de beste restaurants en hotels in de 28 landen waar de gids wordt uitgegeven. Met daarin een weergave van gastronomische restaurants van over de hele wereld, evenals nieuwe trends en opkomende jonge chefs. Door de onderscheidingen die de gids elk jaar uitschrijft, draagt de Michelin gids bij aan de prestige van de lokale gastronomie, waardoor steden en landen aantrekkelijker worden voor toeristen. Ondersteund met een strenge selectiemethode en de jarenlange ervaring in de hospitality branche, biedt de Michelin gids zijn klanten unieke expertise waardoor er alleen echte kwaliteitsservice aangeboden wordt.

De verschillende selecties zijn beschikbaar in zowel print als digitale versies. Ze zijn online toegankelijk en op veel verschillende mobiele media. Hierop wordt een navigatiesysteem aangeboden op basis van individueel gebruik, evenals een online reserveringsservice.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Culinair
Talentvolle koks strijden in Amersfoort om prestigieuze titel

Zes jonge en talentvolle chefs gaan maandag 18 februari bij Leerhotel Het Klooster in Amersfoort de strijd met elkaar aan tijdens de Jeunes Chefs Rôtisseurs Competition 2019. De winnaar is niet alleen de beste van Nederland, maar plaatst zich ook voor de internationale finale in het Canadese C...

Column David Bakker
Column: gluten-noten-lactose-intolerantie

Veel horecaondernemers hebben een intolerantie-allergie; een allergie tegen mensen met een intolerantie. De vraag: “Moeten wij nog rekening houden met een intolerantie of allergie?”, is na “Wat mag ik voor u inschenken”, “Zal ik uw jas ophangen?” en “Smaakt ...

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Amsterdam Culinair
Restaurant The Gaia presenteert eerste gerechten

Begin maart opent The Gaia officieel haar deuren aan het Rembrandtplein in Amsterdam. Met een lounge, restaurant en (late night) bar weet chef Ayt Erdogan (De Nederlanden*, Mariënhof) op gastronomische wijze een traditionele kookfilosofie tijdloos te maken. In lunch, diner en bites. De smak...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: