Peter Bruins van de Bokkedoorns eerste winnaar van Michelin-award voor uitmuntend gastheerschap

13 januari 2020 | Redactie

Tijdens de feestelijke gidspresentatie van Michelin 2020 op maandag 13 januari 2020 in het DeLaMar Theater in Amsterdam, is de Michelin award voor uitmuntend gastheerschap uitgereikt aan Peter Bruins van restaurant de Bokkedoorns in Overveen.

Voorzitter Robèr Willemsen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) overhandigde de award aan de eigenaar van de Bokkedoors, Pascal Beeren. De award voor uitmuntend gastheerschap, officieel de ‘2020 Michelin Netherlands Service Award’, is een partnership van Michelin en KHN.

(Op de foto: KHN-voorzitter Robèr Willemsen (L) met Pascal Beeren, eigenaar de Bokkedoorns)

Met deze award creëren beide partijen extra aandacht voor professionals met passie, die gasten een onvergetelijke gastronomische ervaring bieden.

Gastheerschap in de spotlight

KHN vindt het belangrijk om het vak van gastheer/gastvrouw in het zonnetje te zetten. Met de krapte op de arbeidsmarkt en de sterke economie is het een uitdaging om goede mensen voor de horeca te werven en te behouden. Dit is dan ook een uitgelezen kans om te laten zien hoe mooi het vak van gastheer/gastvrouw is en hoe gastvrijheid het verschil kan maken in het creëren van een bijzondere ervaring voor gasten.  

'Horeca is het mooiste vak dat er is'

Peter: "Wat een geweldige verrassing. Ik werk sinds mijn dertiende in de horeca en ik zou niets anders willen doen dan dit. Er is geen vak dat zo divers is als de horeca. Elke dag mensen blij maken, geeft zo veel voldoening. Ik zou het iedereen aanbevelen: kies voor de horeca."

Prachtige ambassadeur

KHN-voorzitter Robèr Willemsen: “Peter is een prachtige ambassadeur voor onze branche. Hij  levert zowel een uitzonderlijke bijdrage aan een bijzondere ervaring voor gasten, als aan een inspirerend ondernemersklimaat. KHN is blij met deze nieuwe award en wil de winnaar positioneren als rolmodel voor de huidige en toekomstige horecaondernemers.”

Peter Bruins kon helaas niet aanwezig zijn bij de presentatie, zijn werkgever Pascal Beeren nam de award namens Peter in ontvangst.

Michelinsterren

De MICHELIN Gids introduceerde de eerste Michelinster in 1926. Vanaf dat moment gingen inspecteurs op pad om de beste restaurants te ontdekken en selecteren. Sinds 1931 hanteert Michelin een drie sterrensysteem voor de gastronomische kwaliteit van een restaurant. Daarnaast worden bestekjes gehanteerd voor de comfortcategorieën, oplopend van één bestekje (vrij gerieflijk), naar vijf bestekjes (zeer luxueus). Voor de gastronomische dienstverlening was tot voor kort geen erkenning en daar komt met deze award verandering in. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column Sico de Moel: Mijn eerste dag

'Hi Sico, mijn vrouw is jarig en we willen bij je komen eten. Vijf personen inclusief mijn oude vader. Heb je plek?' Mijn buurman deed de eerste reservering sinds de lockdown. Hoe zat het ook alweer? Maximaal 2 of 4, uit hetzelfde huishouden of hoefde dat toch niet? Tegen het einde va...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Michelin Verbouwen
Beluga Loves You zet verbouwing in: 1 augustus weer open

Afgelopen weken is Beluga Loves You net als zovelen in de weer geweest met het zoeken naar de juiste vertaling van 'het nieuwe normaal'. Servais Tielman: "Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we dat onmogelijk kunnen combineren met hoogwaardige gastronomie, een topbeleving en een onged...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de Caf├ęKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Etiquette in de horeca
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: